Mitt UTDRIKKNINGSLAG

Dagen var plutselig der, helt uten at jeg viste noe.

Jeg skulle drikkes ut! !

Lørdag morgen var planen at vi skulle levere barna på hytta, for så dra en tur til byen og videre til varetelling. Underveis fikk Robin telefon av Stephan som er forloveren til Robin om at det var biltreff i byen, som vi bare måtte dra å se på for å se om bryllupsbilen vår var der. Jeg tenkt ikke så mye mer over dette, og sa ok i og med at vi ikke hadde det travelt. Da vi kom til byen, og mer presist Bispegården, hvor biltreffet skulel være, var det ingen biler å se. Robin sa at det kanskje bare var “cruising” møte, og at de hadde kjørt. Plutselig sto søsteren min der, og DA gikk det opp fro meg at jeg hadde blitt rundlurt..!

Jeg ble igrunn litt satt ut da jeg så at en hel gjeng av herlige jenter hadde samlet seg på Marinen for å feire meg med god mat og drikke. De hadde stelt istand piknikk, og tatt med blomster, sjokolade, vin, champagne, ost, kjeks, mm. Vi startet dagen med skåling, godt vær og humør. Heldigvis hadde jeg tatt på meg noe annet enn joggeklær, og kastet på meg litt sminke i siste sekund før jeg gikk ut døra. Ronja hadde også med backup klær til meg, og flere av de andre jentene hadde med både krølltang og ekstra skift.


Koselig piknikk med herlige jenter. .


Alle jentene hadde skrevet et kort til meg, og sentimental som jeg er, ble det felt mange tårer. Det var utrolig fint å lese alle gode ord som var skrevet.


Deler av utdrikkningslaget!

Etter lunsj på marinen gikk turen videre til fots til Mr. Fisk.

Dette var en frisørsalong kombinert med “fiskespa”. Dette hadde jeg aldri prøvd før, så det var spennende å prøve noe nytt.

Etter at jeg og Ronja (som er forloveren min), hadde sittet i fiskebadet i 15 min, gikk turen videre for vår del, mens resten av gjengen skulle prøve.

Utdrikkningsferden min gikk videre til Make Up Store. Her ble jeg sminket og dollet opp, med god hjelp fra Ronja som tidligere har vært assisterende butikksjef på make up store, men som nå jobber hos Max Factor. Jeg ble veldig fornøyd med sminken, og følte jeg kunne fortsette dagen som en smashing bride to be.


Finish and ready !


Fornøyd jente!

Etter sminking, gikk turen videre til havna. Der var planen å ta robåt over til den andre siden av kanalen, men på grunn av litt dårlig vær, måtte vi gå. Dette tok ikke mer enn 10 min, så da vi var kommet over, ble det drikkepause på en restaurant. her var det flere av mine venner som slengte seg på, og gjengen ble større og større. Etter 30 min pause, gikk turen videre bortover havna, og til “Fjordrafting”.

Det morsomme var at Ronja ikke hadd gitt beksjed til noen om hva dagen innebar, og at programmet var like spennende for dem som det var for meg.

Da det gikk opp for de fleste at vi skulle ut med ribb på fjordrafting, begynte nervene å komme. Heldigvis har jeg tøffe venner, og NESTEN alle ble med.

Vi fikk på oss kjeldresser, men vi fikk ikke vite HVOR vi skulle. Vi måtte pakke alt vi hadde med oss i store vanntette bagger, fordi vi skulle ikke tilbake til start. .


11 stk crazy jenter klare for fjordrafting ! !

Vi hadde knall båtføre med “dårlig vær” til å begynne med, slik at det ble litt action.

Etterhvert begynte jeg å skjønne hvor ferden gikk videre. Med kursen mot Åsenfjorden, ble neste stopp HYTTA!

Her var hele slekta i full sving, og de hadde stelt istand langbord og grilling.


En herlig gjeng, klare for drikkeleker! 

Etter et par timer på brygga var vi gode og mette og i godform. Utflukten var enda ikke over, så i sjutiden gikk turen videre til hytta, hvor vi skulel skifte til “partyklær”, og freshe oss opp. Her var tiden knapp, så etter bare 20 min, måtte vi dra videre. Da sto mamma, pappa og mormor klare for å kjøre oss til togstasjonen.

Det ble tidenes togtur!

…og det kan hende at de som var pasasjerer denne dagen hadde det litt ekstra morsomt på togturen sin de også…

Etter en times togtur, spaserte vi inn til byen, og hadde reservert bort på KOS (en uteplass). Her koste vi oss med mer drikke, og god musikk.

For noen stoppet turen her etter en LANG dag, mens noen dro videre for å danse!

 

Det ble en helt super dag, med godt selskap. Ronja hadde vært såå flink til å koordinere og planlegge, og gjort en fantastisk jobb. Jeg er også så heldig å ha foreldre soms tiller opp på alt, så de hadde vært sentrale personer i planleggingen. Jeg setter pris på at dette ble en utdrikkningsdag jeg vil huske fordi vi koste oss, og hadde det morsomt, enn som en “utdritings dag” og kanonfylla.

TUUUSEN TAKK JENTER, for at dagen ble akkurat slik den ble!

 

 

 

 

7 kommentarer

Siste innlegg