Dobbel dose!

I går ble det stille fra denne kanten. Det var rett og slett så hektisk, at da jeg kom hjem kl 00.30 i går kveld, etter å ha vært på superkoselig babybesøk sammen med barselgjengen til Lilja, måtte jeg finne senga før dagen i dag sto for tur.

I 2011 var vi sju jenter som møttes på ukentlig basis sammen med småttisene. Da vi begynte i jobb, og barna i barnehagen, ble det så vi fortsatte å møtes, både med og uten barna, og sannelig klarte ikke fire av sju å bli gravide på nytt. Spredt utover siste halvdel i 2012 og nyåret 2013, kom det to jenter og to gutter, Filip, Ive, Emil & Esther. Supertrivelig at vi fortsatt holder kontakten, selv om det ikke er så ofte lengre!

Samme morgen satt barna klare i badebaljen kl 05 (ja, NULL FEM!!!) – og der satt de i over en time og koste seg. Da klokken hadde blitt rundt halv sju, var det gourmetfrokost med havgregryn ikledd kjole! . Innen Lilja var i barnehagen innen 08, var kaken satt i ovnen (pavlova), huset vasket, og kyllinggryta havferdig. Barselbesøk var for tur, og jeg kokkelerte kremet kyllinggryte. Kyllinggryta ble halvveis improvisert, da jeg ikke ble fornøyd med oppskriften jeg fulgte. Sammen med hvitløksbruchetta og ris, ble det en suksess!


Morgenfulen i gul strømpebukse fra H&M, Hvit/offwhite kjole med prikker fra Wheat, gul Cardigan fra Miniature, glitter Toms sko fra Lille Martine.



Jeg hadde lagt ut tepper og puter på veranaden, så da solen tittet frem ble det plattkos! Barna storkoste seg, og vi voksne fikk litt sol i kinnene!

Jeg ELSKER vår og sommer.

I skrivende stund sitter jeg på hytta med et rødvinsglass og magen mettet på hummer. Mitt første møte med det gedigne skalldyret, og sannelig var det ganske så godt. Nytt, men godt. Barna overvåkes av babycallen, og det småprates om husbygging og livet. Slike kvelder er til å sette pris på. .

17 mai feires på hytta med familien. Planen er å starte dagen med bollebaking, en joggetur, deilig frokost, nasjonalsangen og utelek!

Hva gjør dere 17 mai? Hvilken bunad har du?



 

2 kommentarer
    1. Hvor har du fått tak i så fint skjerf som Lilja har? Er på utkikk etter kue skjerf og tørkler til Daniel. Kanskje de hadde andre farger også?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg