Mammsen Tipser: Vårnytt fra Mini A Ture

Etter en førjulshelg i København, generelt hele desember og januar + shoppingtur til London, har lommeboka begynt å si stopp.

Det skulle jo egentlig bare mangle nå som vi er igang med husbygging og alle midlene vi har burde gå dit, men likevell er det vårnyheter i butikken som bare skriker etter meg… Er du ikke litt enig i at det er såå deilig å få de første vårklærne i hus. Ja, altså, du trenger ikke kjøpe, men bare det å ta dem frem fra eskene på loftet . Det å starte på en ny årstid.. veien mot sommer og sol!

Jeg påstår så absolutt ikke at jeg har ryddet bort vinterklærne og børstet støv av våreska her i bartebyen, men jeg må ærlig innrømme at jeg har skrapt sammen noen kroner og kjøpt en vårjakke til Lilja. Helt siden Lilja ble født har jeg siklet på jakkene til Mini A Ture, og nå som vårfargene er kommet, klarte jeg ikke dy meg. Det ble LILLA jakke på snuppa, og sannelig ble hun ikke fornøyd selv også.

Lilja har på seg Lilla Vårjakke fra Mini A Ture i str 18 mnd, kjøpt hos LilleMartine.no

Ellers så har det kommet inn flere nyheter fra Mini A Ture og MeMini hos LilleMartine. Feks den gule strømpisen og den gule jakken til Lilja.

Fleecedresser og jakker fra MeMini er også kommet i vårlige farger! Løp og Kjøp!!


Verdens Herligste Lilja Ambrosia

Det KULESTE er å jo å leke oppe i lekekassen.. Helst med en overanstrengt mørk falsk latter, og med smukken sånn halvveis ut på den ene siden. Med pappsens sandaler, sommerfarger og fri fra barnehagen er Lilja nesten klar til sydentur!  – Ja, jeg har sagt vi skal til syden?? Rhodos er “the place to be”, så vi gleder oss vilt til sommer og sol!!

Her har Liljis på seg gul strømpebukse og jakke fra Mini A Ture, fås kjøpt HER, Shorts fra HM, og Genser fra Wheat.

Fotografrunden gikk fint. En overhyper Lilja og siklete Filip klarte selvfølgelig å få NOE bra ut ifra de over 500 bildene som ble tatt. Bildene får jeg om en ukes tid, så i mellomtiden får vi alle vente i spenning. Familie var i fokus, så det blir stas å få et felles bilde av hele gjengen opp på veggen!!


 

 

15 kommentarer
    1. Nye jakken til søte snuppa var jo bare lekker, og gule strømpebuksen piffet opp tøft. 🙂 Og hørtes bra herlig ut med sydentur, skulle gjerne ha dratt nå med en gang jeg.
      Ønsker deg en fin onsdag. 🙂

    2. Nydelig jakke til Lilja! Er så mye fint fra Mini A Ture 🙂
      Skal selv til fotograf om en ukes tid, liten og stor, så det blir spennende.
      Mamm’sen er rett og slett nervøs 😉
      Du , tilslutt her, du virker mer kjent i Tr.heim en hva jeg er, og lurte bare på om du har tips til butikk hvor de selger nydelige selskapskjoler til bryllup ol?! 🙂
      Google kunne bare friste med Agape, men skader ikke å ha flere “kort i ermet”!

    3. Den jakken har jeg bestilt til snuppa mi også, så den på instagramen til lille Martine og ble helt forelska! 🙂

    4. Hei Rachel! Vil si at jeg liker bloggen din godt, har selv et barn på rundt samme alder son Lilja. Har lest på bloggen din at dere prøvde en stund før dere fikk Lilja? Selv prøver vi med nr to men det er ikke alltid like lett :-p man bli fort bekymret om noe er galt. Brukte du noe får at du ble gravid med Lilja? Man leser jo så mye rart på nettet 🙂 vil du si du har en flott blogg 🙂

    5. Jakkene fra Mini a ture er sååå fine, sikler på en selv! De er jo ikke akkurat billige, men heller en jakke jeg er fornøyd med (forhåpentligvis hvertfall, har aldri sett de i virkeligheten), enn å både kjøpe en og to jeg ikke er så fornøyd med.. Kanskje den til og med kan brukes både en og to sesonger!

    6. Malene: Ja de er superlekre! Men prisen har gått ned 🙂 629kr nå 😀 😀 Vurdere enda en til Lilja, men da blir det i ens tr større og i BLÅ, slik at Filip kan bruke den senere.. eventuelt en i blå til Filip, men da i anorakk. Finnes jo anorakk og jakke.. jakke best egnet tild e som klarer å kle på seg selv 😀

    7. Kari Petrine: hmm.. tenker du kjoler til barn eller voksne da? Til voksne/brud/brudepiker kan du sjekke ut Eva Brud på Heimdal 🙂 De har en del fint. Ellers så har jeg tenkt å kjøpe brudepikekjoler til Lilja på nett 🙂

    8. Anonym: Nei,d et er ikke alltid like lett som mange skal ha det til. Første gang vi prøvde ble vi gravide etter første forsøk, men mistet i ca uke 12. Etter det tok det nesten ett år med prøving før det ble full klaff, og Lilja ble til. Med Filip så rakk jeg å få tilbake mensen en gang, før vi prøvde på nytt, altså da Lilja var 6 mnd ble jeg gravid på nytt. Da var det på 2 forsøk, så ja, både Lilja og Filip er planlagt, men Filip ble til litt raskere enn forventet. Det kan jo ta litt tid før man får tilbake eggløsningen, men er du i tvil om du har det, og prøver på riktig tidspunkt, ville jeg bestilt meg tester fra billigtester på nett, og sjekket akkurat når du har EL. Det var slik det fungerte best her 🙂 Da jeg ble gravid med Lilja (altså etter egget var festet) så fikk jeg resept på noe som skulle hjelpe egget med å feste seg bedre, men det er ikke noe man får sånn uten vidre. Husker ikke helt hva det heter =/ du får spørre om det ble uklart 😛 ble mye skrift 😛 🙂 LYKKE TIL!! <3

    9. Takk for svar 😀
      Var først og fremst brud/selskapskjole til meg selv jeg tenkte på, også må jo Emma ha noe til anledningen…
      Ble vist agape på meg, men takk for tips 😀

    10. Teste du positivt før du fikk den medisinen på resept? Hvar d gynokologen som skrev ut den? Nei d skalikke være enkelt :-p hvilken gynokolg vil du anbefale?:)

    11. Navn: Ja, jeg testet positivt før jeg fikk den. Med Lilja så hadde vi vært til utredning, og skulle bare vente på neste menstrasjon før vi skulle få hjelp med barnløshet. DA skjedde det. Den mnd ble jeg gravid 🙂 Så det var nok kroppen som slappet emr av i og med at vi skulle få hjelp. Med Filip så bare skjedde det. Jeg vet akkurat hvilken dag jeg skal ha mensen, og akkurat hvilken dag eggløsningen skjer, så for min del er del lett å skulle planlegge prøvingen. Så var nok kroppen mer mottakelig for nr 2 siden jeg nettopp hadde født. Jeg har aldri gått hos gynokolog. Jeg bruker fastlegen min, så jeg har ingen å anbefale. Navnet på legen min ønsker jeg ikke å oppgi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg