Bryllupsforberedelser – hårfrisytre, blomsterkrans –

Det er helt vanvittig, at om 4 uker så har vi begynt å pynte bryllupslokalet. Forhåpentligvis er vi ganske ferdige på denne tiden av døgnet, torsdagen før, og fredagen kan benyttes til å småjustere. Jeg har igrunn ikke vært spesielt stresset over det hele, men kjenner at NÅ begynner tiden å løpe ifra meg. Jeg har begynt å tvile på om jeg har husket alt, og spørr meg selv om det er noe jeg glemmer.

På tirsdag ble jeg intervjuet av NRK P1 om dette med innlevering av diverse skjema til bryllupet. . .

Dere kan høre innslaget HER, “glemmsomhet i lykkerusen”. 

Og for å være på den sikre siden, så er det”erklering fra brudefolkene“,  “navneendringsskjema” og “Forlovererklæring” man trenger å ha i orden til den store dagen. Her er også skjema for de som har vært gift tidligere, eller feks ikke har norsk statsborgerskap.

Her om dagen hadde jeg besk av søsteren til ei venninne som er frisør. Vi testet ut forskjellige hårfrisyrer, og jeg har igrunn bestemt meg for hva jeg vil ha. Først prøvde vi med oppsatt hår med flette. Dette fasongen prøvde vi ut i to varianter, og jeg falt for den siste. Ellers så har jeg funnet ut at jeg skal sette på med peaks extensions hos Anita på Fiinbeck og Fia igjen, for å gjøre håret komplett pg klart til den store dagen. Jeg har hatt peaks ekstensions siden november 2012, og de få ukene jeg har gått uten hextensions hår nå i sommer, har jeg igrunn følt meg litt naken.

Men tilbake til frisyrene!

Jeg har selvfølgelig mine favoritter, og har alltid synes at en “blomsterlig” brud er fint. Stilen min blir ofte beskrevet som litt “romantisk”, noe jeg igrunn er enig i. Jeg synes blomster og blomsterkranser gjør bruden litt mer uskyldig, men samtidig fresher opp og “søtliggjør” bruden. Om dette er noe som kler meg vil tiden vise, men jeg har lagt min elsk på blomster og blomsterkranser. Om det blir en blomsterkrans, eller om det blir en glitrende tiara får vi se på. Foreløbig leter jeg etter den rette!


Enten lett og ledig oppsatt med en flette på siden, eller langt bølgete hår med noe oppsatt. .. .


Jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal bestille. Helst vil jeg jo atkransen skal være lik som blomstene mine, og kanksje lar det seg gjøre, men jeg vil ha noe i backup!

Dette er blomsterkranser fra hovedsaklig Ebay og Etsy. Ønsker dere å søke kan dere prøve på “flower crown”, “flower garland headband”,”floral crown”, flower tiara”.

Hva tror dere?

Om du har giftet deg, eller skal, hvordan skal du være på håret?Link? evt tiara eller blomster i håret?

 

 

 

 



 

9 kommentarer
    1. Tror du blir en slående vakker brud uansett jeg:) En blomsterkrans i håret vil nok være flott ja, tror jeg ville gått for de samme som du har i buketten, eller noe som ligner hvertfall:) Lykke til med resten av forberedelsene:)

    2. Åh.. Så mye FINT! Du er så heeeeeldig. Har en venninne som gifter seg i slutten av august. Er faktisk litt misunnelig. Nå er jeg allerede gift, men kunne faktisk tenke meg å gå igjennom det en gang til MED SAMME MANN!

    3. Jeg giftet meg for et par uker siden, og blomsterhandelen laget både brudebukett og blomsterkrans til meg. Helt nyydelige begge deler! Jeg trodde det kanskje var litt vanskelig å få bestilt en krans, men det var null problem! Mange bilder på bloggen min:)
      Jeg hadde håret halvveis oppsatt på ene siden, og en tiara bak på hodet med slør over. Etter vielsen tok jeg av sløret og satt blomsterkransen oppå 🙂

    4. krist.in: satt å så på bilder fra bryllupet deres nå. Så lekkert 🙂 Ble inspirert av de polaroidkameraene dine jeg. Supersmart! Men hva med batteri til dem? kjøpte du her i norge? Og hvor mange kamera hadde du? synses det er såå mye å tenke på! Feks kirkeprogram.. what to do??!?

    5. Jeg skal ha ekte blomster. Har bestilt bunter av “brudeslør” sammen med andre blomster fra buketten min 😉 Blomsterbutikken fikser det! Skal ha slør til ca midt under fotograferingen og så bytter jeg med masse blomster tett i tett 🙂 har tatt utgangspunkt i bildene oppe til venstre på kollasjen din <3 Bare 8 dager igjen her!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg