Bryllupsforberedelser – sjekkliste –

I HELE går holdt jeg på med bryllupsforberedelser. Jeg fikk krysset ut mye på listen min, og brukte kvelden på å nesten lage ferdig “DIY lyktene og vasene mine”: Det deilige er at jeg ikke brukte noe penger på innkjøpene.. eller, jeg brukte penger, men det var penger som jeg hadde fått fordi jeg hadde solgt unna ting vi ikke trenger. Deilig! + at det stoffet jeg hadde sett på hos IKEA som i utgangspunktet ikke kostet mye, var satt ned til bare 10kr meteren! Ja, da kjøpte jeg like greit ALT de hadde igjen… så endte opp med over 100 meter hvitt stoff!

Det er UNDER 2 måneder igjen til bryllupet, og jeg kjenner det på kroppen at det nærmer seg. Jeg føler så absolutt ikke at jeg har alt klart, og mangler mange av detaljene. Som feks hvilken sang man skal ha når man går inn og ut av kirka, hvordan kirkeprogrammet skal se ut, hvilke blomster jeg skal ha i kirka og hvor jeg skal kjøpe dem. Jeg har enda ikke laget ferdig bordplasseringer, bordkort, meny, barmeny, eller handlet inn alkohol. Jeg har ikke delegert bort kakebaking eller gaveoppakking, eller kjøpt ferdig antrekkene til barna. Jeg mangler både frisør, noen til å legge negler og “juvelene” til kjolen. Sko er sånn halvveis klare, mens Robin mangler hele sitt antrekk. Bordpynten og mye av “det lille ekstra” er på vei i posten, men verken borddekking eller hvordan jeg skal pynte er avklart. Vi har ikke sendt inn vielsespapirer, og alt det andre formelle som må gjøres er heller ikke gjort.

Flere har etterlyst min sjekkliste, så her kommer den. Jeg har tatt bort en kolonne der jeg har skrevet navn og litt info til meg selv. Dette er sjekklisten MIN, og det er sikkert noe jeg mangler. Jeg tilføyer og tar bort punkter etterhvert som tiden nærmer seg, men føler at jeg har dekket det meste. Jeg har egne faner i xl arket med feks handleliste på mat/drikke/frukt og grønt, gjesteliste, bordplassering, Kjøreplan. Her skriver jeg inn etterhvert som jeg kommer på noe. De fleste innkjøpene av mat og vanlig drikke blir ikke gjort før vi får tilgang til lokalet, og mye av småtteriene er underveis. Ellers er det mange av mine DIY prosjekter som gjenstår..!



På flere av punktene er mye under bestilling, men som du ser så gjenstår MYE!

Har du tips, eller noen å anbefale ? 

Fikk du noen tips fra mine lister?

 

 

13 kommentarer
    1. Ballonger, servietter, bordpynt, (stoltrekk?), “diamanter”, blingbling og ting du trenger i store kvantum bestiller du på aliexpress.com! Billigbillig! (ofte billigere enn ebay) 🙂

    2. Hei:)
      Jeg lurer på et par ting i forhold til brudens, forloverens, og blomster/brudepikenes kjoler.
      1. Hvilke stoff har brudekjolen?
      2. Farve på brudekjolen? Gikk du for hvit eller noe annet som feks elfenben?
      3. Hvordan stoff har du tenkt ut til forloverens kjole? Siden bryllupet står på sommeren, vil jeg anbefale et lett stoff, noe som chiffong (?) kanskje?
      4. Får vi se kjolene til brudepikene når de er innkjøpt?
      5. Hvilke budsjett har dere? Vet det er ganske vanlig med rundt 100 tusen, noe jeg syns høres relativt lite ut?
      6. Hva var ditt budsjett når det kom til brudekjolen? Og holdt du dreg innenfor?
      Også bare noe jeg lurer på:
      1. Hvorfor serverer dere Grandiosa som nattmat? Er det en spesiel grunn eller ville dere bare ha noe lettvint?
      2. Tips til “something blue” kan jo være: – undertøy- strikket man har på låret, en spenne i håret, kan være bare en fliseklemme med en diamant på- et blått bånd rundt midjen(såfremst du har en kjole som tillater dette da:)- noe på skoene? -en blå diamant på neglene- smykke?
      3. Jeg tenkte ett punkt på listen manglet: “something old” eller “something borrowed”? Dette hører jo ofte med i “something blue”
      Håper dere får en fantastisk fin dag, og gleder meg til å lese mere:)
      Ps. Skjønner hvis det er noe du ikke vil svare på, men kan du si ifra da? Bare så jeg kan slippe å lure vet du:)
      Du kommer til å bli en fantastisk brud!!

    3. Navn: Hei
      Ja, jøss, det var litt av noe å svare på! Men jeg skal prøve så godt jeg kan!
      1. Jeg vet ikke helt hvilket stoff kjolen er i.. ihvertfall ikke hva det heter
      2. Den er ikke hvit, mer elfenben
      3. brudepikekjolene er i chiffon og i lyserosa nyanser
      4. dere kan få se kjolene når de kommer, og hvis de passer
      5. vi har ikke noe budsjett, men regner med vi ender på rundt 150 000, kan kommer konkret tilbake til slike ting når bryllupet er over.
      ….
      1. Vi serverer grandiosa rett og slett fordi vi ønsket å få med litt av hva vi jobber med, og ønsket å låne grandiosabilen fra en leverandør. Det er enkelt, og i og med at 70% av de som er bedt er venner på vår egen alder, vet vi at de foretrekker grandiosa fremfor spekemat eller pølser..+ at det er veeeldig lettvint! Ikek 100% avklart, men nattmat må vi jo ha! 😉
      2. jeg har ordnet meg med something blue.. bestilt, men der må dere vente å se 😉
      3. something borrowed må jeg kanskje forhøre meg med mamma om.. vi får se, jeg har noe i tankene..

      Ha en fin natt videre! GOD NATT! 🙂

    4. Blomsterdekoratør: JA GJERNE! jeg har non bilder av kirken som jeg kan legge ut, om du bor her i byen og vet hvordan den ser ut.. En gammel stavkirke som står inne på Sverresborg Museum. Lo Kirke, heter den. VEEELDIG liten, og man får kun lov å bruke blomster som pynt.

    5. Hei! Send meg gjerne på Mail,bor i Telemark så et godt stykke unna. Men kan lage en plan/skisse og liste på blomsternavn/vareliste,og tips til hvilken butikk du kan bestille i der du bor. Hvis du kan skrive litt om hvordan kjole,bukett,bordpynt skal være evt bilder er det supert. Så kan jeg hjelpe deg 🙂 ha en fin fin søndag.. Anne Mette
      Min Mail: [email protected]

    6. Tror bryllupet blir perfekt, og tror du er ganske godt innenfor. Husker selv hvor stresset jeg var når vi skulle gifte oss. Den siste uken var egentlig for oss mest stressende, og mest slitsomt. Men dagen kom og vi ble gift til slutt 😉 Hehe..
      Du er heldig! Skulle igrunn ønske jeg kunne gifte meg på nytt jeg.. MEEN med samme mann selvfølgelig 🙂 Hihi.. Elsker bryllup.. er så utrolig rørende.

    7. Mye inspirasjon her! Fortsatt to år til bryllup for oss, men gøy å småplanlegge litt allerede 🙂

    8. Hei 🙂 Jeg lurer på hvor mange servitører hadde dere, og hvor mange var dere til middag? Vi holder på å planlegge vårt bryllup, og synes det er så mange vanskelige ting å sette seg inn i når man aldri har arrangert et bryllup før 🙂

    9. Hei, kom over dette innlegget da jeg søkte litt frem og tilbake om bryllupsforberedelser. Jeg lurer på om det går an å spørre om hva sluttsummen på bryllupet ble? Ikke på krona, men sånn ca?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg