Forventninger til Bryllupsdagen

I skrivende stund har jeg ring på fingeren og har sagt JA til verdens herligste mann. Jeg har sannelig blitt kone.

Når det kommer til forventninger til den store dagen, så hadde jeg få., men MYE håp, og mange ønsker.

Først av alt, ønsket jeg at jeg selv skulle føle meg som en prinsesse når je gikk ned over kirkegulvet. Jeg håpet på at Robin fikk tårer i øynene, og at det gikk et sukk gjennom forsamlingen da de små trillet nedover kirkegulvet. Jeg ønsket at gjestene skulle bli rørt, og at jeg fikk se andre gråte gode tårer. Jeg håpet at jeg skulle få en kriblende følelse når jeg fikk på meg ringen, og jeg ønsket at opplevelsen i kriken skulel være litt annerledes både for oss og for gjestene. Jeg ønsket at Robins kulle få høre at han hadde valgt en rå bryllupsbil, og jeg håpte å høre at folk synes lokalene var fint pyntet. Jeg håpte på wow effekt og målløse munner. Jeg håpte på herlige bilder av gjestene og og at bryllupsbildene skulle føles godt. Jeg håpte at gjestene skulle nyte maten, og at kokkene skulle være fornøyde med prestasjonen. Jeg håpte på at ingen skulle på mark i rumpa av å sitte stille og at talene ble for lange. Jeg håpte og ønsket tårer av talene, og ønsket å overraske gjestene. Jeg ønsket å overraske min kjære med en litt spesiell bryllupstale. Jeg håpte at festen skulle vare ut i de lange nattetimene, og at baren var full til enhver tid. Jeg ønsket at folk skulle kose seg og tømme candybaren for godaker. Jeg ønsket at dagen skulle bli perfekt. . .


Dagene før bryllupet var hektiske, og til tider var jeg usikker på om jeg skulle klare å gjennomføre. Det tar på å ha mange tanker i hodet, og ha lyst til så mye! Nøkkelen til suksess er planlegging, og takket være gode hjelpere, ble alle ønskene oppfylt. Mitt aller første tips er å lage lister og planlegge nøye til den store dagen, ned til hver minste detalj. Jeg lagde meg en oversikt, en sjekkliste, hvor jeg skrev ned hver og en ting jeg måtte gjøre eller huske på. Her lagde jeg ulike faner i xl, med feks kakebakere, kjøreplan for bryllupsdagen både for servitører, toastmaser, handleliste, drikkevarer, barmeny, bordplassering osv. Slik hadde jeg alt samlet under en fil, og kunne ha kontroll. Jeg lagde meg bolker på hovedpunkter som feks “det formelle”, “blomster”, “mat, drikke, servering”, “foto, film, bilder, musikk”, “papir, kort”, “kirke/vielse”, “brud/brudepiker/brudesvenn/brudgom”, “lokalet/pynt”, “diverse innkjøp”, osv, Under hver kategori sto det mnge mange punkter, som jeg underveis krysset ut. Selvfølgelig ble listen lengre og lengre, men jeg passet på at for hver gang jeg tilførte noe, så måtte jeg ha gjort ferdig noe.

Noe jeg glemte, og gjerne vil tipse andre om, er å sette av tid til å instruere de som skal gjøre ting for deg. Feks så skal noen tenne lys, sette ut blomster, ta med ting fra kirken, sørge for riktig musikk, rulle ut den røde løperen, sjekne velkomstdrink, skjære frukt osv. Uansett HVEM som skal gjøre dette, så må man bruke noen minutter på å instruere. Dette skjer som regel ikke før den siste tiden, i og med at da ser man helheten, og derfor glemmer litt at dette tar tid. Så ja, da jeg var mer enn klar for å dra hjem en av kveldene før bryllupet, måtte jeg begynne å tenke på HVEM som skulle gjøre hva. Heldigvis var jeg godt utstyr med mine herlige venner fra barselgruppen til Filip, og gode Lisa, som tok kjøkkentjenesten, og serverte. De hadde også tatt regien for lokalet før gjestene kom, slik at alt var klappet og klart når det begynte å komme gjester. Her ble det noen som fikk “i siste liten oppgaver”, som feks noe å skrive med til gjesteboken, sette ut askebeger utendørs, og skifte stearinlys etterhvert.

Her er vi igang med å brette pompoms fra partydesign.no . Vi lagde MANGE, og resultatet av lokalet skal dere få se i et eget innlegg. Jeg kan vell si at vi lagde omtrent 160 popoms totalt..og brukte ca 100 meter med hvitt stoff. Vi hadde rundt 70 ballonger, som though hadde en trist ending.. og ikke mindre enn en hel bil stappet full av roser. Vi brukte lang lang tid på å sette opp bordene rett, og dekke bent. Altså det å få servietter og bestikk til å være på linje når man skal ha så mye, er ikke superenkelt når man aldri har gjort det før. Ellers tok det tid å bestemme seg for hvordan vi skulle pynte, hvor gavebord, kakebord, gjestebokbord skulle stå, og ikke minst hvor alt skulle stå i mellomtiden. Alt tar litt lengre tid enn man forventer eller har regnet med. . . Spesielt med en ettåring på slep, tar ting litt lengre tid enn planlagt!!

Både Filip og Lilja fikk kjenne på at mammsen og pappsen hadde mer enn nok å gjøre, og måtte klare seg med middag på låvegulvet.

 

Bryllupsdagen ble mer enn perfekt og jeg kunne ikke drømt om en bedre dag å feire vår kjærlighet på.

Flere innlegg og bilder kommer etterhvert. Jeg gikk jo selvfølgelig ikke med kamera, så jeg venter på bilder fra alle kanter!!

 

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Gratulerer så masse! 😊
      Har du planer om å selge det hvite stoffet? Jeg er interessert isåfall 😃

    2. Gleder meg sånn til å se hvordan kjolen din var, hvordan dere pyntet og alt du vil vise rundt deres store dag 🙂 Gratulerer så mye som mann og kone 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg