Søskenlik? – eller?

Her om dagen fikk jeg spørsmål om hva det var Filip har i panna.

Her ser dere bilder av både Lilja & Filip når de er ca like gamle, og dere kan såvidt se at de har samme merke. Det kalles et “englekyss”, og er noe som frsvinner med tid. Per i dag er Lilja sitt nesten helt borte, men kommer til syne når hun er sint eller anstrenger seg. Filip sitt er litt sterkere enn Liljas.Lilja har også et “storkebitt” bak i nakken, som ikke ser ut til å forsvinne. heldigvis er det skjult under alt håret 🙂

Fra doktor online finner jeg dette: Fødselsmerke forekommer hos ca 0,5% av alle fødsler. De aller fleste er lokalisert til ansiktet. Merket i nakken kalles ofte storkebitt. Disse forsvinner ikke av seg selv, med unntak av “englekysset”, fødselsmerket lokalisert i midtlinjen i pannen.


Synes du de er like?

15 kommentarer
    1. Har lagt merke til at han har samme merke som ho hadde før ja. Jenta mi har et merke på kinnet som ligner et blåmerke som ho har hatt siden ho var 1 dag gammel. Legene sa det var noen blodårer som ville forsvinne etter hvert som huden ble tykkere, men det er der like sterke som alltid. Man ser det nesten ikke selv lenger for sånn er det bare, men kommer på det når ho treffer nye mennesker som spør om ho har dunka seg 😛
      Synes Filip ligner veeeeldig på papsen, og Lilja veldig på deg!

    2. Jøss! Det var jo litt stilig, men hvorfor vil det vises når dem blir sure og anstrenger seg i senere tid? Er det fordi blodårene i panna på en måte er ødelagt siden dem har fått presset av bekkenet? Jeg bare lurer ettersom at du skriver at det går bort, men kommer tilbake når dem blir sure.. :p
      Veldig like disse to 🙂

    3. Mai: Jeg aner rett og slett ikke. Jeg vet bare at Liljas merke blir mindre og mindre, men at det synes bedre når hun er feks varm, sint, eller sur 😛

    4. ewymarie: ja, hører det er flere som sier at Lilja er mest lik meg og min side, mens Filip er “pappagutt” og lik hans side. Jeg tror vi synes de er mer like enn dere:P

    5. Utrolig like 🙂 Men jeg synes å se mer av “deg” i Filip alikevel, Lilja derimot er som snytt ut av nesa til pappan sin, men det er mye som kan endres (og ansiktstrekk/mimikk kommer jo ikke frem på bilder), uansett NYDELIGE unger dere har 🙂

    6. Lilja er veldig lik deg og Filip er veeldig lik Robin 🙂
      Alle mine hadde hemangiom i nakken når de ble født og de er der ennå, bare litt svakere 🙂 I pannen og på øyelokkene vil de som oftest være helt borte i 5-6 års alderen 🙂

    7. Ok, veldig fainerende egentlig:) og jaa, veldig søskenlike ja, syntes Lilja ligner mest på deg og Filip er mer “guttete” i ansiktet.. Nydelige begge to da!

    8. 2 søte små som ligner veldig på kvarandre:)
      Her he ej fått en an kvar…..ser ikkje at dei e søsken engang her:)
      ho e pappajente og han e mammagutt:)

    9. sonjameryemnielsen: hihi jaaa. lik på hver sin måte <3 men æ å synes Lilja e mer lik mæ og Filip lik Lilja! men øyan mine, kanskje 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg