Ut på tur, aldri sur!

Vi har fått påskeværet på forhånd her i Trondheim, så vi har kost oss ut på tur flere dager nå.

Jeg prøver å finne ut hvilken søsken vogn jeg skal beholde, da jeg ikke trenger TO! Vi har både Beemoo og TFK, og begge vognene har fordeler og ulemper. Lilja elsker å sitte både i bogn og bæresele, så hun vil jo helst ha alle! Totalt har vi jo FIRE vogner, så det begynner å fylles opp i garasjen..! På dagtid når det bare er Filip og meg, bruker jeg Emmaljunga City Cross, og er superfornøyd med den. Den kjøpte jeg før Lilja kom til verden, og har ikke hatt et eneste problem med vogna.. – og den er godt brukt!


TFK vogna var sist ut i testrunden, og den ser ut som en vinner. Begge trivdes godt i vognen, og Lilja synes jo det var superstas at Filip fikk sitte ved siden av henne, og ikke ligge i bagdelen. Ulempen er at den er ganske tung å trille, og jeg får vondt i håndleddene når jeg bruker den mye. Det kan jo selfølgelig komme av at jeg har kjøpt ei brukt vogn, og at den er mer slitt.
Søtisen min klarfor en dupp i vogna i kledd omslasjakke fra ullungene.no

Dagens klestips – MAGISKE klær fra ULLUNGENE.no

Ullungene er et resultat av et vennskap, et utvekslingsår i Peru, uendelige timer med strikking og aller viktigst; et ønske om å gjøre en forskjell for jenter som har en helt annen hverdag enn oss her i Norge. De to venninnene Merete og Thea startet, ønsket å bidra til å gjøre en forskjell. Ikke alle er så heldige at de er født i Norge. Jenter på den andre siden av verden har ikke nødvendigvis de samme forutsetningene som oss for å lykkes. Skolegang, karriere og selvrealisering er ikke noe man kan ta for gitt, og over 20 % av befolkningen i Peru lever på under en dollar dagen — for oss her hjemme som lever i overflod er det vanskelig å forstå hvordan de får det til. 

Ullungene handler om å ville gjøre den lille forskjellen. Man kan ikke hjelpe alle, men sammen kan man hjelpe noen.

Utenfor Lima i Peru har Merete og Thea 20 jenter/damer som strikker for dem i den fineste alpakkaen. Her blir de fulgt opp jennon en veldedighetsorganisasjon, som også sørger for at e får betalt, og har det bra. De prøver også å besøke jentene så mye de kan.

I tillegg til babyalpakkaens fine egenskaper er alpakka sammen med kashmir kåret til den mest miljøvennlige av de animalske fibrene. Det betyr mye for ullungene.no at produktene er fair made.

– Ullungene er ærlig ull –

//deler av innlegget er i samarbeid med ullungene.no//


 

6 kommentarer
    1. Fine barn du har!
      Jeg kjenner mange som har TFK, men aldri hørt om dette med betennelse/vondt i håndleddene. Merkelig…
      Og ang. Ullungene; For et fantastisk konsept! Jeg har reist mye, og sett mye elendighet og fattigdom. Tenk om alle kunne gjort litt ! 🙂 Flinke jenter!

    2. herlig det ser ut ! gleder meg virkelig til å ta min i bruk 🙂
      ikke så morsomt å lese at den er tung da .. :s
      Legger meg til som følger av deg her også jeg!:)
      super blogg . Klem

    3. Sandra: Ja men det er nok bare mine hender som ikek er helt vant til denne. + at jeg har kjøpt brukt vogn, som kanskje er litt “godt brukt”.. heller på en måte mot en side, så da blir ejg så sliten i håndleddene =/ Men foreløbig en favoritt av mine to tvilling/søskenogner.. så regner emd den blir værende en stund! 😛

    4. Anja: Kanskje litt feil å formulere meg slik.. ikke meningen å”skremme” folk bort ifra denne vogna. Jeg har jo kjøpt brukt, og kanskje den er litt mer “godt brukt” enn jeg ble fortalt. Den heller liksom mot en side, så derfor jeg blir sliten i hendene 🙂 Men bortsett fra det så er det ei kjempefin vogn 😀 Både for og imot.. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg