Bryllupsdagen: Lokalet, Pynten og Tips. .

Normal
0

21

false
false
false

NO-BOK
X-NONE
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Vanlig tabell”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-language:EN-US;}

Det har gått to uker side den store dagen vår, og vi har i grunn landet for lenge siden.

De to fotografene vi hadde gjennom Titt Melhuus, Hanne & Torgrim, fulgte oss fra morgen til kveld, og tok i tillegg til bryllupsbilder, dokumentariske bilder gjennom hel dagen. Endelig har jeg fått noen av bildene, og tenkte å vise dere hvordan jeg hadde pyntet lokalet.

Her kommer bilder fra før og under bryllupet.


Vi hadde røde løpere fra Trondheim vask og renseri som gikk inn i lokalet. .


Her har vi fått tatt at bilde av alle gjestene som var til middagen!!

Jeg har aldri lagt noe skjul på at jeg liker å pynte, og det om nok ikke som noen overraskelse at jeg hadde brukt tid på å pynte bryllupslokalet. Hadde det ikke vært for at jeg fikk veldig god hjelp av Ronja hele uken, og at vi fikk lokalet allerede mandag kveld, så hadde vi nok ikke klart å gjennomføre alt. Takket være et bra teamwork, klarte vi å få lokalet i den stand det aldri før hadde vært. Eieren av lokalt mente det aldri før hadde vært så pyntet, og at vi var ekstremt ivrige på både pynt og gjennomføring.


Bordene ble dekket av min kjære supeflinke mamma, og serviettene er det Sonja som skal ha æren for. Her brukte jeg to typer servietter. En middagsserviett i hvit, og en rosa kaffeserviett. Disse ble kjøpt hos tilbryllupet.no. Heldig for oss, var alt av dekketøy i lokalet, så vi slapp å tenke på det. Det eneste jeg kjøpte av slitk utstyr var like vaser til borddekorasjonene. Disse ble kjøpt på ikea for 19 kr stk.

Vi startet med å henge opp et tau midt over lokalet. Etter det klippet vi hvitt stoff i passende lengder for å drapere langs bjelkene. Jeg brukte ca 160 meter hvitt stoff til sammen (som er til salgs).Da vi var ferdige med å henge opp det hvite stoffet på bjelkene, og i inngangspartiet, festet vi hyssing fra tauet i midten og til lyslenkene så hang mellom hver bjelke. Disse trådene brukte vi til å feste pompoms i.

Her ser dere hvordan lokalet så ut dagen før dagen. Her er bordene ferdig dekket, og mangler kun blomster og tente lys. Det ble heliumballonger til den store gullmedaljen, men som desverre hadde falt ned da bryllupsdagen om. Tips: OM du skal ha heliumballonger i vanlig størrelse, så må disse IKKE blåses opp før bryllupsdagen. Ballongene rommer for lite luft til at heliumen holder seg over natten. Desverre. Større ballonger holder på gassen fint. Til høyre ser dere Candybaren, og til venstre ser dere litt av hvor gjestene kunen sitte å skrive i gjesteboka.

Det ble superfint med ballonger, og jeg ble skikkelig skuffet da de hadde falt ned, MEn ikke noe som skulle ødelege dagen vår. De rosa ballongene er fra partydesign.no, og de hvite hjertene er ifra bryllupsbutikken.no. Vi leide en flaske med helium til kr 1500 som holdt til rundt 75 ballonger, og sannelig brukte vi hele flaska!

Lokalet er ferdigpyntet og klart til fest og morro! Jeg hadde to stk kandelaber og to stk blomsterdekorasjoner på hver utstikekkerbord, og to på hele den lange rekken. Jeg hadde små telysestaker blandet med de jeg selv hadde laget, og 3 blomsteroppsatser på langbordet, sammen med brudebuketten min.

Menyen ble laget på samme ark og utforming som invitasjonen, og skrevet i Word. Her kan den som øsnker, få tilsendt malen på mail. Baksiden av menyen var preget av forslag om hashtags. Her ønsket vi at gjestene skulle tagge oss -rachelrobin- slik at vi kunne fås e alle bildene som ble lagt ut i løpet av dagen. Som bordkord brukte jeg hvite trekleskliper med hjerter, som jeg hadde bestilt på ebay.

Gjestene ble møtt med musserende /og mozell, samt frukt. Her kunne de se bilder fra tiden vår sammen, og skrive i gjesteboka.Gjesteboka lagde jeg på Japan Foto en uke før bryllupet, og heldigvis ankom den i tide. Her hadde jeg et bilde av oss både forran og bak, og kun bakgrunn på sidene i boken. Gjestene skulle ta bilde av seg selv med et polaroidkamera, og skrive en hilsen.Polaroidkamera var en hit, og ble kjøpt på min gode venn Ebay.com. Dere kan finne kamera HER. Klesklypene er også kjøpt på ebay.

Det ble MANGE flotte og morsomme bilder!!


Gjestene limte inn bilde av seg selv med skoletyggis, og skrev en hilsen. Utover kvelden ble det mange morsomme hilsner og flotte ord.

Jeg hadde også noen engangskamera stående rundt, slik at folk kunne ta spontane bilder.

Lokalet ble raskt forvandlet til vårt drømmebryllup, og stoltrekkene gjorde helheten komplett. Vi hadde stoltrekk gjennom stoltrekk.no, og er superfornøyd med dem. Vi bestitle rundt 80 stk stoltrekk og 80 stk ivory sløyfer som vi knytet på stolene. Gjestene ble så imponerte over gjennomførelsen, og spesielt stoltrekkene ble lagt merke til. Stoltrekkene gjorde helheten mer elegant og klassisk, og pynter opp et ellers så mørkt lokale.


Som dere ser, så ble det MANGE pompoms i taket, noe som gjorde hele lokalet perfekt. Hadde det ikke vært for disse, så hadde det ikke blitt slik jeg hadde tenkt. Ronja og jeg brukte nesten en hel dag på å lage dem, noe som tok lengre tid enn forventet, men sannelig ble det bra også! Med rundt 170 pompoms rundt om i lokalet, ble det mange kommentarer på pynten. Vi brukte rundt 70 store pompoms på 36 cm, og rundt 130 små pompoms på ca 20 cm.Her var det de største som ble de som vistes best, og som vi måtte bestilel på flere av. Våre pom poms er ifra partydesign.no, samt at ejg hadde kjøpt noen fra ebay som jeg supplerte med. Disse ble på langt nær like fine som de fra partydesign, men funket ok som “fyll” mellom de fine. Den største forskjellen var papiret de var laget av, og man merket fort at de fra ebay var av langt dårligere kvalitet. Her er jeg glad jeg valgte skikkelige saker, da det ble mye fokus på pynten og taket, og helhetsinntrykket ble perfekt. 


 

LOVE ballongene er kjøpt fra Ebay, og kan finnes HER.



Ellers på kaffebordene hadde jeg pyntet med rosa små stener og hvite perlemor hjerter. Jeg brukte slike popcoresker i rosa, knallrosa og hvit for å servere potetgull, saltstenger og peanutter i på kvelden. Genialt!  Rundt lysene hadde jeg kjøpt noe strassbånd fra ebay, samt noen her fra for å ha på lysene. Jeg brukte også rester fra brosjene fra invitasjonene til å feste på kubbelysene som sto på gavebordet og velkomstbordet. Vi hadde veiskilt, noe som viste seg å være helt genialt med tanke på at gjestene ikke viste helt hvor de skulle! (bilde kommer).

Da var det over og ut for kveldens insirasjonstips..Det kommer flere slike innlegg, både fra kirken, bryllupskaken, festen, sangen mm.

NB: på instagram har jeg lagt ut et fellesbilde av alt jeg selger, samt at det kommer et innlegg i løept av begynnelsen i neste uke med detaljerte bilder av hva som selges. Send meg en mail på [email protected] om det er noe du trenger 🙂






 

 

39 kommentarer
    1. Så utrolig bra pynting og for et gjennomført bryllup:) Du var nydelig, elsker kjolen din:) Her fikk jeg mange gode tips til et fremtidig bryllup:)

    2. Utrolig nydelig 😀
      Skikkelig prinsesse bryllup <3
      Kan du ikke legge ut budsjettlista/regnskap over hvor mye dere brukte?

    3. Så perfekt! Jeg har ikke ord å sette på annet en at alt ser så perfekt ut! ALT! Jeg er så lykkelig for dere!! Gratulerer så mye som gift 🙂 jeg syns dagen deres skulle blitt dokumentert av et bryllupsmagasin. Jeg har aldri sett noe bedre. Du er svaret på perfeksjon og kreativitet! Helt ubeskrivelig fantastisk 🙂

    4. Helt utrolig nyyydelig!! 🙂 Så fint pyntet og ordnet 🙂 gleder meg bare enda mer til å se flere bilder fra deres bryllup 🙂

    5. Nydelig pyntet! 🙂 Hva selger du det hvite stoffet for? Hvor har du kjøpt lysestakene? Er de også evt til salgs?

    6. Navn: takk for det 🙂 vi Jar regnet litt på det og kommet frem til rundt 110 000kr. Her var det mat og drikke som sto for 50% av budsjettet ( vi hadde fri bar). Kan skrive litt mer detaljert rundt dette med budsjett. Mange som har spurt om det samme.

    7. oi, så bra og gjennomført 😀 veldig fint pyntet og alt 😀 Hvor mange gjester var dere? skulle veldig gjerne hatt polaroidkamera og en fin gjestebok til bryllupet mitt, men tiden strakk desverre ikke til… men

    8. Keths!: Takk for det 🙂 Vi var rundt 70 til middag, og 100 til kaffen. Polaroidkamera var superkjekt, og gjesteboka ble en slager! 🙂

    9. Hei, Rachel!
      Jeg skal gifte meg i sommer og finner så mye inspirasjon ved å lese og se på bildene fra ditt bryllup.
      Jeg lurer på om hvordan du gjorde det med musikk til festen? Hadde du dj/band?
      I såfall, har du noen å anbefale? 🙂

    10. Inger Helene: vi brukte tråd/tau, og stiftemaskin til sidene:) akkurat dette lokalet brukte vi en lang tråd over på langs, og la stoffet over den på
      Midten, og festet med stifter på sidene 🙂

    11. Hei 🙂
      Holder på å bestille inn til bryllupet mitt nå, og jeg er på jakt etter draperinger i taket. Hvor kjøpte du dine? 🙂

    12. Hei Rachel!
      Jeg henter mye inspirasjon fra bloggen din – skal gifte meg i august 2016 og trenger endel råd og tips!
      Har du lagt ut budsjettlista en plass på bloggen?

    13. Hei!
      Du hadd et så fantastisk bryllup!
      Jeg lurte om på om du evt. hadde velat dele med deg om hvilket lokale du brukt 🙂 ? og evt. budsjett!

    14. Hei:-)
      Jeg skal gifte meg, og vi skal også ha middagen på Lerflaten gård:-) Kunne jeg ha spurt deg om når på dagen du hadde vielsen, og når dere startet middagen. Jeg kan velge mellom kl 12 og 13.30 i kirken, og er litt usikker på hva jeg bør velge.
      Mvh Linn

    15. Linn: Hei 🙂

      Jeg hadde definitivt valgt å ha vielsen tidlig, og mer tid mellom vielse og middag. Vi fikk for liten tid til bilder, og de bildene jeg ønsket, fikk vi ikke tid til..!:) Åhh, du har en fantastisk dag foran deg! Lykke til <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg