Små hverdagsglimt..

Det er snart 2 uker siden jeg begynte i jobb, og tiden går raskere enn aldri før.De få timene i døgnet jeg får sammen med barna er verdifulle, men vanskelig å ta vare på. I og med at jeg er på jobb rundt 05 hver morgen, og jobber lange dager, er jeg utslitt når jeg kommer hjem. I tillegg til lange dager og mye å gjøre, har jeg det for travelt til å spise, slik at både humør, form og energi blir deretter. Jeg sniker til meg et glimt av mine to søte små før jeg drar på jobb, og er jeg heldig så stikker Robin og Filip innom en tur for å si hei. Det er alltid stas! Ellers blir det dårlig med kvalitetstid, men prøver likevell å gjøre så mye som mulig ut av det for begge parter.

Lilja elsker å komme på besøk hos mormor og morfar. Her blir hun skjemt bort og får mye oppmerksomhet…!

De ettermiddagene det enda har vært igjen noen timer før barna skal sove, har vi dratt på besøk, til lekeplassen eller ut på tur. Det er deilig å lege fokuset på noe annet enn jobb. På mandag var jeg på tur med noen venninner på kveldstid, på onsdag var vi hos foreldrene mine på kveldsmat, og i går dro vi til lekeplassen. I dag har vi spist “sen” middag og laget jordbær med vaniljesaus til dessert. Det ble sannelig en slager for alle parter. Ja, Filip spiser stort sett det meste for tiden, så tenke jeg skulle skrive et innlegg om matrutinene hans snart. Han har blitt 10 måneder, og mye har skjedd i den siste tiden.


Filip har begynt å sette seg opp selv, og har lenge akt seg bakover. I rundt to uker har han kommet seg opp på knærne, men ikke helt knekt koden på hvordan han skal komme seg fremover. Nå ser det ut til at han skjønner litt mer, og vi ser forbedringer i krypingen fra dag til dag. Han har også begynt å reise seg opp over alt, spesielt i senga. Der kan hn bli stående i evigheter!!


Lillegutt er over alt for tiden. Heldigvis har barna aktive besteforeldre som tar seg av aktiviseringen når vi er på besøk!


Vafler med mormor in the making!

 

 

4 kommentarer
    1. Uff, kjenner jeg får helt vondt inni meg når jeg tenker på hvor lite tid man får sammen med barna når man begynner i jobb igjen! Grugleder meg til barnehagestart i begynnelsen av August.
      Men den genseren til Lilja…hvor er den fra? Helt nydelig på henne!

    2. Nydelige barn:-D! Og jeg lurer veldig på det samme som hun over her, den genseren, regner med den er strikket. Hvor kan man få tak i oppskrift? den var jo bare aldeles nydelig 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg