Dagens SUNNE middagstips

Fra å bake og spise kanelsnurrer i bøtter og spann, har det nå roet seg ned på besøksfronten, og det er på tide å komme seg inn i buksene igjen. Det er så absolutt ingen form for strengt regime her hjemme, men noen tøyler må strammes inn for at man skal komme i mål, – en eller annen gang!
Hver søndag tenker jeg sikkert som mange andre, at i morgen, MANDAG, er det nye muligheter. DA skal jeg bli sunnere, og DA skal jeg begynne å trene.
Ja, her forblir det med den flotte tanken søndags kveld. Om jeg er heldig så vedvarer den utover mandag, men så plutselig går dagen fortere enn forventet og jeg hiver inn det første og beste som faller ut av kjøleskapet, eller frister på butikken..

Kjenner deg igjen?  – tenkte meg det ja!

MEN av og til til så glimter jeg til, og denne gangen egentlig uten å tenke over at det ble sunt..! Så her var gårsdagens sunne middag:


…midt opp i sunnhetsinnlegget, kommer jeg på at jeg lovte en av dere lesere oppskriften på kanelsnurrene!

Kanelsnurrer:   (bruker aldri oppskrift…)

  • 170 gr margarin

  • 6 dl melk/vann (halvt/halvt)

  • 50 g gjær

  • 1ts bakepulver (ja, både gjær og bakepulver)

  • 2 dl Sukker

  • 1,5 ts vaniljesukker

  • 2 ts malt kardemomme

  • ca. 14 dl hvetemel

Lurer du på hva annet jeg har bakt gjennom tidene, så kan du gå inn HER for å se i OppskriftsArkivet her på bloggen 🙂

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg