Julestemning i hus!

Som regel henger vi opp julepynt, vasker og pynter treet 23.desember – rett og slett fordi vi “alltid” har jobbet lange lange dager før jul, og ikke prioritert å pynte heimen. I år er året for å endre på tradisjonene. Ikke minst året for å lage nye tradisjoner. Julepynten er nemlig tatt frem og sortert. Julestjerna har blitt plassert i vinduet, og nissene har tatt plass i vinduskarmen. Jeg har knust noen kuler, kjøpt noen nye og sånn halvveis vasket til jul. Uansett, så er jeg igang, og det hele to uker før julaften. Ja, to uker, det er skremmende kort tid det, igrunn! I morgen setter jeg igang med julebaksten, og etterhvert skal vi bake pepeprkaker.,,,, Jeg gleder meg til duften av nystekte julekaker, og ikke minst PEPPEKAKEDEIG..!

Jeg har lagt min elsk på hvit og sølv julepynt, men selvfølgelig blir det ikke jul uten noe rødt også. Nisser og kuler i rødt, får julestemningen til å blomstre….og noe av det beste med julen er å komme ned fra soverommet, og se det ferdigpyntede treet lyse så fint.. DET er koselig det..!


Julefat og stearinlys hører med i dette vintermørket.

GOD FøRJULSTID alle mine fantastiske lesere ! ! !

PS: vinn en GHD rettetang til en verdi av 1999 kr i dagens adventsluke. DELTA HER

13 kommentarer

Siste innlegg