Alenemammatid og regnvær!

Lekene ligger strødd utover gulvet, og Lilja har tatt en dupp ute i regnværet. HELDIGGRISEN som får være ute i regnet, mens mammsen har fyrt i peisen og koser seg med blogglesing.Tekoppen er halvfull, og gulrotkaka fra i går smaker himmelsk. . . . . 

Det er viktig med litt alenemammatid!

Til tross for at jeg er et “hektisk duracell menneske”, synes jeg det av og til er godt å senke skuldrene, legge føttene på bordet og ikke gjøre noe. Kanskje gruble på hva jeg SKAL gjøre senere, men bare det å sitte stille og ikke få dårlig samvittighet for det, er en utrolig deilig følelse!


FØR jeg fikk samvittighet til å sette med ned å ta en time out, har vi hatt noen ærend. I utgangspunktet hadde jeg ingen planer, men det fristet pent lite å gå tur ute i plaskregnet, så da det ble tid for dagens første dupp, satte jeg lillemor i bilen, og kjørte til Stjørdal. Det tar ca 20-30 min å kjøre, alt etter hvor “ræserkjører” man er, og innen da hadde Lilja sovet sin første dupp. Ja jeg er ikke “blessed” med lange dupper lengre, så det gjelder utnytte tiden på best mulig måte.

Stjørdal, hva skulle jeg der liksom? Joda, Bruktbo is my seecret place! Der selger de skatter fra skrotfyllinga, og man kan finne gamle fult brukbare herligheter.

Jeg har ALDRI gått tomhendt derfra, og i dag var intet unntak.
(Bilde kommer senere… det jeg kjøpte er så tungt at jeg får det ikke ut av bilen selv…!)

Så, da vi kom hjem, ble det lek og peiskos!
Lilja sover fortsatt i skrivende stund, så da skal jeg pløye gjennom noen blogger, lese litt nyheter, forberede magebilder for de som interesserer seg for det (..akk ikke like flaterende som i fjor!!),
og slurpe i meg resten av tekoppen!

 
Skriver du opp “merkedager” for barnet ditt?


Feks dato da de fikk tenner, spiste mat, sto for første gang, sa mamma eller pappa osv…

 

10 kommentarer
    1. sv: Så moro 🙂 gøy å lese om andre som er ca.like langt på vei.
      Hehe, skal prøve å ikke bli lei allerede. Koser meg, og synes det er kjempe gøy når magen vokser. Gleder meg masse til ultralyd, og kjenne sparkene etter hvert. Lykke til videre du også 🙂 Og ha en fin dag

    2. hei igjen og takk for sist 😉 jasså ja, så det var dere to som var innom igår !!! hadde en liten mistanke og
      så dere netopp i dagens avis og bare måtte sjekke sjø 😉
      fin lørdag til deg og vesla,)
      og det kuppet ditt var bare aldeles nydelig, kunne tenkt meg den selv….

    3. GundaM: hehe, ja, vi må innom støtt og stadig for ås e om det er noe nytt og spennende! Da jeg sa til Robin at jeg hadde kjøpt en låvebenk, så han lettere skremt ut, og da han fikk se den, ble han ikke mindre bekymret over å ha den i stua. MEN han sa “du har vell en mening emd den der også, som alt det andre du tar med hjem!!” Bli flott sjø!! Og ja, minikjendis for en dag i dag 😉

    4. Ja, jeg har prøvd å skrive opp slike ting, på begge to. Var vel flinkere første gang, men har fått med en del denne gangen også. 🙂 Noterer det meste i slike bøker som er beregnet for det første året/de første par årene. 🙂 Det skal sies at bildene til førstemann sin bok ble bestillt for noen dager siden da, og hun er snart 8 1/2… Hehehe!

    5. cecilieogprinsessene: hoho, litt sent ute du da:P med bildefremkalling tenker jeg på 😛 Jeg har begynt å lage slike fotobøker på nett. GENIALT! og anbefales på det sterkeste!! Jeg lurer veldig om jeg blir å skrive opp like mye på nestemann… og ikke minst om det blir like mange bilder..!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg