Oppskrift: Cake Pops

I dag har jeg laget fantastiske Cake Pops, som smelter på tungen..!

Det beste med julen er at man faktisk får lov til å lage nesten hva som helst. Julen 2011 lagde jeg mye sjokolade og konfekt som ble en slager, så i år tenkte jeg å gjenta suksessen. Jeg har lenge ville prøvd meg på CakePops, så i dag ble dagen for “morsom baking”.

. . . . og så lett som det er, så får til og med DU som ikke kan å bake til dette..!

Cake Pops Oppskrift + Step By Steb:

♥ rester fra feks muffins eller formkake. Har du ikke det, lager du en ny. Her kan du feks bruke 1-2-3 pose fra møllerens eller toro, men fra bunnen e jo best!! Lyse eller mørke pops? – Det avgjør kaken..

Lag kaken, og la den avkjøles.

♥ Vaniljekrem

♥ pinner eller sugerør. Her har jeg brukt juleinspirerte sugerør fra partydesign.

♥ 200 gr sjokolade + ønsket strøssel

Etter 2 timer, tar du opp kulene fra fryseren, varm sjokoladen (pass på så den ikke blir brent!!).

For å få en tynnere konsistens på sjokoladen, kan du ha i 1 ss delfiafett..

Dypp kulene i ditt favorittstrø!!

Her er det viktig at du dypper i strø med en gang siden sjokoladen stivner raskt på den fryste cakepopen..


Finito..!


Muffinsformer kr 59 og Sugerør kr 39 fra partydesign.no


Strø fra Dr.Oetker, som fås kjøpt på Rema 1000 🙂


CakePops`n kan fryses, og taes opp til enhver andledning – men noe av strøet kan falle av –  

Nå har bakegnisten kommer tilbake, og jeg venter min nybestilte Kitchen Aid i posten om få dager. ENDELIG skal det bli julegodt i skuffene igjen!


 


 

18 kommentarer
    1. Ser jo kjeeempe godt ut!! Dette må prøves! Kan de fryses etter de er ferdi laget? Slik at jeg kan lage de nå å ta de opp til jul?:)

    2. Mamma10&13: De kan godt fryses ja, men da må du gjøre det emd en gang etter du har hatt pås trø (når de enda er fryst fra første gang).. Noe av strøet kan falle av, pga kulden, men ikke noe som er av betydning 🙂 Husk å ta opp i god tid før gjestene kommer da, siden de ikke kan varmes på noen annen måte enn romtemperatur/kjøleskap..

    3. Åå, de så jo ikke gode ut da!! 😀 Blir nok helt klart prøvd en gang. Innlegget er allerede lagret under favoritter så det ikke glemmes 😉

    4. ååå, de så jo bare dødsgode ut! Spørs om det må lages neste helg med ungene! 🙂 Takker for inspirasjon 🙂

    5. De så kjempegode ut! 🙂
      Hvor lang holdbarhet vil du si at de har hvis man ikke fryser de, men bare oppbevar de i kjøleskapet?

    6. Stine: Jeg ville nok trodd de var spist opp innen “holdbarhetsdato”, men noen dager i kjøleskap går fint. Det jo samme som feks muffins eller sjokoladekake. de blir bedre etter en dag eller to 😉 Men ville nok holdt meg til rundt 4 dager.. de skal jo ikek smake “harskt” heller.

    7. Tusen takk for at du legger ut så mange fine (og gode) oppskrifter!!Her er både de fylte hornene og kanelsnurrene dine populære:-) Siden sønnen min har bursdag neste helg,har jeg nå bestilt sugerør fra Partydesign og skal prøve meg på cake pops..spennende:-D Ha en flott søndag med din fine familie:-)

    8. Junijente2010Desembergutt2011: åhhh så koselig! 😀 fint at noen bruker oppskriftene også :D:D Det mye god konfekt som skal lages i år, så det kommer mange oppskrifter nå fremover 🙂 Takk takk, vi feirer dåp til minstemann i dag 🙂

    9. Hei!
      Fin blogg du har 🙂 Og dette så jo bare super godt ut! Må prøved! Er det sugerør du bruker som pinne? Hvor har du ev kjøpt de? 🙂

    10. Karro:ja, de var supergode! 😀 sugerørene er kjøpt hos partydesign.no. Link finner du under bildene 🙂 39 kr for en pakke, så det er overkommelig 🙂

    11. Da er 1-årsdagen vel overstått og nok en gang ble en av dine oppskrifter populære her i hus..minstemann smattet og åt i seg hele “kula”..og så veldig fin ut med sjokoladetrut etterpå;-) Av alle 16 som var i selskapet,ble cake-popsene godkjent og vel så det..spesielt blant ungene!! Så takk for at du ville dele 🙂

    12. Ps..det var jeg som kalte meg Junijente2010Desembergutt2011 i den første kommentaren min til dette innlegget;-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg