DIY – Blomsterpikekurv – + roseblader til salgs

Det å planlegge bryllup er ikke bare bare, og ut ifra mine erfaringer så “eter det bare på seg”. Jeg ønsket å lage det mest selv, og etterhvert som ideene strømte på, så ville jeg lage enda mer.  Jeg lagde lykter og vaser, alle invitasjonene for hånd, og alt av meny/kirkeprogram/diverse. Jeg scrappet merkelapper til candybaren og til kakebordet, og kan trygt si at jeg har vært en god ebaykunde de siste månedene.

Mitt siste påfunn ble blosmterpikekurv.

Først og fremst så synes jeg at det å kjøpe en kurv til flere hundre kroner, som man bruker i noen få minutter, er bortkastet og dyrt, så jeg bestemte meg for å ta saken i egne hender. Jeg kom over noen lyslykter på kremmerhuset på salg, og i og med at planen min var at alle jentene skulle ha hver sin kurv, ble det fire slike vaser a 29 kroner. De hadde opprinnelig et brunt bånd surret rundt seg, og var igrunn ikke noe man assosierte med verken bryllup eller blomster.

Jeg hadde kjøpt silkebånd og blonder fra ebay tidligere, og hadde fortsatt igjen noen brosjer fra invitasonene. Så med superlim og tosidig tape, ble det omgjort til en blomsterkurv (..som jeg etterhvert klarte å knuse, så siden jeg da hadde bare tre igjen, ble det til at Lilja skulle trille vogn, den nest minste bær blomsterkurven, og de to eldste ha buketter).

Jeg begynte med å feste silkebåndet som en hank. Her er det viktig å knyte hardt nok, slik at ikke silkebåndet glir av når man skal holde i den. Den må tåle litt bevegelse. Deretter klipper du til blonder slik at den går kant i kant rundt krukken. Fest eventuell pynt til blondene før du går videre. her festet jeg på brosjen. Etter dette klipper du to biter tosidig tape, som du fester til bredden av blondene, for så å ta av baksiden av tapen og surre dette rundt krukken på ønsket plass. Da sitter dette som det skal, men fortsatt må det festes med superlim for å ikke løstne når krukken røres. Bruk superlim på blondene under brosjen/pynten og der endene av blondene møtes. Ev flekkvis rundt krukken (husk superlimet kan bli litt grått/virke skittent, så ikke bruk over alt)

VIPS ferdig, og klar for å fylles med friske elelr falske roseblader. Jeg hadde bestilt roseblander fra ebay, men disse kom ikke før dagen ETTER bryllupet, så da ble det friske. Tips om du skal bruke friske roseblader er å legge de i en pose med litt vann. Rist posen og sprøyt inn nytt vann med jevne mellomrom. Ikke gjør dette før så sent som mulig opp mot når de skal brukes. Da holder de seg pene og crispy til vielsen.

TIL SALGS:

2000 LYS ROSA ROSEBLADER (ny)

2000 HVITE ROSEBLADER (ny)

200 CHAMPAGNEFARGET ROSEBLADER (ny)

 

Det kommer også et eget innlegg med ting som er til salgs fra bryllupet, så om du ønsker å kjøpe noe, så er det bare å sende meg en mail på [email protected]

 

Planen var å strø roseblader langs kirkegangen, men i og med at de ikke kom før vielsen, så ble dette sløyfet..

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg