Fabolous Mama – det er faktisk lov..!

Jeg er overbevist om at litt vellvære, egenpleie og selvfokus er god investering.. . .why now??

Nå skal det sies at jeg har ikke alltid sett på det slik…Fordi… Jeg er nok jenta man helst finner i joggebuksa, usminket og med en ball av hår på hodet.Jeg trives i det som er komfortabelt, det som ikke strammer om jeg hiver i meg en sjokolade for mye, og som ikke uthever mine “svake sider”. Jeg har aldri vært den jenta med stelte negler, den fresheste sminken eller de fineste lokkene. Jeg alltid vært helt vanlig, men også alltid skilt meg ut på andre måter. For eksempel ved å snakke. Alle har jo sine gode egenskaper, og det å prate for meg selv, er kanskje en av mine bedre.

Uansett, så var det ikke min pratsomme evne som skulle ta fokuset her! – det var selvfølelsen.

Mange av dere som har fulgt bloggen en stund, har sikkert plukket opp at det med kropp og mat har vært et tema i oppveksten. Det har selvfølgelig satt spor, men som jeg i det voksne liv har valgt å vri til det positive. For, til tross for ei joggebukseglad jente med en hårball på hodet, så er selfølelsen viktigere enn aldri før. Det å ha født to barn på så kort tid, gør noe med kroppen, og for min del ikke til det bedre.

Okei, pamela pupper og Rihannarumpe i et blaff av noen måneder, men så var sannelig det også over..!

For meg er det viktigere enn aldri før, å føle meg bra. Veldig viktig.  Fokuset på utseende og kropp er ikke til å gjemme bort, og for at jeg skal klare å holde meg selv “i sjakk”, så har jeg begynt å unne meg! 

Og neida, det er ikke snakk om de store tingene. Jeg unner meg tid uten barn til frisøren, eller et par joggesko. Det kan være en bodylotion fra bodyshop, eller bare et par klips øredobber fra hm. Det kan være å bruke tid om morgenen for å se litt freshere ut, og utfordre meg selv til å IKKE skifte til joggeklær i det jeg treffer dørstokken. Noen ganger unner jeg meg en lang lang varm dusj med himmelske lukter og min musikk. Og noen ganger blir det sanneliglakking av negler, napping av bryn og peeling. Ting som får selvfølelsen til å skyte til værs, og de rundt meg til å merke at ting faktisk er OK! ..og det er nettopp disse gangene, når man føler seg litt ekstra fresh fordi man har unnet seg noe, at komplimentene ikke lar vente på seg.

Prøv det… jeg LOVER det fungerer!!

For noen uker siden var jeg og søsteren min, Ronja, i London på jentetur.Kvelden før avreise tok jeg turen til Anita på Fiinbeck & Fia på byåsen her i Trondheim for å fikse håret. Anita og teamet er en del av Peaks Hair, som leverer blant annet tape extensions som jeg bruker. Denne kvelden fikk jeg tatt av min gamle peaks tape, kuret og vasket håret + farget ettervekst og satt på nye. It felt good! ! Og etterpå var jeg temmelig klar for jentetur.

Og vet dere hva? Jeg tror ALDRI i hele mitt liv jeg har fått så mange positive kommentarer om både meg og håret, noe jeg tror kommer av (selvfølgelig at håret ble knallfint), men først og fremst fordi jeg følte meg smashing! Enig?


..her har jeg tatt av gamle tape extensions fra Peaks Hair. De kan brukes på nytt, ettter en runde vasking og kuring.Dette er noe av det mest geniale med peaks – nemlig at håret kan brukes på nytt! Her skulle man også kanskje tro at lengden ble redusert mye fra gang til gang, men nei, det er veldig lite som går bort. Det som skjer er jo bare at ditt eget hår også vokser seg lengre!


Slik ser tapefestene ut. Mellom hvert lag med tape er det hår, slik at det er mulig å sette opp håret akkurat hvordan man vill uten at festene synes.

Jeg har valgt å klippe de på sidene i to, slik at det blir enklere med feks sidefletter og håroppsatser.


Her begynenr lengden å ta form. Jeg har 60 cm, og bruker tre forskjellige “blond” farger. Dere ser her hvor godt peaks håret blander seg med mitt eget!!


Her ser dere håret etter farging, både FØR og ETTER jeg har satt på peaks tape.. AMAZING, right? :D:D


Her har jeg brukt en BØLGETANG fra The Big Wave. Tangen fås hos alle Fiinbeck og Fia til rundt tusenlappen. Med denne bølger du håret på max 5 minutter!

Kan få lagt ut en film med forklaring senere 🙂


Krøllene har jeg laget med en spiraltang – noe jeg ikke har men som ønskes! Jeg brukte Ronja sin, og den var genial!

Så for de av dere som vurderer å gjøre noe med håret, da feks extensions, så anbefaler jeg så absolutt peaks hair tape extensions. Jeg har hatt punktfester flere ganger, men håret mitt har aldri vært så lite slitt som denne gangen. De er ikke vonde, og håret former seg godt inn i mitt. Peaks Hair har mange farger, og venter inn flere nye. Lengdene kommer fra 30 – 60 cm, og antall pakker hår man trenger kommer an på hvor tykkt hår man har fra før, og hva man ønsker å oppnå. Ønsker man kun litt fylde? Bare lengde?

Jeg har rundt 3 pakker med 60 cm, som jeg bruker om igjen og om igjen.

Det kan virke som en stiv pris, men når man begynner å tenke seg om, så er jo ikke dette hår man kaster etter en gang. Det brukes om og om igjen. Det å få fjernet håret, og løftet det opp igjen koster rundt 1800 kr, alt etter som hvor mange fester man har. – og man betaler jo ofte godt over tusenlappen for et besøk hos frisøre uansett??!

Håret er en av mine ting som får opp selvfølelsen. Jeg ELSKER mitt “nye” hår, og kommer til å fortsette med Peaks Tape Extensions i en evighet!

…for å virkelig slå på stortromma, så har jeg og Sonja tenkt å starte neste uke med en times massasje,

etterfulgt av et glass vin i bassenget. Jeg kjenner roen i sjela allerede! Det gledes!!

 

Er du flink til å unne deg selv noe? Hva gjør du for en bedre selvfølelse? 🙂

 

 

 

6 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i alt du skriver! Har selv ei datter på 2år å venter ei lita tulle til i juni:) Har selv invistert i gode hud produkter og annet for å skjemme meg selv litt bort! Er ikke av de som føler seg vakker som gravid, men heller det motsatte! Så litt selvpleie hjelper:)
      Lurer på hva håret koster? For det er noe som står høyt på ønskelista! Å hvor på byåsen ligger salongen? Bor selv på byåsen 🙂
      Ha en super flott dag med det nyyyydelig håret ditt!!:)

    2. Du har så fint hår 🙂 Misunnelig! Fortjener å få ro i sjela nå, så flike som dere har vært 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg