No Milk To Day….

Finally BACK! – etter noen dager med omgangssjuken og null energi, er jeg snart tilbake i toppfom.

Det er så unødvendig å være syk, og spesielt når i disse førjulstider med mer enn nok på dagsplanen!

…men tilbake til overskriften! – Filip har måttet lide pga mammsens påfunn og sykdom, så det begynte først med helgen i Køben. Da vi kom hjem derfra, hadde jeg jo pumpet og prøvd å holde melkeprosuksjonen igang, men tydeligvis ikke godt nok, så lillegutt måtte få erstattning i tillegg til “hjemlaga”. Jeg pumpet, slappet av, og pumpet litt mer, for å prøve å få tilbake melka, og sannelig klarte jeg det. Men gleden varte ikke lenge. Det skulle ikke mer enn to døgn med lite mat og drikke, før min pumping var forgjeves, og vi satt med en sulten fortvilt Filip som så sårt ville ha mammakos og pupp!

Så nå er jeg påån igjen.. . akk.. disse puppene!

Mine to herlige skatter i nattiser bra babycotton <3 (de er egentlig rosa og lyseblå)

Så vil jeg si til dere som kanskje begynner å bli LITT lei av julekalendre på nett... ja, for jeg er en av de som begynner å bl litt lei..; at jeg GLEDER meg til å kunne fylle bloggen min med bare hverdagslige ting igjen, og ikke bombadere dere med gaver og ting hver eneste dag. En gang sånn inn i mellom synes jeg er flott og morsomt, men jeg kjenner det at hver eneste dag er litt mye..

Jeg ønsker dere alle en riktig fin lørdagskveld, og en flott 3.søndag i advent!!

14 kommentarer
    1. Du har to kjempe nydelige barn du kan være utrolig stolt over 🙂
      Dette med melken kan være rent frustrerende mange ganger. Du er kjempe flink som ikke gir opp. 🙂 fra håpe det går fort opp igjen 🙂 krysser fingrene 😉 ha en fin lørdag kveld videre. Klem baby-H og meg 😉

    2. Huff det må være kjipt å miste melka, men har du den nesesprayen syntocinon?? Den skal hjelpe på produksjonen og utdrivningen 🙂 Det hjalp for meg!! Lykke til!!

    3. Maliho: om den ikke kommer tilbake igjen denne gangen, så må jeg nok prøve ett eller annet! Tror ejg blir gal om jeg får “flaskeunge”..! Alt tar så lang tid med flaske…! takk for tips 🙂

    4. Skjønner jeg veeeldig godt! Men anbefaler den nesesprayen i hvertfall, men legen må skrive resept på den altså. Og drikk mye vann!! Så håper jeg virkelig du slipper å måtte begynne med flaske!

    5. Er greit å vedlikeholde flaskebruk også altså, for min tar ikke flaske og det er i allefall frustrerende nok for meg som aldri kan være borte lengre enn 2-3 timer;P

    6. Godt dere begynner å bli friske igjen! Men veldig kjedelig med melka. håper du får opp produksjonen igjen! Og så så nydelige de draktene var! Ser ut som Filip begynner å ta igjen Lilja på vekta ;P

    7. Du kan prøve yogi ammete “Womans nursing support” – den fungerer kjempebra på meg! Får den på iherb.com 🙂 og så hjelper det å drikke øl/lettøl og. Er vel humlen som hjelper til melkeproduksjonen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg