En liten oppdatering fra oss!

For å ikke komme med enda et sutrete innlegg om hvor sliten jeg er eller hvor håpløse ting er for tiden,
hopper jeg over både torsdag, fredag og lørdag og fokuserer på noe annet!

Da jeg kom hjem fra jobb i dag kom jeg atter en gang til dekket bord. Jeg og Robin spiste og koste oss alene, mens Lilja lå å sov, før vi hadde kvalitetstid med henne på sofaen etterpå. Snuppa har fått sansen for bær, så nå har jeg begynt å gi henne “kvoter” på bær i en skål. Skålen SKAL stå på bordet, og hun får ikke lov å flytte den derfra (…ser for meg blåbær OVER ALT!!) Og hun er faltisk overraskende flink til å la den skåla stå der den skal, helt frem til den er tom! Da ristes det og kastes i bakken! MERE!!!!

Nam Nam Na Nam BLÅBÆR er godt!!!!


Jenta med tannebissene!!

Ja, for det har jeg kanskje ikke fortalt dere enda. Nå har vi kommet til hele SEKS tenner, tre nede og tre oppe. De to siste har akkurat kommet gjennom, så enda ser det litt merkelig ut 😛 Hun har også begynt å bevist si noe for mamma. Tidligere har hun vell bare mumlet, men nå er det det samme hver gang. Spesielt når jeg kommer jem fra jobb, så rober hun dadda. Pappa har hun jo sagt en stund nå..ihvertfall tilnærmet pappa!

Lillebror i magen sparker og koser seg om dagen. Det blir stadig mer liv, med det at jordmor mente han var en aktiv kar, har jeg ikke merket stort til. Han er sånn ca lik som det Lilja var, men nå skal det sies at morkaka har ligget som en airbag på fremsiden begge gangene. Det er synd å si det, men slik som jeg stresser og styrer om dagen, håper jeg at han har fått nok av det når han kommer ut, og blir en like bedagelig og herlig person som storesøster. …..men magefølelsen sier at han blir rake motsetningen, though a lovely and wonderful loving baby!

Magen vokser og vokser, og jeg fikk en kommentar her om dagen at “denne gangen blir du stor”….! Huff, jaja!

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Mai er tid for dugnad, og det gjelder også her i gata. Containeren kom på fredag, så torsdag kveld ryddet vi kjelleren. I og med at vi skal flytte om ikke så alt for lenge, benyttet vi sjansen til å kvitte oss med ting vi ikke trenger, og det vi ihvertfall ikke skal dra med oss videre. Det dukker opp mye spennende når man først begynner å rydde, og det synes Lilja var supermorsomt! Ja, for hun måtte jo bli med ned i kjelleren hun også når mamms og papps skulle styre der nede. . . . . og en kjeller byr på mange leketøy for de små!

Verktøy er supermorsomt!!!

Da skal vi pleie kjærligheten her hjemme med god mat og tvkveld.
I morgen får jeg og Lilja besøk av Sonja, mens guttaboys skal dykke. Vi skal BAKE!!!

God Kveld <3

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Ikke sikkert du blir så stor denne gangen, selv om magen kanskje er større p.t.
      Jeg fikk tidlig en tydelig kul på magen denne gangen, men med to uker igjen til termin er jeg nå mindre og 5 kg lettere enn jeg var med førstemann…
      Ikke så mye tid til å slappe av denne gangen, junior på 22 mnd holder meg konstant i aktivitet:)

    2. Det er ikke bare bare å komme tilbake i arbeid etter permisjon. Ikke minst med den stillinga du har. Butikksjef er en tøff jobb, det blir krevd enormt mye av en.
      Så du er utrolig dyktig som har klart deg så langt med en liten i hus og nr 2 på vei. For ikke å glemme de firbeinte.
      Stå på, men slit deg ikke helt ut 🙂

    3. Camilla: takk for det 🙂 Ja, det blir mye til tider, så om litt så skal jeg ha alt på stell både her og der, så da kan jeg senke skuldrene litt! GLEDER meg!!

    4. Lene, mamma til Leon og gravid: såppas ja! Håper jeg også går den veien! Føler meg stor, men i følge målene er jeg likt som sist gang..! Blir spennende å se på kontrollen på tirsdag! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg