Treningsformen – update..

Lørdag kveld avsluttet vi med en stor saftig biff og ei skål smågodt. Akkurat slik en lørdagskveld skal avsluttes (Though, vi hadde en “omgangssyk” Filip liggende på sofaen ved siden av oss.. )

Dette mandagsfenomenet har vært kjent lenge.

Altså det at man hver søndag bestemmer seg for at DENNE uka, skal virkleig bli min uke, for så å føle seg underernært onsdag morgen, og spise det som spises kan innen dagen er omme, for så å få dårlig samvittighet, skjerpe seg på torsdag (alternativt å drite i hele uka!), og ta helg fredag. Dette med “helg” er også litt difust. For når er det liksom helgekosen begynner?? Noen mener jo at helga starter fra du står opp fredag morgen, til du legger deg søndag kveld, noe som vil si 42 % av uka..! NESTEN 50 % av uka er helg…?

Kostholdet utgjør 70 % av “hvordan du ser ut”, og med en dose trening, kommer drømmeformen sakte men sikkert..

Jeg lanserte jo rett over nyåret at jeg skulle trene 3 ganger i uken, og motivasjonen var på topp. Etter en uke eller to, dalte den, og jeg gikk inn i mine gamle rutiner. Sofaen ble på nytt min venn etter ungene hadde lagt seg, og jeg fant stadig en unnskyldning til at jeg skulle trene senere, eller ikke fikk tid. Det kunne godt være at jeg hadde vasket huset, og istede for å dra å trene så mente jeg at “jeg hadde jo trent fordi jeg hadde vasket”. For min del blir ikke dette godt nok, og etter å ha snakket med barselsjentene, konkluderte vi med at vi trengte hverandre til å backe opp. 

For er det noe som er sikkert, så er det at terskelen for å la være å komme på trening når man har avtalt med noen, er høyere.

For to uker siden, sjekket jeg hvor mange ganger jeg hadde logget meg inn på 3t (treningssenter) i løpet av hele 2012, og hittil i 2013.

Hele FJORTEN ganger hadde jeg trent på over ett år…! snakk om å være støttemedlem. Jeg kan selvfølgelig unnskylde meg selv med at jeg gikk gravid, hadde bekkenlørnig, gikk turer fordi det var sommer osv… men uansett, 14 ganger! – DET er for dårlig..! Så som dere ser av listen til VENSRE så har jeg skjerpet meg! De to siste ukene i februar, har jeg nemlig begynt å trene! 

Samme dag som vi bestilte oss sydentur sammen et vennepar, gikks tartskuddet for treningen. Skulle jeg ha noen som helst mulighet til å nå sommerformen innen slutten av mai, så var tiden inne for å begynne å komme seg på trening. Og med noen spreke og villige venninner, så har jeg sannelig kommet meg på trening både 3, 4 og 5 ganger i de siste ukene!

– og vet dere hva? Det er jo SÅÅÅ deilig!!!

Nå må jeg si at jeg har jo også bryllupet hengende forran meg, så er det et år jeg virkelig MÅ se bra ut, så blir det i år!!

Jeg har til og med booket brundekjoletime….!!! *hyyyl*

Så med treningsmotivasjonen og treningspartnere i boks, er det kostholdet som må jobbes med. Fordi, jeg er ofte i den gruppen hvor jeg har helg 42 % av uka.. Kanskje blir det vaffelsteking fordi det er fredag, eller en cafetur, etterfulgt av fredagstaco og brus. Lørdag startes med rundstykker, litt småsnavling gjennom dagen, en bedre middag og potetgull til kvelds. Søndag er det kanskje godis igjen fra lørdag, fortsatt en bedre frokost, vaffelsteking, bollebaking eller besøk? Ja, og her “spiser vi oss ut av huset” til mandag…! Så for min del: SKJERPINGS!!


Formbilder kommer nok etterhvert.. Men foreløbig kan jeg ikke skryte av verken nedgang eller fremgang. Men at ejg er igang, DET skryter jeg av!



 

6 kommentarer
    1. Hehehe nå lo jeg godt her. Jeg er akkurat likedan med at jeg blir sulten onsdag og driter i resten av uka for den er jo allerede ødelagt;P Ser det er veldig vanlig og det er hvertfall bra:) Flink som har begynt å trene i allefall:)Det er vanskeligst…

    2. Trene du på 3t Rosten? syns æ så dæ engang forrige uke? men kanskje nånn som ligna 😉
      Æ trene også ”t bryllup”. Gifte mæ i sommer! godt å ha motivasjon 😀 lykke til videre

    3. Silje: Hei 🙂 Ja, det gjør jeg ! Og var der overraskende 4 ganger i forrige uke, så det kan godt hende det var meg du så 😀 Både sydenferie og bryllup er god motivasjon.. men disse babykiloene sitter godt!!!!

    4. Okei! ;D ja, har babykilo siden september 2011, men dem ska altså bort! tar bare litt lenger tid enn planlagt, hehe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg