Familielørdag, sånn nesten!

ENDELIG var det en lørdag Robin hadde fri, og skulle være hjemme med jentene sine. Vi “planla” å sove lenge, en bedre frokost og småærend, før Lilja skulle avsted til mormor & morfar på hytta. Lørdag var dagen for den store Remafesten for ansatte. Altså, en helaften for våre ansatte, som skulle foregå på det nye hotellet på piren, Clarion. Med andre ord var denne lørdagen en perfekt setting til at Lillebror skulle melde sin ankomst. 

MEN, NEIDA!!!!

Før Lilja tok turen på hytta, var vi innom City Syd, og siden mammsen hadde en så fin veske, men som var litt for stor og tung til snuppa, måtte vi investere i en ROOOOSA veske! Dere skulle sett hvor stolt hun var. Rosa ballong OG rosa veske, det var stas det!

Antrekk: strømpis, shorts med rysjer på rumpa, lyselilla genser //WHEAT//, Genser + veske //HM//, Sko //FALKANGER//

Etter å ha satt av Lilja, hadde jeg og Robin noen timer for oss selv før den store festen, så vi la oss på sofaen med en film!

Her er forresten Lillebrors sovekrok inne hos oss…. ser jo sååå deilig ut å legge seg, så nå er det bare å komme!!

I følge kynnerene jeg har nå, så er nok ikke i dag heller..!

MEN, det bør ikke bli lenge til, fordi dette vannet so har plassert seg i kroppe min er snart ikke til å holde ut. Jeg har fått det som kalles “Carpal Tunnel Syndrom”. Hendene er fulle av ødemer, og skikkelig hovne. Jeg klarer såvidt å skrive, pusse tenner, kle på meg pga vannmengden i hendne presser på det som er av nerver. Håndleddene og armene blir ømme, og spesielt langefinger, pekefinger og tommel blir rammet. Det er desverreingen kur, og de fleste går tilbake til normalt etter fødselen. UTROLIG plagsomt, og er en stor faktor til lite søvn for tiden. Dogåïng og risting av hender er det som skjer på nattestid her i heimen!

For å syte LITT ekstra så har lillebror vært meget rolig de siste dagene, så på fredag var jeg innom sykehuset for en sjekk. Det viste seg at jeg hadde godt emd sammentrekninger, og at han ble rimelig irritert av disse, men reagerte som han skulle, så det var ingen fare. Jeg hadde nok med fostervann, og en stor baby med liten plass i magen. Undertrykket mitt hadde blitt høyere, noe som ikke var helt ok, men så lenge urin ikke hadde proteiner, var jeg “good to go home”. For de som ikke vet, så vil høyt undertrykk si at hjertet bruker mer kraft på å pumpe ut blodet. Dette er en av symptomene til begynnende svangerskapsforgiftning, så om det stiger mer, må man følge ekstra godt med. Jeg har lavt blodtrykk i utgangspunktet og ligger til vanlig på undertrykk på rundt 58, men nå var det oppe i 90…

Jeg fikk dra hjem, og heller komme tilbake om lillebror forble rolig eller allmenntilstanden min forværret seg.

Im still home! ….så da ble det fest!

 

8 kommentarer
    1. Kjenner jeg blir helt i skyene bare av å lese om ventetia di, selv om det er tussig for den som går gravid, så er det jo så spennende:) Jeg gikk jo sånn å venta i august i fjor, og jeg hata det der og da, men tenker på det nå og får sommerfugler i magen<3 Jeg tippa torsdag på avtsteminga i går, men synes egentlig han kan komme i morgen:) Min bursdag:)

    2. Å jeg er så spent!! 🙂 Har fulgt veldig med på graviditeten din, mye fordi kjæresten min har vært borte hele sommer og skulle komme tilbake rundt din termin. Så det har vært så gøy å lese bloggen din for å se at tiden går fremover!!! 🙂 Og idag kommer han hjem, så da får du baby straks du og 😉

    3. Hei. Poset du et blogg innlegg i går om rema festen? Det kommer ikke opp når jeg åpner blogg sia di… Håper lillebror kommer snart. Må innrømme jeg er lei å vente. innom hverdag og opp til flere ganger og 😀 hi,hi. Venter i spenning på et livs teing..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg