Blir det bryllup, eller?

Jadda!

Dere som har fulgt meg lenge vet jo at det begynner å bli noen år siden Robin gikk ned på kne. Det var en herlig følelse å kunne kalle seg forlovet, men nå begynner vi sannelig å bli vant til denne tilværelsen, og synes det er på tide å ta forlovelsen til giftemål. Bryllupet skulle egentlig stå sommren 2011, men da kom lille Lilja Ambrosia til verden, så vi utsatte planene i ett år. Vips så lå det en luring til i magen, og i og med at jeg ikke ønsker å trille ned kirkegulvet, bestemte vi oss for å utsette det nok en gang.

Denne gangen har vi virkelig tro på at det blir bryllup, og datoen er satt til 10. 08.2013. Alle gode ting er tre….! <3 

Kirke og Lokaler er booket, og i helga har vi sannelig satt opp budsjett også! 

Et SVIMLENDE budsjett, så jeg må ut på prisjakt rundt omkring, og ikke minst bestemme meg for hva det er jeg trenger ønsker og bar MÅ ha! 

 

Hvordan type bryllup tror du jeg ønsker? 

Er du gift: Hvor mange gjester var dere til middag, og hva ble totalsummen for hele bryllupet inkl alt? 

 

22 kommentarer
    1. Vi giftet oss i hemmelighet. Hadde kun min mor, svigerforeldrene og forloverene til stede.
      Og ungene så klart. Etter vielsen reiste vi rett til Tyrkia hvov vi tok brudebildene. 🙂
      Hadde vennefest da vi kom hjem igjen. 🙂
      Har ei venninne som skal gifte seg snart, hun har bestilt mye fra Ebay.
      Sparer utrolig mye penger på det… Jeg bestilte kjolen min derfra, og det har hun også gjort.
      Kjoler til under tusen kroner finner du ikke i Norge 😉
      Men så er vi litt av den typen som aldri kunne tenkt oss å svi av så mye penger på en enkelt dag.. Lykke til med planleggingen, alle gode ting er tre ja, hehe 🙂

    2. Vi var så heldige at foreldrene våre spleisa på bryllupet,og bryllupsreise til Miami fikk vi av mormoren og morfaren min:)
      Vi hadde ca 50 gjester og det ble ikke så dyrt.
      Brudekjolen min ga jeg 6000 for tror jeg.
      Lykke til med planleggingen:)

    3. Vi gifta oss på Louiselyst gård i Trondheim. Totalt kostet bryllupet på 130 000-140 000. Vi hadde ca 70 gjester. Dyrt med bryllup..

    4. Åh, så artig å planlegge bryllup! Vi måtte også utsette vårt pga baby i magen, og sannelig ble ikke den tredje unnfanget på bryllupsnatten;) hihi<3 Så i allefall ett barn er ektefødt! Jeg hadde i allefall nok tid til å planlegge!
      Vi hadde budsjett på ca 120 000, der vi fikk 50 000 av foreldre.. Men vi endte vel opp på nærmere 140 000 totalt.. Jeg laget invitasjoner, bordkort, vielsesprogram og menyer for hånd, og det var faktisk dyrere enn å bestille- for utstyret koster en del. Men da fikk jeg akkurat det jeg ville:) God mat og drikke ble prioritert.Vi hadde eget lokale og leide catering og servitører. Vi endte opp på 40 000 for mat og drikke- da sto vi for egeninnkjøpt drikke selv. Så ble det hotellopphold på Britannia med brudepikene og forlover natten før vielsen, samt bryllupssuite etter bryllupet. Og så kom kjolen og brudens utstyr på tilsammen nærmere 25 000.... Pluss på hår, sminke, spraybruning, negler, - så sier det seg selv hvem som sto for budsjettsprekken;) Ikke minst så er det den store div- posten med: brudepikekjoler, brudesvennenes kjole og hvitt, knapphullsblomster, blomster til brudepiker, oppsatser, pynt til bil, såpebobler /"ris" til å ha etter vielsen, kakeskjæresett og champagneglass med inngraverte navn, gave til forlovere.. Fotograf som fulgte oss gjennom hele dagen kostet egentlig en liten formue, men det fikk vi til vennepris;) The list goes on and on! Et tips er å begynne å handle allerede nå og spre utgiftene over det neste året;) Da legger ikke din kommende husbond så godt merke til at pengene flyr ut heller!! hihi:)
      Lykke til med planleggingen og baby!!

    5. Vi var 72 gjester og bryllupet kom på 150 000. Og føler ikke at vi hadde noe luksus bryllup. Lykke til 🙂

    6. Såå gøy å planlegge bryllup da! 🙂
      Vi hadde middag og fest på Kvilhaugen gård, anbefales 🙂 Hadde 45 gjester på middag og 95 på fest. Regningen derfra kom på 45000, totalt på bryllupet brukte vi 100 000, og da var bryllupsreisen i tillegg til det.
      Bodde på britannia hele den helgen og det var nesten det beste med det hele! Super service fikk vi der, både med tanke på parkering, brudesminke, hjelp med gavene og blomstene, champagne, frokost og spa. :):)
      Et tips er å ta bilder i den botaniske hagen på Ringve, utrolig fint 🙂
      Lykke til 😀

    7. Anonym: Vi tenker å ha rundt 60 til middag og 70-80 til kaffe/fest 🙂 Budsjettet er ikke fastsatt enda, må sjekke litt priser rundt omkring.. Lokale koster 8000, så har vi leid kapell så det blir jo rundt 3000, så all pynt, kjole, you name it… Hittil er det dyrere enn det vi tenkte, så må sjekke opp litt… Ikke minst se på kjole.. Må bare bli kvitt magen først, så er det bare å begynne å prøve!

    8. A: Ja, har hørt at ringve er en super plass for bilder. Foreløbig har vi ikke booket fotograf, men vi leier kapell på sverresborg museum, såt ror kanskje det er en del fine plasser der også 😀 Det blir en spennend og HEKTISK tid fremover..!

      ….og en natt på hotell må vi jo klare å få til!

    9. Andrea Sukkestøl Pedersen: åja, det bare MÅ bli denne gangen.. !! Nå har jeg jo blitt “venn med” ebay, så nå skal det shoppes pynt..!

    10. Anonym: åhh som jeg gleder meg.. jeg vil jo ha litt personlig preg, så jeg ser at det posten med alt “diverse” kan bli skremmende lett høy!! Takk 🙂

    11. åh,må bare anbefale ronny manuel danielsen og danielsenphotography her i trondheim på det varmeste….!

    12. hvilket lokale har dere leid til festen? skal gifte meg til neste år i trondheim å synes det er vanskelig å finne et fint lokale. Må dere kjøpe maen der?

    13. Anonym: Vi skal ha festen på Leirflaten Gård i Trondheim. Er ved Fossegrenda, om du er kjent i byen? Husker ikke helt pris, men der er det storkjøkken hvor man kan ta med egen mat og drikke. Man leier kun lokalet. Genialt 🙂

    14. Smil hver dag: Ett år går superfort… og ja,noen måneder er jo som om det er i morgen! skummelt !!! du har et spennende planleggingsår i møte! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg