Hallo hverdagen!

Plutselig var hverdagen her, og permisjon-stafettpinnen er overrukket til Robin. Remahverdagen startet brått 04.30 mandag morgen. Det var deilig å ta på seg uniformen, og virkelig være tilbake. Til tross for svekkede muskler og litt “rusten” på dagsoppgavene, gikk dagen fint, og hodet har fått nok å bryne seg på.Det var utrolig koselig at så mange kunder synes at det var trivelig at jeg var tilbake, og at de i det hele tatt la merke til at rollene var byttet. Jeg må si at jeg trives best blant folk, og at det å være på jobb gir meg noe ekstra for hver dag.

Mange lurer kanskje på hvordan det var å være ifra Filip så lenge, og her må jeg si at det var igrunn ganske godt å bare være meg en liten stund. Det var deilig å ikke bare være mammarachel, men Rachel. Filip tok det knakende med ro!  Fra å sove 20 min dupp på dagtid, til 3 timer tre dager på rad, sier det seg kanskje selv at Filip synes det er heeeelt chill at pappsen er hjemme. Og jeg som mamma var trygg på at de to hjemme hadde det strålende fint….og jeg må nesten skryte litt av den kommende mannen min som har servert middag på bordet hver dag OG beiset platten! DA er det ikke ille vettu!

Men det beste med det å være på jobb, er å komme hjem til den lille familien min!


Hverdagen i butikken består av mange ulike gjøremål, og frukt&grønt avdedlingen og kjølegaten er to oppgaver som krever MYE tid.


Ellers så har det vært dårlig med oppdateringer fra hjemmefronten her på bloggen. Jeg er både i bryllups, husbygging og jobbmodus for tiden, og det å få tid til åt a bilder av alt som skejr er nesten klin umulig! MEN, på lørdag var jeg i babyshower til AnneLise som venter et overraskelsesbarn i slutten av juli, og på søndag gikk vi søndagstur til bryllupslokalet for å sjekke fotomulighetene.


“Mamma…mamma…MAMMA SE ei KU…Mammaaaaaaa se ei ku, møøøø mamma”

Den gården som ligger bak robin på høyresiden er lokalet vi skal holde bryllupet. . 


Turen ble lang, og lille Lilo fikk godt selskap av Lilja. Her ser vi ned på Øvre Leirfoss, hvor vi hadde vår første kanelsnurrstopp og matet endene!


..og I DAG tok jeg noen timer fri fra jobb for å bli med kidsa på fotoshoot med Titt Melhuus. SPENNENDE! !

Ellers så går kveldene med på å planlegge bryllup, lage blomstervaser eller andre DIY prosjekter jeg har satt igang. Jeg prøver å sette av tid til venner i tidsskjema, og ikke minst å gjøre noe annet enn å sitte med pcn i fanget når jeg er hjemme. Selv om det bare er dag 3 i arbeidsuken, føler jeg at jeg må lage meg en plan for å rekke over alt, uten at det blir for mye! Jeg er supertrøtt på kveldene, og på mandag stupte jeg til køys før klokken var 21.

Nå er det tid for å svare på mail, og se tv!

OG SNART FÅR DERE SE HUSET VÅRT!!! – grunnmuren er ferdig..!

 

3 kommentarer
    1. Herlig! Det er jo litt gøy å komme seg ut av huset og babyboblen, og inn i den normale hverdagen igjen. Gleder meg og gruer meg til jeg skal begynne i august. Men tror nok lillebror kommer til å storkose seg med mannen hjemme 🙂
      Du virker virkelig travel!! 🙂 Hjelpes! At du klarer.. Du er flink 😉

    2. Jeg trodde jeg ikke ville savne å jobbe da vi flyttet hit. Men nå som jeg har snakket med en av mine sjefer gleder jeg meg virkelig til å begynne etter sommeren. Savner å kunne ha noe å bryne hodet mitt med 🙂

    3. Jeg er ferdig i permisjon om 2 mnd, og jeg kjenner det skal bli godt at alt ikke bare er babybaby hele tiden, sjøl om mye av det er kos også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg