Svangerskapsuke 38 og igangsettings-akupunktur

Overskriften sier kanskje sitt, men ja, i morgen har jeg kommet til uke 38,

og det er etter “ny termin” bare 9 dager til jeg ihvertfall er i fødsel.

For å prøve å forberede kroppen, og forhåpentligvis klare å føde før igangsettingen 29. august, har jeg gått hos Brit Mosbæk på Aku Med for å få satt modningsnåler (modningsakupunktur). Jeg har nå fått 3 behandlinger med modningsnåler, og i dag satte hun igangsettingsnåler. Hun mente nålene satt godt, og tok der de skulle, så hun tvilte jeg kom til å gå til onsdag i neste uke.

TIME WILL SHOW!

Jeg er enorm for tiden, og de som ikke har sett meg på en stund slipper stadig kommentarene “oii så stor du er” “du er jo myyye større nå enn med Lilja!!”

– JODA, tnx I know..!

Struttemagen – polert og fin!

 

SVANGERSKAPSUKE 38 – STATUSRAPPORT: 

♥ Termin: 7. september 2012 OG 24. august (igangsetting 29 august!!)

♥ På vei: 37+6

♥ Igjen til termin: 9 dager til igangsetting…

♥ Kjønn: ..en liten luring! 

♥ Navn: Hemmelig – so close, but yet so far ! !  Vi klarer ikke bestemme oss…..!!

♥ Aktivitet innenfra: This is a BOOTYSHAKER!!! – helst opp i ribbeina! Tottiser på høyre side er jo hyggelig 😉 

♥ Vektøkning: veknåla har KLIKKA og viser + 15 kg ! ! – ikke kom her å si jeg ikke har lagt på meg altså!

♥ Strekkmerker:…de er ikke velkomne her i gården!!

♥ Plager: …som perler på en snor! Ryggen har blitt bedre når jeg har tatt det mer med ro. Nå har jeg fått MYE vann i beina + er nummen i hender og av og til ansiktet..Magen er stor og kroppen er tung.. Im ready! 

♥ Utålmodig: JEPP!  – skulle helst vært ute i går!

♥ Tungt: Definitivt JA!!

♥ Humør: …litt mer emosjonell, kanskje?? 

♥ Melk i brystene: Råmelk har jeg hatt lenge

♥ Vann i Kroppen: …flere liter ekstra! 😛 

♥ Kynnere: Masse Masse Masse- blir igrunn litt sliten av dem! (..men det var slik sist også, no worrys!)

♥ Søvn:  …dårlig med det for tiden, altså…

♥ Sulten: …tja, igrunn bare sånn småkvalm, men må ha noe! 😛 

♥ Matkikk: back to watermelonas!

♥ Barnerom: Det blir inne hos oss foreløbig, så får han dele med Lilja når den tid kommer – eller i nytt hus!

♥ Innkjøp: ..mangler ikke stort, igrunn !

♥ Fødselen: …jeg har begynt å tenke på at denne ungen er diger. Men om et par uker så har jeg vell “godtatt” det også.. Foreløbig er det jo bare en vei ut..! 

♥ Hodet ned: Hodet ned og med ryggen mot venstre side av magen. Bein og føtter godt plantet under mine ribbein..! 

♥ Høygravid: ohhyes!

♥ Sykehusbaggen: ..ikke pakket, men jeg har påbegynt tankeprosessen om HVA jeg skal ta med!! 

♥ Neste kontroll: i morgen, 21 august!

 

28 kommentarer

Siste innlegg