Vinterdress Guide 2012

Det er snart på tide å få varmere klær i hus.
Her i Trondheim har vi allerede skrapt is av bilene om morningen, og det er ikke lenge til de små trenger varmere klær i barnehagen.

Jeg har forhørt meg med blant annet dere, og kommet frem til at vinterdress er noe vi bør ha. Jeg har konkludert med at vinterdressen skal få bli med til barnehagen, mens parkdressen kan brukes her hjemme med “noko attåt”. Jeg har surfet og surfet, og funnet en drøss med nydelige vinterdresser. Noen kanskje bedre enn andre, og når design, pris og kvalitet går hånd i hånd, blir jeg meget HAPPY!

…og for å være ekstra snill, skal jeg legge ut mine favoritter per oktober 2012, så slipper dere å lete land og strand, slik jeg har gjort!!

Wheat vinterdress i fargene pudder rosa, lilla, svart og mørke blå – ca 999 NOK, 749 DKK

Mini a Ture vinterdresser i brun, mørke blå og lilla til kr 1199,-

Vinterdress fra Racoon i lyseblå og svart, str 6 – 18 mnd kr 1099 ,-

Vinterdress fra Racoon i lyseblå, rosa og lilla til kr 1099 ,-


Vinterdress og Skibukse  Noa Noa kr 1599,- og kr 945 ,-


Vinterdress fra Ticket To Heaven i fargene brun, rosa, mørke blå og lilla fra str 80 til kr 999,-


Vinterdress med stjerner fra Ticket To Heaven i brun, mørke blå og lilla til kr 1099,-


Vinterdresser til baby fra Reima i lilla, grå, rosa, grønn og blå til kr 749,-


Det finnes selvfølgelig et hav av dresser fra alle mulige merker, men disse er mine favoritter 😀 

 

Hvilken tror du jeg ender opp med??

 

(Innlegget er ikke sponset, men skriblerier fra mammsen)




 

18 kommentarer
    1. Mange fine vinterdresser her ja! Jeg ville også tipse deg om vinterdressen til jente fra pomp de lux, den er veeldig fin! 🙂 evt stemmer jeg for reima sin vinterdress, den har jeg kun positive erfaringer med. Varm, myk og god, pluss at det skal MYE til før den blir gjennomvåt! 🙂

    2. Synes du skal velge en fin fornuftig en jeg. En som er lett å bevege seg i, dvs romslig å slitesterk. Viktig at ungene har noe på seg, som de kan leke godt i. Tussi å få feks reist seg selv, om dressen er for trang. Dresser som er gode rundt skoene, så snø, slaps og sølevann ikke renner/ kommer så fort oppi, å gjør ungene våte å kalde på beina. Likeså viktig som dressen, er det ungene har under dressen.
      Er også greit med parkdress i bhg, pga værskiftet vi har for tiden. Kan være kaldt på morgenen, å da greit med tykkere dress. Mens på ettermiddagen er det varmere, og parkdress er ett bedre alternativ. Hovedsaken er att de er vindtette.
      Mange har alt for mye klær på no. Lurer innimellom hva vi skal ha på dem når det blir 7-10 minus..:-O
      Husker da min var liten. Så var det faktisk ikke REIMA som kom best ut i test. Men den de solgte billig på COOP. :O) Men likte den grå til Reima. Viser ikke at den blir så fort skitten..:O)

    3. Laila :O): Ja, veldig sant det du sir altså 🙂 Så at *kremt* coop, sin vinterdress hadd komme godt ut… meeeen det blir ikke nå coop dress her i huset, altså! 😛

    4. ikke ta ticet to heaven, med mindre du vil ha en kald og våt unge 🙂 De andre vet jeg ingenting om, men har selv gått for reima tec, veldig god 🙂

    5. coop har blitt nesten like dyr som mange konkurrenter nå, ca 700 om jeg ikke husker feil? Det er jo ikke galt for en vinterdress, men den gang den kom best ut kostet den vel “bare” 500 eller noe i den duren.
      Mange fine, men kan ikke noe om de.
      I den alderen synes jeg det er viktigst at dressen er bevegelig, holder de varme og tørre. Slitestyrken er ikke like viktig når vi velger dress til minste som til største. Begrensen hvor mye hun greier å slite ut den dressen første sesong uansett. Vi hadde coop til største når hun var 1-2 år, hun var stiv som en stokk (dog alltid tørr og varm). I år har vi valgt Reima til minstemor, og den er veldig bevegelig og god. Har enda ikke kjøpt til storesøster på 4, og aaaaner ikke hva vi skal velge heller. Lurte litt på troll, PoP, eller reima til henne og.

    6. Tja, si det? 😀 Alle er jo utrolig fine, men Reima er kanskje det “tryggeste” valget siden den er den eneste av disse som var med i testen i år? Reima gjorde det jo veldig bra i årets test ihvertfall, mens de andre her dessverre ikke var med (utrolig skuffet over testen i år, de har jo droppet MANGE populære merker!).
      Coop kom best ut, så jeg, men den liker ikke. Jeg synes Coop-dressen virker veldig stiv og lite bevegelig, så jeg kan ikke forstå at den faktisk ble testvinner? :S Reima er ihvertfall utrolig deilig, tynn (men fortsatt varm!) og bevegelig.. De andre her har jeg ikke hatt selv, så de kan jeg dessverre ikke uttale meg om. Men jeg har SÅ lyst på Ticket to Heaven i lilla med stjerner, kun pga utseendet! 😛

    7. SILJE HELÉN: Ja, vet, den ticket to heaven dressen er fiiin.. var jo 50 % på den på babyshop her i trondheim for noen dager siden.. så vips var den i hus.. men har enda en da.. så tenkte å spare til lillebror neste år.. Vi får se.. kjekt å ha 😛 Har fått racoondressen i hus, og den er nyyyydelig!

    8. Hei. Jeg og fruen kan ikke fatte og begripe at Coop dressen vant testen.
      Vi kjøpte 3 stk i 2012 til våre 3 gutter som er 3,4 og 7 år og de to minste har brukt dresse aktivt i barnehagen. Konklusjonen er: Dårlig slitestyrke i sømmene og overalt, særdeles tung og uformelig, tørker svært sent !!! Knappene detter raskt av, og det er et slit å sy på nye gjennom det tykke stoffet. Terningkast 1, helt seriøst ! Vi går tilbake til Reima.

    9. Roger: hei 🙂 jeg har aldri prøvd Coop sine vinterdeesser, så her har jeg ikke så mye p tilføye enn at jeg er helt enig i at reima er et solid og veldig bra merke 🙂 ticket to heaven har også slitesterke dresser 🙂 i år har vi vinterdeesser fra ulike merker til barna 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg