Middagstips: Hjemmelaget Kylling Curry Gryte

På søndag bestemte jeg meg for at dene uka skulle bli annerledes på matfronten. Ikke nødvendigvis supersunn med nazi regime, men andre middager enn del vi vanligvis har. Jeg ville prøve noe nytt, og utfordre meg selv. Mamma lager supergode gryter/supper, så jeg krysset fingrene og håpte på at jeg hadde fått noen av smaksgenene. I dag prøvde jeg meg på min egen lille vri av kyllinggryte/suppe med curry.  Oppskrift lengre ned. 

Chicken Curry Soup:

Det du trenger for å lage min variant av denne kyllinggryten er:

1 stk Hel Grillet Kylling

1/2 pk sukkererter

1/2 rødløk

1/2 boks mais

1/3 brokkoli

1/3 blomkål

2 ss lett creme fresh

1 ss Curry Paste fra Hatax (kjøpes på Rema 1000)

ca 150 ml kokosmelk

1 l vann med 2 terninger hønsebuljong

 

Start med å koke 1 L vann, og tilsette 2 terninger med hønse&hyllingbuljong. Ha i creme fresh, kokosmelk og curry paste. Her tilpasser du smaken selv. Ønsker du en sterkere smak, bruker du mer curry. Ønsker du en mildere smak tilsetter du mer kokosmelk eller creme fresh. Rensk kyllingen og del i ønsket store biter. Her kan du selvfølgelig bruke ferdig stekt kyllingfilet i biter. Tilsett grønnsakene, og la det stå i ca 10 min. Ha så i kyllingen, og server med ris og brød. Man kan bruke hvilke grønnsaker man ønsker, så i dag brukte jeg det vi hadde i kjøleskapet. Jeg tror det hadde vært godt med både paprika, stangselleri, purreløk og gulrot i denne.

Robin var fornøyd med middagen, så da kan jeg klappe meg på skuldra å si takk for mat!

Bon Appetit!

4 kommentarer
    1. Nam!
      Har en oppskrift på min blogg på smakfull kyllinggryte – mange av de samme ingrediensene og virkelig verd å prøve 🙂 Elsker blandingen mellom red curry og kokosmelk!

    2. Det så utrolig godt ut 🙂
      Lurer på om du kan “godkjenne” at vi kopierer rettene når du legger de ut på bloggen din? Så vi slipper å sitte å skrive av selv? 🙂 det hadde vært supert og lettvint! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg