…se på mæ da, mamma!

 

For noen måneder siden, så ble det drama i huset når jeg tok frem kamera. IKKE BILDE AV MÆ, MAMMA!

Nå, derimot, stiller hun seg velvillig opp til posering, og hun synes det er superstas å gjøre sånn som mamma gjør. Tulle og tøyse litt, for så å sette handa i siden. “Se på mæ da, mamma”, sier hun, og fniser.. Det er ekstra stas å ha på seg nye klær, og siden snuppa har begynt å vokse ut av både 80 og 86 (som vi har brukt i en eeeevighet fordi hun er så liten), må vi investere i nytt.. Huffda? 😛 Absolutt en fryd for meg som shoppeglad mor å faktisk få lov til å fylle opp klesskapene igjen.


Her poserer fineste Lilja i ny tights og genser fra //hm//


*******

I de siste dagene har jeg hadd skikkelig dårlig samvittighet for lille Filip som begynner i barnehagen snart. Det er virkelig sant at det er vi foreldre som må jobbe litt med oss selv før vi kan sende de små på oppdagelsesferd. Lilja var 3 måneder eldre enn Filip da hun begynte, og hadde lært seg å gå. Sannsynligheten for at Filip går alene innen en uke, er sannelig veldig liten, og jeg føler litt på det at han har fått litt liten alenetid i det siste. Etter at jeg begynte i jobb, så har det blitt lite alenetid med begge barna, noe jeg kjenner på meg at jeg ikke liker. Jeg skulle ønske at jeg kunne vært hjemme litt lengre når han endelig hadde begynt å krype og sitte selv. Ja, fordi jeg begynte jo i jobb samme uken som han begynte å krype. Og det å sette seg opp selv, gjorde han noen dager etter det. De siste månedene før Lilja begynte i barnehagen, var ejg gravid, og hadde mer tid hjemme. Da fikk vi tid til å sitte på kjøkkenbenken, ha fine samtaler ved kjøkkenbordet, bake, dra på treff med andre småttiser og gjøre litt ting for oss selv. Jeg føler litt på det at jeg ikke har tid med Filip, og at han ikke har fått den alenetiden som hun fikk. Det normale svaret her er sikkert at “ja, men han er jo nr to, det er jo normalt at det blir mindre tid”… men likevell så er følelsen der. Akk, noe må det jo være! Heldigvis ser det jo ut til at han blir kar han og, så han tar seg nok ikke så nær av at han ikke får lagd like mange boller eller plukket like mange blomster som Lilja…

********

Kåring av vinner på forrige måneds Giveaway, MUSICANGEL, publiseres i konkurranseinnlegget i løpet av kvelden!!

 

HVA ønsker dere å høre om/se bilder fra først fra BRYLLUPSDAGEN?

 

 

 

 

 

16 kommentarer
    1. Ønsker å se fra kirka, lokalet og hvordan du hadde pyntet 🙂 også litt om selve kjolen, å barna er jo å spennende å se 🙂 hvordan du hadde hår og sminke 🙂 gleder meg til å se bildene 🙂

    2. Gleder meg til å se alt fra den store dagen! Spesielt fra kirken og lokalet! Tipper du hadde pyntet det heeelt fantastisk!:)

    3. Føler det helt likt selv når det kommer il ungene! Her er det akkurat 2 år imellom. Har fulgt bloggen din leenge, og sjekker stadig vekk om det har kommet noe nytt om bryllupet da jeg selv gifter mec om 10 mnder! Ønsker innlegg om kjolen, lokalet og hvordan dagen foregikk:) gjerne en del gode tips da det er så mye og planlegge 🙂

    4. Den dårlige samvittigheten du føler for barna dine er jo helt naturlig. Jeg mener de er for små for barnehage både ved 1 og 2 år, men det er en prioriteringssak. Håper det går greit for Filip, og for deg. Men husk at det kan være greit å lytte til mammahjertet av og til, det er ikke barnehagen eller andre forståsegpåere som vet når barna dine har det best…

    5. Alt av dekorasjoner og hvordan du gjorde det med pådekking på bord og pynt av stoler 🙂 gleder meg til å se og lese!

    6. Nå syns jg du kan skrive litt om bryllupet snart! Husk at flere av oss
      har følgt deg leeenge, og mange lest bloggen bare beg. av bryllupet.
      Det er jo over en uke siden, og vi har enda ikke sett kjolen din!!

    7. Hei Rachel! Jeg skal gifte meg i september og har det meste klart for dagen, det eneste vi mangler er kjoler til både forlover og brudepiker, hvor kjøpte dere kjolene? Hvordan ser de ut? Gleder meg til å se hvordan din dag var! 🙂

    8. Randi: jeg la akkurat ut et innlegg om bryllupet 🙂 Kjolene er kjøpt på ebay, så kan sende deg link til de om du liker dem. De kostet 120 kr inkl frakt per stk, så ikke noe å si på det 😉

    9. Hørtes perfekt ut, da må jeg søke litt på ebay jeg også;) og brukte forloveren din lik kjole som brudepikene? Kan ikke se hun på bildene. Du var som en drøm Rachel;)

    10. Randi: forloveren min hadde en pudder/gammelrosa kjole på seg, altså ikke lik de småjentene 🙂 kommer flere bilder av henne også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg