Vannkopper på Tur!

Det er Høstferie og vi nyter noen dager i praktfulle Rørvik sammen med familien Skrødal. I dag har turen gått til enorme Rørvik sentrum og deres x’ antall butikker (..man kan nok telle dem på to hender), etterfulgt av en frisk gåtur langs sjøen. Med vår flaks har første “utfluktshelg” på lenge begynt med VANNKOPPER. Lilja har tatt med seg vannkoppene fra barnehagen, så stakkar lille jenta vår er tufs om dagen.

…jeg måtte le litt da Leon på 4 år spurte pappan sin da han la seg:

“koffor har a Lilja fått regn kåppa i barnehagen? Har det regna i barnehagen hennes?”

Jeg gleder meg sååå mye til Lilja kommer med sine gullkorn! !

Rørvik sentrum byr på idylliske omgivelser…

Pakkeselet mammsen! Lilja blir mammadalt når formen ikke er helt på topp, så da ble det sannelig dobbelt opp!


Nydelig natur. Rørvik fra sin beste side!

 

Formen til snuppa er ikke spesielt mye bedre. Noen timer holder vi humøret oppe med nonstop og kuli, men plutselig raser den lilel verdenen sammen, og livet er ikke spesielt enkelt for en liten jente på 1,5 år!

 

HUSK å meld deg på mine TRE pågående giveaways:

Vinn gavekort på 1000 kr fra KidsBrandStore HER

Vinn gavekort på 500 kr fra VillerValla HER

Vinn gavekort på tre valgfrie hårbånd fra Elinas Englebånd HER


14 kommentarer
    1. mammantiljessicaogbenjamin: deilig å være ferdig med det da.. men hvor lenge varer det fra da de har fått kopper da? Stakkar =/
      Takk for det 🙂 Prøver jo å komme i litt bedre form..!

    2. Hihi flire litt av søteste Leon<3 hils kjente å kos dokk til tross av vannkopper sende dokk all en klem

    3. Vannkopper er kjedelig, men veldig greit å bli ferdig med! 🙂
      …men du…VillerValla giveaway skulle vel trekkes onsdag 10.oktober…
      -Hanne-

    4. Så kjedelig med vannkopper ja. Men kanskje jeg kan sende Alba på besøk til Lilja? Jeg ønsker oss vannkopper!! 🙂

    5. LisaPisa: Hehehehe, jeg sa det samme da hu i barnehagen fikk vannkopper. Bare send henne hjem til oss, så vi også skulel få bli ferdig!! Heldigvs har Lilja fått en “mild” type, så hun har bare fått på hender, i bleiesonen og litt rundt munnen.. så vi har overlevd de værste prikkene! Virker ikke som hun klør heller.. enda ihvertfall!

    6. Så fin blogg du har.Jeg har lest litt av innleggene du har om hundene dine.Jeg har ei jente på 17 som har så utrolig lyst på pomeranian,og jeg må jo innrømme at de er utrolig søte,men har aldri hatt liten hund før.Vi har to på størrelse som samojed nå,og hun ønsker seg pomeranian mens hun fortsatt bor hjemme,så den blir vant med store hunder:)Dine var jo kjempe søte:)
      Monica

    7. Hei Rachel!
      Lilja har nok ikke vannkopper, men hånd, fot- og munnsykdom. Da får de utslett på de nevnte plassene, ikke slik som ved vannkopper da det gjerne starter bak ørene og sprer seg over hele kroppen. Det er utbrudd av hånd, fot- og munnsykdom i Trondheimsbarnehagene nå. Vi har også det nå! God bedring til Lilja 🙂

    8. Guttemamma: Jeg hadde aldri hørt om denne sykdommen jeg, men lest litt om den nå.. Hmm, jeg ble usikker.. de i barnehagen sa at det gikk vannkopper, men kanskje det er dette som går.. Jeg hadde liksom håpet på at dette var vannkoppene for å bli ferdig med det!! Får stikke innom legen å høre hva de tror i morgen, men er jo uansett ikke noe man kan gjøre med det… men greit å vite hva man har…

    9. monica73: hei 🙂 pomeranian er som å ha en sjefer i liten str 😛 mine to tror ihvertfall at de er mye større enn det de er, og går veldig godt overens med andre hunder, uansett størrelse. Det at dere har hunder fra før skal ikk bety noe på hvordan rase dere velger senere, så lenge de dere har ikek er agressive mot andre hunder.. det er jo bare å ta de med til noen med små hunder og se hvordan de reagerer. Jeg kunne aldri bare hatt en annen rase, men kunne tenkt emg å hatt en stor og en liten – altså en pomeranian og en feks terveren.. lykke til 🙂

    10. Snuppa her blir 14mnd, og vi fikk også beskjed fra barnehagen at det var vannkopper (siden det gikk på avdelingen). Men; det viste seg å være hånd, fot – og munnsyken. Legen sa at disse blir ofte forvekslet pga prikker/blemmene etc.. Vi stusset f.o.f fordi hun ikke klødde, + liten matlyst (veldig vondt i munnen).
      Ønsker uansett Lilja god bedring!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg