Svangerskapsuke 32 + update

Jeg synes det er en evighet mellom kontrollene, ihvertfall når tankene begynner å svirre oppe  topplokket. Nå er det litt over en uke til kontroll, og da har jeg rukket å komme til uke 34. 

Det er faktisk helt sinnsykt at det bare er 8 uker igjen til termin. 

Magen får seg en omgang med bruning…..

Nå når fødselen nærmer seg med stormskritt, må jeg si at angsten tar meg litt. Jeg gruer meg mye mer denne gangen, og jeg har flere tanker som “enn hvis, hva om”..

Det har også begynt å gå opp for meg at jeg faktisk ska ta meg av TO småbarn, og ikke bare ei. 

Forandringene blir nok store, så jeg prøver så godt jeg kan å forberede meg på en litt annerledes hverdag. Jeg er litt redd for at Lilja ikke føler hun får nok oppmerksomhet, og at hun skal bli sjalu.

Forhåpentligvis ordner alt seg av seg selv, og hverdagen blir tilnærmet perfekt med to småttiser <3 

Svangerskap  –  statusrapport

♥ Termin: 7. september 2012

♥ På vei: 32 + 2

♥ Igjen til termin: 8 uker

♥ Kjønn: ..en liten luring! 

♥ Navn: Hemmelig – so close, but yet so far ! ! 

♥ Aktivitet innenfra: Noen dager er det MYE aktivitet, andre blir jeg bekymret for at det er for lite.. det går veldig i bølgedaler!  

♥ Vektøkning: . .  Skulle ønske jeg kunne si at “vekt bare er et tall”, men for meg er det mer enn et tall. Per i dag er det + 12 kg på målenåla!

♥ Strekkmerker: No, thank good! 

♥ Plager: Ryggplager etter å ha gått/ståt/løftet/sittet + rastløse bein + og aaaalt for sprekkferdig mage! 

♥ Utålmodig: Ja, men ikke på fødselen, men for å få bort plagene..

♥ Tungt: ..jeg må si det er tyngre å komm seg opp av senga. Man må liksom “rulle” seg ut.. 

♥ Humør: …snap?

♥ Melk i brystene: Råmelk, jepp!

♥ Vann i Kroppen: Nei, ikke som jeg har lagt merke til, men kiloene må jo komme av annet enn vannmelon?? 😛 

♥ Kynnere: Masse Masse Masse- blir igrunn litt sliten av dem! (..men det var slik sist også, no worrys!)

♥ Søvn:  …dårlig med det for tiden, altså…

♥ Sulten: sinnsykt småsulten for tiden.. sånn konstant lyst på noe lite..

♥ Matkikk: Først jordbær + blåbær, deretter vannmelon, og nå nektariner. Heldigvis går det i frukt! 

♥ Barnerom: Det blir inne hos oss foreløbig, så får han dele med Lilja når den tid kommer – eller i nytt hus!

♥ Innkjøp: Det blir da nok klær og utstyr på denne luringen også.. skuffene fylles stadig til randen! 

♥ Fødselen: …jeg har begynt å tenke på at denne ungen er diger. Men om et par uker så har jeg vell “godtatt” det også.. Foreløbig er det jo bare en vei ut..! 

♥ Hodet ned: ..jeg tror ikke han ligger nedover.. ihvertfall føler jeg han snur seg ofte..! 

♥ Høygravid: ikke enda, vell? 

♥ Sykehusbaggen: tanken har streifet meg, men blitt med tanken.. 

♥ Neste kontroll: slutten av juli.. cant wait!  

 

7 kommentarer
    1. Jeg er 28 uker på vei og har gått opp 8 kg. Tror j ender opp på en vektøkning nærmere 15 kg denne gangen. Hjelp! Som du sier,er være ett tall..men likevel ikke. Skjønner heller ikke hvor d har lagt seg. Jeg ser slank ut,som deg 🙂 du er fin hvertfall!

    2. sofie: Det jo så veldig forskjellig med den der vekta! Blir småsprø av alle som komenterer at ejg er større denne gangen enn forrige! Hva spiller det noen rolle liksom? Folk sier jo ikek slikt til vanlig..! Men men.. vi får holde ut til det blir vår tur !:) ikke så lenge igjen til deg heller da! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg