Mammsen Tipser: Småtrollmesse + biletter!

I dag vil jeg tipse dere om Småtrollmessa som arrangeres for første gang her i Trondheim 23-24 Februar 2013. Småtollmessa har som formål å samle informasjon rettet mot gravide, foreldre og barn på en og samme plassI en jungel av produkter og utstyr, ønsker menneskene bak småtrollmessa at de som venter barn, er foreldre eller som en familie skal kunne delta på en trivelig helg med aktiviteter for både store og små.Jeg synes dette er en superflott ide, og skal selvfølgelig ta med meg barna hit. 

Figurene fra VENNEBYEN har tatt turen, og lager show! Her kan barna leke og ta bilder med figurene fra den kjente serien. 

 

RASMUS og Verdens Beste Band kommer for å holde konsert, og det vil bli et forrykende åpningsshow med catwalk og flere kåringer.

Fameschrøder skal ha stand, og her vil det bli mulighet for å ta gravidbilder, barnebilder, familiebilder, etc. .

Det vil bli rundt 100 utstillere hvor man kan finne alt som er relevant for graviditet og småbarnstilværelsen, som feks: leker, klær, barneutstyr, sikkerhet, bank, forsikring, ultralyd, foto etc. Det vil bli mulighet for å shoppe, delta på diverse kurs, snakke med fagfolk og ikke minst ha en hyggelig helg.

Famlab og Foreldrekompetanse holder kurs om blant annet førstehjelp og trassalderhåndtering. Personlig har jeg meldt meg på både trassalder og førstehjelp. For min egen del ønsker jeg å kunne mer om førstehjelp. I uansett hvilken situasjon, er det jo flott å kunne mer om det å berge, og kanskje redde liv. Når det kommer til trassalderen, er dette noe jeg ikke har spesielt mye erfaring med, og ønsker å være bedre rustet når tiden er inne. Man kan alltids plukke opp tips og triks for å gjøre hverdagen lettere for alle. Man kan også melde seg på kurs om “styrk ditt barns selvfølelse”, kommunikasjon og konfliktsløsning”, “Tankefeltterapi – fødselsangst”,”fødselsforberedende kurs”,  mfl.

Her kan du se PROGRAMMET for småtrollmessa, og biletter fås kjøpt hos BilettService.no

(AKKURAT NÅ er prisene kraftig redusert. Benytt deg av dette tilbudet du også!!)

NB: De første 1000 som kjøper bilett er med i trekningen av en splitter ny Easy Walker June brnevogn – som har vunnet en rekke priser!

Vil du vinne biletter til SMåTROLLMESSA??

Jeg gir bort 10 x biletter i samarbeid med småtrollmessa!


*Alt du trenger å gjøre er å LIKE småtrollmessa på Facebook

*Fortelle meg hva du ville fått med deg fra messa. Programmet kan du finne HER

*Dele innlegget på Facebook
(…kopier linken til dette innlegget – ikke hovedsiden på bloggen – og post i status feltet på facebook)

Småtrollmessa støtter “Amadia International”, tidligere kallt Varme små hjerter, som ble startet av ei 23 år gammel jente ved navnet Tina. Jeg har lenge hatt Tina på facebook, og fulgt hennes arbeid lenge. I dag er hun mamma til ei lita jente på to år, men også mamma til over 60 000 barn rundt om i verden. 

-“målet er å hjelpe ett barn. Deretter skal jeg hjelpe ett til. Og slik skal jeg fortsette!”

Har du klær og utstyr du ønsker å gi til noen som trenger det mer enn deg? Kan du være så snill å ta det med deg når du kommer på Småtrollmessa, istedet for å legge det ut for salg på Finn.no eller Facebook, så er det noen som kommer til å være evig takknemlig! Amadia international  ønsker også flere faddere. Sist men ikke minst, ønsker de økonomiske bidrag til frakt av klær og utstyr som de får inn. Sjekk ut Facebooksiden til Amadia International HER. Gjør en forskjell, du også! 🙂

12 kommentarer
    1. Liker Småtrollmessa på facebook. Kunne gjerne tenkte meg å deltatt på førstehjelpskurs eller Barnets selvfølelse og på kurs om trassalder. Så mye interesant og spennende.
      Og delt innlegget.
      Vil sååå gjerne delta på dette.

    2. For et fantastisk tilbud for vordende mødre og småbarnsforeldre med en slik messe.
      Jeg synes førstehjelpskurset og trassalderkurset virker kjempespennede og nyttig ikke minst 🙂
      Liker selvfølgelig småtrollmessa op facebook og delt innlegget 🙂

    3. oooiii det hørtes utrolig gøy ut! Kunne jeg virkelig tenkt meg ¨å blitt med på! Men…jeg bor jo i Bergen 🙁 Skulle hatt noe slikt her og!
      jaja…
      Håper dufår en fin kommende uke i allefall ☺
      Klemmer fra Nina

    4. Jeg TRENGER trassalderkurset, helst NÅ!!! Og såklart litt førstehjelp og barnets selvfølelse, egentlig syns æ hele messa virka bra 🙂 Mie hadd blitt i ekstase hvis hu hadd fått m sæ Vennebyen – d e favoritt!! Har likt og delt på FB… 🙂

    5. Vi vil gjerne få med oss trassalderkurs (men spørs om det blir lenge å vente til februar 🙂 ) og førstehjelpskurs. Jeg har likt siden på facebook og delt innlegget 🙂
      [email protected]

    6. Synes det hadde vært kjempekoselig å dratt med barna på dette. Koselig familieaktiviter og venneby i kombinasjon med spennende info og stands:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg