Bryllupsforberedelser – Mine Ebay Kjøp –

Jeg har sagt det opptil flere ganger at jeg skal komme med et innlegg om noen av det jeg har kjøpt på nett til bryllupet. Så her har jeg samlet noe av mine Ebay-kjøp. 

Hvis man har tid til å kjøpe på sider som feks ebay, etsy og aliexpress, kan man spare mye penger til bryllupet. Klarer man å bestemme seg for HVA man ønsker å kjøpe, så er det også enklere å begynne å lete i det uendelig store havet av varer. Jeg valgte å lage meg en paypal konto, slika t det ble lettere med betalingen gjennom nett. Min største utfordring var å bestemme meg for hva jeg egentlig ville ha. Det finnes jo SÅ mye lekkert, og jeg synes liksom hver stil har sin sjarm. Men ja, omsider så har jeg klart å bestemme meg, og bestilt litt her og der.For meg som ikke er superstødig i engelsk, og sliter med å vite hva alt heter, så tar ting litt lengre tid. Og for de av dere som er like “grønne” på både Ebay og engelsk som det jeg var i begynnelsen, så finner dere en bitteliten ordliste over ting man kanskje vil titte på til bryllupet, nederst i innlegget.

For å gjøre bryllupet litt mer “oss”, så har vi valgt å gjøre bordpynten enkel. Jeg har tenkt å lage egne vaser og telysholdere av tomme barnematglass, som jeg dekorerer med blonder, hyssing, silkebånd, eller washitape. Invitasjonene er skrevet av meg og laget for hånd. Vi kommer til å ha litt av det moderne og litt av det tradisjonelle i vårt bryllup. Her er NOEN av tingene jeg har kjpt den siste tiden:

Jeg har kjøpt forskjellig stoff og blonder.

Du kan finne MYE om du søker på feks “lace” “lace ribbon” “lace fabric” “vintage fabric”. Noen typer kan du finne HER, HER

Du kan finne blonder med perler HER.


Blomster til pynt på noen av glassene. HER får du 20 stk i valgfri farge til den nette sum av 5 kr inkl frakt.


Sjokoladehjerter kan du finne HER


DIY – PomPoms fra Ebay kan fåes kjøpt blant annet HER


Silkebånd kan brukes til så mangt, så her har jeg kjøpt både roda, beige og hvitt i flere tykkelser.. Kan feks kjøpes HER


Personlig stempel monogram med våre bokstaver og bryllupsdato. Kan kjøpes HER.


Små Led lys lenker for å ha rundt om i lokalet. Planen er å surre lysene inn i sateng/polyester og henge det opp i taket.

Jeg har sikekrt kjøpt rundt 10 lenker hittil… Kan kjøpes billig flere plasser på nett. feks HER, eller HER, eller HER.


Jeg har også kjøpt batteridrevne små ledlyspatroner for å ha feks inne i lykter i taket. I og med at det er en gammel låve, tar jeg ikke sjansen på å bruke så mye stearinlys høyt under taket..

Disse har jeg ca 50 stk av.. kan kjøpes HER. Kan vise dere hvordan det blir når de ligger i vaser/lysholdere senere.


Glass stener til pynt kan kjøpes feks HER. Du kan feks søke på “acrylic diamond”, ” confetti” “diamond acryluic confetti decor”. HER.


75 m hvit hyssing kommer godt med. Kan kjøpes til kr 23 kr HER.


Noen av lyktene på bordene får litt ekstra bling.. EEELSKER bling ! jeg har kjøpt 1 row og 2 row. Kan kjøpes HER.


Små klesklyper til å bruke som bordkort. Søk på ebay på “wooden pegs” “heart pegs”. Disse kan du kjøpe HER.


Tyllstoff til å eventuelt ha fra benkene i kirka. . Eller dekorere litt rundt stolpene i lokalet. Kan kjøpes HER

 

Tips til hva man kan søke på:

Stoff, blonder = fabric, lace

Bånd for feks å ha i livet på kjolen eller til å dekorere med = Sash

Små stener til dekorering = diamond acrylic confetti

Bånd for ha rundt magen til mannfolka (til smoking) = cummerbund

Spenne for å ha på silkebånd = Buckle Ribbon Slider

Rull med tyll = tulle

Bredt bånd med feks diamanter = Mesh

Bånd med perler/diamanter/etc = wedding garland / Crystal Garland

Pins for å ha i feks blomsteroppsatser/ pynt på kaker = Bouquet Pins

 

 

14 kommentarer
    1. Hei. Fin side! Er helt ny på e-bay og klart å bestille stempel jeg og. Tenker å bestille sjokolade drasjerte hjerter til pynt på bordene. Men litt usikker på hvor mange vi egentlig trenger. Vi blir totalt 50gjester. tror du jeg bør ha 500stk, eller holder det med 200stk? Er så dårlig på sånne beregninger..
      Hilsen Heidi

    2. heidi: jeg bestilte 300 stk, så hvis du ska ha dem på bordet ville jeg kanksje tatt 500 stk slik at du fikk litt over alt, liksom 🙂 de var ikke så dyre 🙂 så kan du jo bare helle dem over i en skål etterpå så kan folk spise dem 😀

    3. Så masse fint! Har du funnet på helt selv hvordan du vil ha ting, eller har du sett det på bilder osv?

    4. Tusen takk for kjempe gode tips! Har tenkt på slike LED lys, men bare sett de med støpsel, så perfekt at du la ut link til noen som er drevet med batteri 🙂 Da ser jeg for meg at det blir mye lettere med pyntingen også, og de selger jo billige batteri som er gode på f.eks Ikea 🙂

    5. Dette tror jeg blir et veldig lekkert og gjennomført bryllup.
      Kos deg med bryllupsforberedelsene- men ikke slit deg ut!
      Blir lett litt heseblesende mot slutten=)

    6. Omg jeg elsker dette innlegget. Første gang jeg leser bloggen din men dette falt jeg for.
      Skal ikke gifte meg selv , enda mn dette var noe jeg kunne tenkt meg selv. Å så elsker jeg ebay. Så mye pent uansett hva man ser etter. Håper det blir mer bryllupsting for da følger jeg med hver gang.
      Liker gjerne kommentarer tilbake.

    7. Jeg er akkurat i oppstartsfasen på planleggingen av bryllupet vårt, og foretok et enkelt googlesøk, hvor jeg fikk opp bloggen din!
      Og herlighet, det virker som at jeg bare kunne giftet meg i ditt bryllup. Alt du har av pynt og sånn er akkurat sånn jeg har tenkt, jeg har bare ikke ant hvir jeg skulle få tak i det, helt til nå!
      Tusen takk for all inspirasjon du legger ut! Gleder meg veldig til å se bilder fra bryllupet deres!! 🙂 <3

    8. Anonym: Det spørs litt på hva du skal bruke dem til. Jeg har brukt noen fra ebay, men de er på langt nær like pene som de jeg har fra partydesign.no. Skal de henge til pynt slika t folks er dem og du skal ha mange, foreslår ejg at due ventuelt kan supplere med ebaypompoms, men ikke bare bruke dem. De har tynnere papir, færre ark i pompomsen, og blir lettere stygge. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg