Min gode febersyke hjelper!

I dag har vært en dag etter min smak. 

Jeg tartet dagen hos fysioterapaut, mens Lilja besøkte morfar på jobb. 

Fysiotimen gikk greit, og jeg var dødssliten etterpå. Det var jo ingen som hadde fortalt meg at dette skulle være en treningstime!  – men nå skal det sies at det var utrolig godt å få rørt kroppen litt, og ikke minst få vite hvordan jeg kan trene på best mulig måte. Neste gang jeg tar øvelsene må jeg få Robin til å asistere meg, så får dere bilder av øvelsene (..til de som sliter med bekken/rygg). 

Etterpå var det klart for 1 års vaksine. Da vi var på kontroll for litt over en uke siden, var det streik, så det ble ingen stikk. I dag derimot fikk hun to, og det så ut til at hun ikke skulle reagere denne gang. Vi tok oss en formiddagsdupp begge to (..JEPP!!) og etterpå vasket vi hus ogbakte fylte horn til pappsen kom fra jobb. 

 


Lilja ville selvfølgelig hjelpe mammsen med å vaske. Jeg ble egentlig litt satt ut da hun tok vasketua og begynte å vaske seg selv i håret. NOE har det ungen lært ihvertfall!! 

Etter litt klesskift ble det baking! Lilja hjalp også til med å bake horn. Spsielt populært var det å smake på osten!! Nam Nam Nam!! 

…mon tro vi ble populære da vi sendte dette bildet til pappsen! ! De var supergode, altså!! 

 

Da kvelden kom ble lillemor sutrete og ville ikke spise. Feberen hadde steget til 39,9, og da var det bare å legge den stakkar jenta. Slik ble det etter forrige vaksine også. 

Nå bærer det rett i seng. I morgen tidlig skal jeg kjøre til Namsos alene på kjøpmannsmøte for Rema 1000, og er hjemme igjen torsdag kveld. Det blir nok lite interessant blogging da, og i og med at jeg ikke har bærbar pc lengre (..”kun” stor mac!!), skal jeg furte litt over å ikke ha kontakt med omverdenen i noen dager..! 

Lilja og pappsen skal kose seg hjemme alene med beina på bordet! ! 

 


8 kommentarer
    1. Så søt hun er! Men er det lurt at hun får vaksiner hvis hun blir syk?! Jeg har ei venninne som ble kjempe syk som liten da hun fikk vaksine. Foreldre bestemte at hun ikke skulle få lenger vaksine, da vi gikk på bare og ungdomskolen fikk alle vaksiner men hun fikk aldri. Når svineinfluensa sprøyta kom bestemte de at hun måtte ta den, etter det fikk hun to store sykdommer, og nå er syn ca en gang hver annen eller hver måned og har kjempe dårlig imunforsvar, hun er alltid forkjølet og snufser.

    2. Hehe, så ut som du fikk god vaskehjelp der ja 🙂
      Fylte horn er utrolig godt! Tror det må bakes litt nå som jeg har gått igang med ventetiden :p

    3. Vibece: jeg får skikkelig bakedilla når jeg er gravid.. kan jo ha noe med at man har litt bedre tid hjemme også da! 🙂 + større sug på no godt!

    4. Mari: un blir ikke sånn syk, men hun får feber. Første vaksine gikk fint, 2 vaksine fikk hun feber i noen dager og denne gangen var det feber i noen dager. Både lege og helsesøster mener dette er normale bivirkninger på vaksinen, så da må jeg nesten velge å tro at det er etter barnets beste å ta denne vaksinen på tross av feber. Heldigvis har hu blitt kvitt feberen nå da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg