Lilja i Kamille Mor & Barn – nr 4 –

ENDELIG!

Vi har ventet lenge på at Kamille Mor & Barn med vår reportasje skal komme på trykk.
Og med flere forsinkelser, er det endelig å finne i butikken over helga.

Jeg har valgt å fortelle fødselshistorien min og det som skjedde med Lilja fordi jeg føler at kommende og nybakte mødre trenger håp, og glade tanker.

Fra dagen Lilja Ambrosia ble født begynte jeg å skrive om hva som hadde skjedd, som en form for terapi. Jeg måtte få ut tankene, og det å skrive ble et positivt lys i en tung hverdag. Da jeg begynte å skrive om fødselen viste vi ikke hvordan det ville gå med henne, så det at det ble en solskinnhistorie var ikke noe vi viste, men håpte på.

Det er uvirkelig å tenke seg til at noe slik kan skje, men i ettertid skulle jeg ønske at jeg hadde forberedt meg enda mer på hva som kom etter fødselen. Jeg hører flere gravide som tenker på fødselen og holder fokuset der, men for å komme med et råd, så bør man lese litt eller tenke gjennom tiden etter. Feks, hva om man ikke får barnet på brystet, hva om far ikke rekker å klippe navlestrengen..Man kan ikke forutse at det skal skje noe, men at tanken har streifet hjernen, tror jeg er lurt.Da jeg gikk gravid med Lilja, leste jeg mange skremmende historier, og fant svært få med positivt utfall. Mange var positive i den grad at barna hadde overlevd, men som regel hører man om de som har fått varige mèn. Jeg hadde lyst til å fortelle vår historie for å belyse at det kan gå bra, og at i de fleste tilfeller, så går det bra.

Ønsker du å lese innleggene fra da Lilja ble født, kan du klikke på linkene under. De er skrevet i rekkefølgen 1 – 7.


1. Fødselen og de første timene etter
2. Mitt første Bleieskift!
3. Nedtelling
4. For store forventninger…
5. JEG HAR BLITT MAMMA!!!!
6. MR og Overflytting til Brumlemann
7. Alvorets Time

Nå er det på tide å fokusere på neste fødsel, og krysse fingrene på at lillegutt kommer til verden på “normalt” vis. Mitt største ønske er at han er frisk, og at jeg kan få holde han med en gang. (..jeg kjenner at akkurat dette er et sårt tema for meg, og sitter med tårer i øynene når jeg skriver.)

I ettertid har fødselen til lilja gjort oss sterkere, og vi gleder oss til luringen kommer! !

 
Solstrålen min. Her er hun ca 9 måneder gammel (de har også skrevet feil dato – så hun er født 28.mai.2011)


…..stolte foreldre viser frem Lilja og hennes utvikling. St. Olavs er fornøyde 🙂

 

Løp og Kjøp!!

Kamille mor & Barn nr 4

 

8 kommentarer
    1. Jeg fikk bladet i postkassa og det er et flott innlegg,ble helt rørt jeg:)
      Har lest fødselshistorien og de andre innleggene flere ganger her på bloggen.
      Skjønner du er engstelig for fødselen.Men det går nok fint og du får lillebror på brystet.
      Jeg fikk ikke Jessica til meg etter hastekeisersnittet.Til tross for komplikasjoner(igjen) før fødselen til lillebror fikk jeg han på brystet og det var en utrolig opplevelse!!

    2. Blir rørt av å lese:)
      Fikk ikke min første på brystet selv, ikke på langt nær så alvorlig som Lilja, de fikk fart på henne etter noen minutter. Men likevel var det sårt at det ikke ble slik jeg hadde sett for meg.
      Men nr to gikk som en drøm. Hun var 800g større, men det gikk mye bedre likevel! Rett opp i mammas armer, frisk som en fisk. En fantastisk opplevelse! Unner deg det neste gang..:)

    3. sippe sippe sippe. Husker alt som det var i går. Selvom det veldig snart er et helt år siden (hjelp) Lå så nærme deg, men så langt unna og følte meg så hjelpesløs på deres vegne. Dere har taklet alt så fantastisk og jeg er så stolt av dere. Dere er helt nydelige mennesker og det er ikke bare du som har tårer i øynene når du skriver, jeg sippet før jeg hadde lest 4 setninger hehe.
      <3

    4. Malene: størrelsen er jeg litt spent på, siden Lilja var 3,2 kg, men det skal da gå bra.. Håper det skjer på drømmemåten!! 🙂 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg