Bryllupsforberedelser – bryllupskaken –

Det legges mye vekt på hvordan brudekjolen skal være, hvordan hår og sminke skal være på den store dagen, hvilke bordkort, pynt og servietter som skal være til bordene, hvordan lokalet pyntes, og hva man skal servere gjestene. Her kommer selvølgelig bryllupskaken inn som et viktig punkt.

Jeg har aldri vært spesielt glad i kaker, og dette med bryllupskaken ble igrunn kastet over meg. Kaker må man jo ha, men vi har ikke lyst til å bruke flerfoldige tusner på en kake som gjestene ikke tørr å spise fra. Etterhvert som det har nærmet seg bryllupet har jeg innsett at bryllupskaken faktisk betyr en del den også. Ja, faktisk like mye som hva man pynter bordene med eller hvordan middagen oppleves. Helhetsopplevelsen av dagen er viktig, og da inkludert bryllupskaken.


Etterhvert som jeg har søkt meg gjennom utallige kakesider og facebookgrupper, har jeg funnet ei kreativ dame her i Trondheim som driver kakebua.no. Hun har fått instrukser og bilder av kaker jeg synes er flotte, så jeg er utrolig spent på resultatet. Prisen er heller ikke noe å si på. Vi har enda ikke bestemt oss for innhold i kaken, men vi har begge våre favoritter. Hvordan smak og pynt vi har valgt, vil være hemmelig til den store dagen.


Som dere kanksje ser så har jeg lagt min kjærlighet på hvite høye kaker med mye pynt. Jeg vil ha mye pynt, men at det skal være elegant og romantisk.


Jeg ønsker også å ha cupcakes som skiller seg ut…


I morgen skal jeg hos EvaBrud for å prøve brudekjolen min. Endelig har den kommet, og jeg gleder meg så mye til å se hvordan den er på i riktig størrelse.

Hvilken smak hadde dere/skal ha/ eller ønsker dere på bryllupskaken deres?

5 kommentarer
    1. Ååh, det er så mange fantastiske bryllupskaker 🙂 Vi hadde sjokolademousse og pasjonsfruktkake med hvitt sjokoladetrekk over. Veldig god 🙂 Ble mye igjen etter bryllupet da, så noe er fryst og skal spises på vår 1. års bryllupsdag om noen uker!
      Vi hadde forresten cupcakes fra Fairytale Cupcakes i midtbyen også, veldig populært på kakebordet! Fikk de laget i lilla og ivory for å passe fargene i bryllupet 😉

    2. Vi kommer til å ha sjokoladekake med hvitt sjokoladetrekk over 🙂 Ingen av oss som er noen kakemonser heller. Vi skal ikke gifte oss før 2015, så vi har litt tid på å bestemme oss. Men takk for tips til kakebaker!

    3. vi skal bare ha en liten topp øverst på stativet der det er hel kake – men smaken er ikke 100% bestemt enda. Har enda litt tid, selv om det bare er litt over en måned igjen 🙂 Har en svigerinne som er fantastisk til å bake, så det er hun som tar seg av den jobben – det blir cupcakes nedover i 7 etasjer + den kaken på toppen – en kake jeg egentlig ikke tenker så mye over smaken på heller, siden jeg ikke spiser noe særlig kake. Tror nok forloveden må ta noen valg sammen med sin mor og søster på den fronten 🙂

    4. Vi hadde en kjempegod sjokoladekake fylt med mousse som bryllupskake. Tipper resultatet blir bra uansett, har spist mye deilig kake fra kakebua:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg