Tyven og Rampen

Det går stort sett i det samme her om dagen, og våre rutiner er ikke det mest interessante å lese om. Dessuten tror jeg de fleste som titter innom “oss” her på bloggen er ute etter bilder og denslags “gossip” når det er noe å fortelle…!? Dagene har vært slik de pleier, nemlig fulle av gjøremål, utspekulerte påfunn fra lillemor, hverdagen på Rema og et nødskrik om flere timer i døgnet. 

Tiden går sannelig så fort at jeg ikke rekker å henge med på dagene, og når jeg i tillegg klarer å skrive opp gjøremål på feil dag, er det ikke rart at jeg blir frustert og forvirret av meg selv… !

Uken som kommer er dobbeltbooket så det holder, og jeg sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal løse dette på best mulig måte.. 

Fredag var første dag på jobb etter kjøpmannsmøtet i Namsos, og jeg hadde selvfølgelig griller  hodet på hva jeg skulle gjøre. Jeg hadde satt meg ETT mål, og det var å vaske fruktkjøleren, så jeg og Lilja tok på vaskehanskene og satte igang. Nå skjønner kanskje dere også at om jeg hadde latt den vaskebøtta stå på gulvet, hadde det blitt ingen mindre enn en stk kliss våt Lilja, så hun fikk sysle med egne ting i butikken, som feks dette: 

Ting skjer i det stille når Lilja er på tokt i butikken, og her har hun stille og forsiktig krøpet bort til brødavdelingen, og forsynt seg med en kokkosbole.
Hun hadde faktisk klart å åpne pakken, og tatt ut det hun ville ha! Imponerende…


..i mellom kokkosbollespising og andre påfunn ble da disken ren og pen, og samvittigheten min er på plass! 

….videre hadde jeg flere planer, men det er ikke alltid like lett å få med seg en 1 åring på planene, så det ble kjølevarer, noe jeg fikk god hjelp til! 


Lilja har blitt en klatremus, og klatrer over alt. Det hører nok til alderen, men nå er det ihvertfall på tide å begynne å “pay attention”. 

Etter en lang lang og alt for lang fredag, skal jeg droppe å syte over at jeg hadde dønn vondt i ryggen, og kan bare takke meg selv for det, så vi hopper videre til lørdag. 

Lørdag morgen var jeg og Lilja i byen før butikkene åpnet (..vi tenkte jo ikke over at det var lørdag og at de åpnet 10!!). Vi hadde ikke lange listen, men jeg følte jeg burde begynne å få unna småtterier til lillegutt som plutselig kommer når vi minst aner det. Det ble blåe innkjøp, blåbærspising, trilling og småshopping, før vi møtte pappsen som hadde vært på jobb, for en lunsj på Egon. 

Resten av kvelden bød på STRIKKING og lek, og utpå kveldinga tok Sonja & Stephan turen. Vi koste oss med godis, bollemagene våre og filmen “jumper”. 

5 kommentarer
    1. mammantiljessicaogbenjamin: takk <3 men hvorfor var du på sykehuset da, om jeg kan spørre? Håper at om ejg kommer på sykehuset før termin, så er det for å føde! Ikke for å ta meg igjen fordi jeg ikke har lyttet til kroppen. Så det er mye bedre her enn før, og da får jeg mye mer energi til det jeg har lyst til 🙂

    2. mammantiljessicaogbenjamin: huff! =/ glad jeg har sluppet unna alt det der!! Ble du slik emd begge eller? Synes jeg er i mye dårligere form nå med gutt enn med jente.. men kan jo ha noe med mellomrommet mellom graviditetene også da..!

    3. Jeg var dårlig med Jessica også,men ikke sånn som med Benjamin.Ble lagt inn med 3+ med ketoner i urinen,noe som er alvorlig!
      Gikk også ned 6-7 kg.Måtte skrive ned alt jeg drakk,veies hver dag og urinprøver hver dag.
      Du kan lese om det i bloggen.Fra oktober 2010.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg