Ikke bare Mamma Rachel..

Det har vært noen travle dager, og de av dere som har fulgt bloggen, har kanskje fått med dere at vi er i ferd med å selge rekkehuset vårt, og at dette medfører en god del ekstra arbeid i tillegg til alt det andre som foregår om dagen. Pakking, Rydding, Maling og Flytting går igrunn greit, og ungene har fått være med å hjelpe til. De synes tydeligvis at det er helt topp å ha “mange båter” i stua (..altså pappesker)!

Selv om dagene fylles til randen, og humøret er relativt på topp til enhver tid, er det småtterier som vipper meg av pinnen, og som jeg irriterer meg grøtnn ihjel over..

Dagen i dag har ikke vært helt topp..


Dagen startet med at jeg forsov meg, og da jeg hadde kommet meg på jobb etter 10 minutter, hadde jeg ikke jobbnøklene. I og med at jeg også hadde glemt telefonen min på jobb dagen før, hadde jeg verken telefon eller jobbnøkler, så jeg måtte kjøre helt hjem for å lete. Ingen nøkler, så Robin måtte ring en kollega. Omsider kom jeg meg inn i butikken, og da var sannelig alt det andre forsinket. Noe pga meg, og noe bare pga dagens flaks. Dagen fortsatte og flaksen min uteble. Ja, og når man har en slik dag, der ingenting går veien, er det ekstra sårt å høre ting man helst ikke vil høre.

Jeg er ei følsom jente, og tar kanskje ting folk sier litt for personlig. .

..fordi, når man er oppe hver eneste morgen, jobber så svette renner, og prøver å tilfredsstille de fleste mennesketyper, er det ekstra vanskelig og sårt når det kommer noen som forteller deg at du så absolutt ikke bryr deg, er rasist, eller at du ikke gjør jobben din godt nok. Får du fortalt at det du gjør er feil, og at alle andre gjør det mye bedre enn deg, så er det vanskelig å la være å ta det til seg. Det er sårt at noen snakker negativt om “ditt maleri”, og det er sårt at noen skal være bedrevitere når det kommer til noe du skal være best i. Når jeg snakker om maleri, så er mitt maleri butikken. En kunstner blir målt og dømt ut ifra malerier og kunstverk, mens vi som kjøpmenn blir dømt ut ifra butikkens utseende og sortiment. Vi blir dømt ut ut ifra ansatte, blomster frukt, fryste grønnsaker, hmelk og kneipbrød. I mangens øyne er vi udugelige på å mange felt. Hos en kunstner er alt et mesterverk ut ifra øynene som ser, mens i min jobb er det kun godt nok ut ifra preferansene til kunden. Mitt maleri er godt nok om kunden finner det den ønsker.. og etter rmin mening er det enklere å fortelle en butikkansatt hva som er dårlig, enn å fortelle en kunstner at bildet ikke er bra. . ? 

… på dager som i dag er det ekstra kjipt å møte på de som aldri blir fornøyde. De som aldri takker, hilser eller setter pris på jobben du gjør… !

 

………D A G E N S  –  S Y T …………..

 

Endelig har fredagskvelden kommet, og jeg har en “sunn” pitapizza i magen, og er klar for å male i vei! 

9 kommentarer
    1. Kjipt m sånne daga, snupp – men ikke bry dæ du! Du e flink og har all grunn t å vær stolt! Stor klæm t dæ 🙂

    2. Bodde tidligere på flatåsen og var da “stam” kunde hos dere.
      Er det noe jeg virkelig savner fra flatåsen, så er det remaen.
      Alltid rydddig, fin og oversiktelig. Hyggelige ansatte og godt vare sortiment.
      Stå på Rachel, for dere er byens beste rema 🙂

    3. Jobber selv i Rema 1000 og kjenner meg igjen i følelsen av at enkelte ganger er ingenting bra nok. Men jeg har vært innom butikken deres, og den er flott! Og ikke minst, den leverer jo bra tall også;) håper morgendagen blir bedre:)

    4. Du står på og e fantastisk Søte Rachel!:-)))) Ingen over ingen under, bare ei som dæ vettu! Supermamma og superflink, æ e alltid like imponert! Klem!

    5. Off, slike dager er til å grine av.. Heldivis finnes det flere gode dager 🙂 Jeg er imponert over alt du får til, håper du får en super dag i dag 🙂

    6. omg.. du er ei kassadama på rema. det er vel så langt ned på “rangstigen” som man kommer. latterlig at du prøver å få jobben din til å høres ut som noe stor.. det er en matbutikk,og du jobber der. thats it.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg