Badejenta!

De få solfylte dagene vi har her i trønderlag utnytter vi maksimalt. Jeg nevnte jo at jeg og Lilja benyttet mandagen til å slikke sol, og da inkludert bøttebading! 

…det er sannelig ikke rart man blir hodestups forelsket i disse barna….! 

Sjarmtrollet <3 

“Korr stor e Lilja??”  SÅÅÅÅÅÅ stor!! 

Nå er det snart klart for barnehagebesøk. Vi skal nemlig på informasjonsmøte, så det blir spennende. 


FORRESTEN: hvor har dere kjøpt merkelapper til barnehageklærne, er dere fornøyde? 

 

30 kommentarer
    1. jeg bestiller fra merk alt ellernoe, jeg foretrekker klistremerkene fremfor strykelappene da jeg synes det er mye lettere å feste – klistrer de bare på vaskelappen og de sitter vask etter vask 🙂

    2. Vi har tøystempel fra nettbutikken mimmis.no. Har stemplet det meste av tøyet og det sitter supert i vask etter vask. Utrolig enkelt og greit.
      Super blogg du har 🙂

    3. Vi som jobber i bhg, liker iallefall slike merker på klær..:-) Alt for mye klær som ikke er merket. Flotte dyre klær, som blir liggende, uten at vi vet hvem sine det er, å masse styr innimellom, hvis klær forsvinner.
      Husker for noen år siden. Var ei ullbukse som var borte. Vi på bhg, fikk høre det, dag etter dag.. Vi lette, hengte opp lapper, og snakket med hvert enkelt foreldrepar. Hadde jo kunnet blitt med hjem ved ein feiltakelse. Buksa dukket opp den. Hadde ligget på hatthylla i bila deres. Ingen unnskyldning å få. 🙂
      Vi får skylden, men ikke bestandig så lett. Mange mangler merker, og mange har rett og slett for mye klær. Så de vet ikke hva de har og ikke. Pluss mange som ikke bor med begge foreldrene, og mor sender med, far tar med hjem, og omvendt osv…
      Så kjempe om klær merkes skikkelig. Vet at de som kjøper slike som må strykes på. At de sliter med å få kommet til å strykt på enkelte plagg. Går an å bruke ei rettetang. 🙂
      🙂

    4. Vi har bestilt fra navnelapper.no, og er kjempefornøyd. Lett å stryke på, og de som man klistrer på matboks/vannflaske etc holder leeenge i vask. Et annet tips til barnehagestart er å kjøpe slike gymposer (vi bestillte på sabo.no) med navn på, som man kan ha skiftetøy i, så slipper man at det ligger løst i en kurv f.eks. Vi kjøpte posene i to forskjellige str, den minste til skiftetøy og den litt større til regntøy og støvler. Om regntøyet er skittent så er det kjekt å kunne ha det i en slik bag. 🙂

    5. Laila :O): Huff,ja, det var kanksje det enkleste å bare skylde på dere da! Nei, jeg tror jeg skal prøve å merke det meste av slike ytterklær og ting som skal bli værende i barnehagen, men må ærlig innrømme at jeg merker ikke ALLE klærne hennes.. da blir jeg nok sittende til jul!

    6. cecilieogprinsessene: ja, så smart med sånn pose!! Må begynne å lage meg en liste over hva jeg må kjøpe.. føler det svir i lommeboka allerede!

    7. Hei,
      Vi i Søk blogg syntes bloggen din er så gjennomført bra at vi har lyst til å ha deg under vår portal. Det koster ingenting, du trenger heller ikke å bytte plattform. Det eneste du trenger er og forsette med bloggingen og vi styrer trafikken inn til deg.
      Kort om Søk blogg:
      Søk blogg har et mål om å bli Norges enkleste og mest treffsikre søkeportaler for ulike blogger i Norge. Her skal man lett kunne finne en blogg som er under sin interesse. Du vil også kunne finne de siste konkurranser, rabatter og andre fordeler. Søk blogg handler primært om blogging og nyheter innenfor bloggverden, men også om mote, skjønnhet, trening og andre vanlige oppdaterte nyheter.
      I dag finnes det mange forskjellige blogger i Norge, og på Søk blogg kan du finne en ny favoritt eller en holde deg til den gamle. Målet og visjonen er å kunne la brukerne registrere inn sin mail slik at de kan motta nye bloggere som kan være av interesse. Man kan også motta mailer om konkurranser, tips og rabatter.
      Hvorfor bruke sokblogg.no?
      Ofte er det ikke lett å vite hvor man skal finne ulike og unike blogger. Man drukner fort i masse «søppel». Derfor har vi gjort det lettere og plassert Norges blogger under kategorier slik at det skal bli lettere for deg som er på jakt etter drømmebloggen å finne den. Om det er en blogg du føler vi mangler, send oss gjerne en mail på [email protected] og vi vil få den inn i systemet så raskt det lar seg gjøre. Lik oss på facebook om du vil holde følge og anbefal oss gjerne videre https://www.facebook.com/#!/Sokbloggno Vi sees
      Mvh
      Søk blogg

    8. Vi har alltid hatt fra navnelapper.no (samme som askeladden), de har 10 års garanti, og den har vi jammen testet ut snart. Eldste vi har med merkelappene derfra tror jeg er 7 år, og de sitter enda. Bruker de også på matbokser, drikkeflasker osv.
      Jeg har bare klistrelapper, gidder ikke noe annet.
      Har også prøvd stempel, men klistrelappene er enda enklere.
      Og det jeg gjorde nå når minsten begynte i bhg. var å merke yttertøy og sånt først. Så lot jeg merkelappene ligge på badet, og hver morgen når jeg kledde på han satte jeg merkelapper i det han hadde på seg (og evnt. skiftetøy som ble med), og dermed var etterhvert alt merket uten at det var noen jobb. 🙂

    9. Vi bestilte fra markmaster og er veldig fornøyd. Googlet litt hva andre hadde erfart før jeg bestilte og det var mange som anbefalte de. Men det er sikkert flere som er bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg