En turbulent helg…

Det er søndag kveld. Stearinlysene som ble tent i dag tidlig har slukket, og det er mørkt i stua. Jeg sitter helt alene i sofaen.

Skuldrene mine senkes forsiktig, og ørene er spisset. “Sover de?”.

Det har vært noen turbulente og ikke helt planlagte dager i det siste.

Lilja debuterte med omgangssyken forrige helg, mammsen startet denne, og pappsen avslutter med dobbel runde. . .

Dagen i dag har vært slitsom, men koselig. I og med at Robin var sliten etter nattens “herjing over doskåla”, ble barna min oppgave, så i dag har vi tegnet til den store gullmedaljen. Lilja har blitt en reser på å tegne, og vil egentlig ikke gjøre annet. Inn i mellom tegning og tusjing, gikk vi en tur med Sonja & Celina, før vi dro hjem for å lage vafler , for så å  …ja, tegne. I tillegg har vi brettet rundt 10 maskiner med rene klær som har hopet seg opp på vaskerommet (… ja, her er det dårlig med å gjøre ting med en gang…), plassert alt i skapene, laget fiskeboller til middag, nevnte jeg at vi tegnet? , og kost masse.

Da leggetiden plutselig var her, hadde Lilja akkurat spist ferdig middagen sin. Hittil vår leeeengste middag…!

Lilja ville plutselig ikke ha fiskeboller og poteter, så hva gjør man da?

Vi lot henne gråte ifra seg, være litt irritert, for så å få kos, og prøve på nytt. Ingen suksess, så vi startet hele regla på nytt. Etter en god stund med sutring, litt sympatigrining fra Filip, og tapre forsøk fra min side, var jeg iferd med å gi opp. Jeg HATER å gi opp..! Jeg forsøkte en gang til. Jeg lagde et nytt fat, tok to store fiskeboller som jeg skjærte i biter og toppet dem med ketchup. Vips så skulle hun ha mer..!

Da Filip var foret med dobbel dose pupp OG en skvett fra fryseren, sovnet han som en dupp. Ihvertfall imens jeg og Lilja dusjet og sang på badet. Ja, Lilja insisterte til og med på at vi skulle lakke neglene! Med Tingeling-nattis og nylakkerte negler, en stor mammakos og mett fiskebollemage, lå hun lenge å pratet med skybert før hun sovnet. .. Er det ikke herlig å bare sitte å høre på at de koser seg?

Ja, så var det denne turbulente helga da..

Fordi det kunne jo ikke ende med at Lilja koste seg, Filip sov som en dupp, Robin hadde lagt seg for lengst og jeg satt med senkede skuldre alene i sofaen?

Neida.. jeg rakk å nyte 20 sekunder etter at jeg hadde lagt ned Lilja, og satt meg i sofaen, før Filip vrælte.


Julegnisten har forsvunnet litt, og jeg håper så virkelig at den kommer tilbake!

♥ – kjære julenisse, jeg har et ønske, men jeg vil ikke si det høyt…. kan du komme hit så kan jeg hviske det til deg?

God Natt fra meg i mørket!

 

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg