Update fra småtrolla!

Som Rema kjøpmann er hverdagen hektisk, og selv om hverdagen fylles med andre gjøremål, må jeg si at jeg savner småtrollene mine. I 9 måneder har jeg gått hjemme med min lille skjønne Filip, og levert Lilja i barnehagen hver eneste dag. Jeg har hentet i 90 % av tilfellene, men brått ble det slutt på det meste. Jeg har igrunn ikke skjønt det før nå. Jeg måtte faktisk komme meg tilbake i jobb for å virkelig se hvor heldig jeg egentlig er. Jeg synes det er så alt for lett å “huffe” seg over ting man kanksje ikke burde, eller skylde på ting som egentlig er helt meningsløse. Jeg har hatt noen fine måneder sammen med barna, og man lærer jo triksene på veien. . Jeg er overbevist om at OM det kommer en tredjemann, så vil vi jøre ting litt annerledes når det kommer til permisjonen.

Filip er snart 10 måneder, og 27 august blir har 1 år! Tiden har flydd, og gutten som ble kalt lillebror i flere dager, har vokst seg til å bli en kjekk Filip Valentin med knallblå klare øyne og flørtesmil. Han vokser og utvikler seg for hver dag, og det er gøy å se at ting går fremover. Foreløbig så har han ikke knekt koden på å komem seg fremover, men i løpet av ferien har han klart å reise seg opp selv, og I DAG klarte han å sette seg opp i sittende stilling selv. Han har fått to tenner i underkjeven, og sannelig tror jeg det er flere på vei med de raptusene vi har hatt i det siste.


Filip valentin i mintgrønn body fra Hust, og selebukse fra Memini. Og TRAKTOR! . . . vell og merke Liljas traktor!


kjærestepar kjærestepar <3

..den beste følelsen av å ha byttet roller i heimen, er at Robin får mer tid med barna. Jeg synes virkelig at han fortjener å være mer sammen med dem, og ser at han setter pris på det. Det er ekstra stas når ejg ser an energien sakte men sikkert kommer tilbake, og at det som tidligere var et tiltak, blir gjort med et smil. I løpet av den første uken har han beiset platt, vasket badet og alle klærne i huset, tattovert seg, og montert takfeste på bilen.. Ja for ikke snakke om det med sosialisering med andre enn remakunder! For min del går det andre veien, og det har blitt mye jobbing. Jeg kjenner at jeg må bli flinkere til å spise når jeg er på jobb, og planlegge dagen slik at jeg er forberedt på at jeg skal hjem etterhvert! !

My man, my one and only true love. Cant wait to get married with you!


Snuppa mi i kjole fra Babycottons, stor sløyfe fra Lille Martine og sko kjøpt hos Ellos.no

Så har vi denne BLEIEFRI frøkna. Under ferieoppholdet ble hun beiefri, og jeg forteller hvordan forløpet var i et innlegg i løpet av helga. Hun skravler og prater mye for tiden. Hun har virkelig funnet seg favoritter, og i og med at vi har reist med Ving, så har Lollo & Bernie blitt sentrale i den daglige leken her hjemme. Hun har alltid vært glad i å danse, men nå plukker hun opp trinn fra tvn, og prøver ofte å herme etter hva andre folk sier. Hun snakker i setninger, og gjør seg forstått. Hun er sta, men som mange andre foreldre, velger vi kampene med omhu. De små er i en oppdagelsesfase, både på hvordan verden er og hvordan de selv er, og vi synes det er viktig at hun får finne ut av ting selv, samtidig som det settes klare grenser. Det er ikke alltid lett å være en 2 åring når man har så lyst til å gjøre ALT, og når man ikke kan gjøre alt samtidig, så raser verden sammen, og tårene er ikke til å stanse. Nei, ikke før Lollo & Bernie spilles på full guffe på tvn. . .

 

6 kommentarer
    1. Gleder meg til å høre om hvordan dere klarte å få henne bleiefri, har håp om det samme i løpet av sommeren😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg