Matglad gutt

Fy søren, det er jo mandag igjen! For real??

Uken startet med jobbmandag og sladder med mormor. Filip har vært i overkant våken i dag, så jeg kan ikke akkurat skryte over effektiviteten. Det jeg derimot kan skryte av er at Filip klarte å spise en hel smoothie helt på egenhånd..! Han synes jo det var SÅÅÅ godt, og ble illsint da det var tomt.

Filip begynner å bli en stor kar, og er snart 5,5 mnd. Han spiser en porsjon med grøt hver kveld, drikker morsmelkerstattning fra Nestle, og topper det hele med frukt og smoothie. Han har fått smake blåbærpure, sviskemos og middagsglass, og det er kun det sistnevnte som har ikke falt i smak. Vi har ikke vært på kontroll enda, men jeg regner med at han har tippet 8 kg og er rundt 63 cm.. – time will show!

Ellers så er han en høyt elsket lillebror av storesøster Lilja. Hun leker, synger og danser med han. Hun får han til å smile, og motsatt.  Lilja prøver å lære, men hermer også etter lillebror. Og den dag i dag er jeg overlykkelig over at jeg har fått to så tette barn. Selv om det er 15 måneder mellom dem, så kommer de til å ha mye glede av hverandre i tiden fremover. 

Filip blir sterkere og sterkere for hver dag som går. Han har rullet fra mage til rygg, og det er ikke lenge før det går den andre veien også. Han synes det er OK å ligge alene å leke, men trives best i selskap. Han kjenner igjen og gir uttrykk for glede når han ser oss, og vi ser at han utvikler seg fra dag til dag. Han er stort sett en rolig kar, men som i likhet med storesøster Lilja, liker å få viljen sin! !


My lovely Filip Valentin <3

Etter jobb i dag dro jeg og Sonja på Spa på Britannia. EN TIME med spabehandling, etterfulgt av noen timer i basseng og badstu.

= BALSAM for sjela!

I morgen skal vi på FAMILIEPHOTOSHOOT! Det blir spennende saker…!

 



 

5 kommentarer
    1. Nydelige unger du har:) men kan eg spørre om hva Filip har i panna? Kanikke se at du har skrevet om det før. God kveld!

    2. SPA hørtes herlig ut. Det er faktisk et begrep som er bra et sted her i Brussel. Så jeg burde vel egentlig tatt en tur dit gått på SPA i byen SPA : )
      Fine bilder av nydelige barn og så spennende med fotografering ab familien : )

    3. Er det ikke storkebitt de kaller det? 🙂 min sønn hadde det samme 😉 Vokser det stort sett av seg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg