Gravid Småbarnsmor….!

Overskriften sier sitt, og ja, det kommer en rakker i månedskiftet august/september.

 

Det har skjedd fort, men pussig nok kom det ikke som noe sjokk for de fleste. 

Lilja Ambrosia har nå blitt 9 måneder, og vil bli storesøster i en alder av 1 år og 3 måneder. Helt PERFEKT!


Rakkerungen 13 + 1

Så kommer spørsmålet; VAR DET PLANLAGT AT DE SKULLE BLI SÅ TETTE…??

Tjaaaa? Var det egentlig det? Både og. Jeg fullammet, og hadde jo lest meg frem til at dette var rene prevensjonen i seg selv, så jeg hadde ikke begynt på noe enda. På den andre siden så hadde vi snakket om at OM det skulle skje at vi fikk tette barn, så var det helt i orden, og vi var enige i at jo yngre vi var, jo mer fikk “barna ut av oss”.

En måned med tanta, og VIPS så var vi “påån” igjen.

Jeg viste at jeg var gravid. Jeg følte det på meg, og testet positivt samme dag som med Lilja. Uke 3 + 3 skimtet jeg to svake streker, og jeg måtte SELVFØLGELIG holde det hemmelig for Robin
(…han ante ingenting om at det hadde skjedd denne perioden)


…min første G-test, dobbeltsjekk test og testen jeg ga til Robin <3

(…jeg la en innpakket digitaltest med et papir surret rundt i bukselommen hans, så da han skulle på jobb kl 06 om morgenen, fikk han en super start på dagen. Jeg som lå å latet som jeg sov, ble vekt av en overveldet tårevåt tobarnspappa. Han ble superglad, og fikk en super start på dagen!!)

Gravid Småbarnsmor med 1000 tanker og gjøremål,

Thats me!


66 kommentarer
    1. Gratulerer masse til dere alle tre 🙂 tette barn er nok ikke noen dum ide, tenk så mye glede de får av hverandre! Håper formen er på topp fremover 🙂 masse lykke til 🙂

    2. Therese – Mamma til et lykketroll: Ja, hadde jeg vist at akkurat den måneden vi valgte å prøve at det klaffet, så hadde jeg gått for et vårbarn…meeen når det tok over ett år for å få til førstemann, ble det som det ble! 😛 Så lenge det ikke er 31 desember, så er det ok 😛

    3. Trine: takk! Lurte litt på om du hadde noe blogg?
      Privatist: Ja, jeg tror det blir supert med tette barn. Jeg føler jeg har energi nok til å være der for begge to, selv om spesielt Lilja blir i en krevende alder. Jeg er optimistisk!

    4. Gratulerer så mye 😀 Jeg kjenner deg jo ikke, men jeg ble SÅ glad på dine vegne når jeg leste dette innlegget!

    5. Victoria Håkonsholm: Takk 🙂 12 mars, var det ikke? Det er sannelig ikke lenge til! Masse Masse lykke til! Du vet ihvertfall hva du går til 😉

    6. E så koselig synes æ. Bli på ca samme tid som lily ble født da. Må ut å kjøp dæ tvillingvogn no da?:) Kunna ønska æ hadd like my energi som dæ æ. Flink e du!

    7. Hipp hipp hurra for lille frø! 😀 Kan tenke meg dere er helt i ekstase nå :)! Dette vil nok Lilja ha kjempe utbytte av, ja det er tøft, men mer gleder vil jeg påstå :D!..

    8. Gratulerer så mye!! Har også lyst på 2 tette, men har dessverre ikke en mann som hadde stilt med gledestårer om det skulle skjedd : ) Blir morro å følge med fremover!

    9. Hehe, ja.. Har tenkt tanken.. Ta det som en hobby!;) Skal si ifra om det blir!:) Gleder meg til å følge svangerskapet ditt:) Har såå lyst på nr 2 selv, men det må vente litt.. 🙂

    10. Gratulere så masse:-)
      Dei sei gjerne at det e lettere å bli gravid med nr.2 hvis man har slitt med å få nummer 1:-)

    11. Gratulere så masse!! Så koselig å lese 🙂
      Håper formen din blir bra fremmover da.
      Begynner du å jobbe igjen, eller blir du hjemme m Lilja?
      Ha en strålende dag!

    12. Gratulerer!!! Har selv en jente som er noen uker eldre enn Lilja, og vi har begynt å planlegge nr 2, men jeg er veldig usikker på hvor tette jeg vil ha de…

    13. Neigurimalla, så arti, Gratulere så masse !!!! 🙂
      Sjøl så går æ å bare vente på at ting ska skje, har termin om 2 uka og da bli lillegutten min på 14mnd storebror 🙂
      D beste e jo å få tette unga, syns no æ ivertfall 😉
      Stå på og kos dæ me den voksende magen : )

    14. Gratulerer så utrolig mye! At du har så mye energi!! :-O lille jenta mi er 6 mnd nå, og kunne neppe tenkt meg å være gravid nå! Men nå kommer vi akkurat ut av en periode da ho våkna annenhver time på natta og skulle stå opp halv 6 da 😛 Men satser på at grøten fortsetter å hjelpe med sammenhengende søvn!… Og barn nr 2 våren 2014 ;]

    15. Så spennende 🙂 Gratulerer!
      Jeg venter min første i juli i år. Ikke så veldig planlagt hun heller, men er sikker på at det blir sååå koselig 😀

    16. Gratulerer så mye! Synes det er så fint å kunne gi barnet sitt søsken:) 2 år og 10 mnd mellom mine prinsesse, og det har vært perfekt for oss, men mange fordeler med to tette og. Så koselig:) selv har jeg null energi nå som minste er 10 mnd, men det er herlig fordet! Regner med energien kommer tilbake sammen med våren og forhåpentligvis friske unger:) nyt graviditeten. Spent på navnet til den lille da lilja har så skjønt navn.

    17. mammawesterheim: ja, jeg tror det skal gå bra, men jeg er så absolutt forberedt på at nr 2 ikke trenger å være like englebarn som det Lilja er!
      hsvalastogs: nei, det er ikke alltid lett å tolke, men ja, det er en kropp fra baksiden, altså fra ryggen.
      Malin: tror du ikke han hadde blitt glad om det først hadde skjedd da? hihi 🙂
      Trine: synes ingen av delene er noe å vente på jeg 😛 Verken unge eller blogg 😛 Blir sånn evig mammablogger jeg nå:P

    18. Mette: ja, det kan være noe i det altså. Vi brukte jo lang tid på Lilja, og denne gangen så skjedde det bare!!
      Irene: Jeg har jobbet litt allerede sånn nå og da, men begynner 100% i midten av april. Så da blir det pappaperm på Robin, og så blir det en måned i sommer der vi ikke har noe bhg.plass, så da bytter vi nok på + at vi må smiske med besteforeldrene 😛 Men forhåpentligvis holder jeg meg i jobb ihvertfall til august 🙂 Er jo rolige måneder, så tror det skal gå fint om formen holder seg og magen ikke overstiger en viss diameter!
      Sophie: hva er det du veier for og imot da? Søsteren min er 3 år yngre enn meg, og jeg skulle gjerne hatt oss tettere. Det er først nå når vi har blitt eldre at vi faktisk er med hverandre..
      Tine: takk 🙂
      MammaAnnie: så spennende! Det blir stas for han å bli storebror. Jeg tror nok at det å ha de så tett kan være positivt og negativt, og litt hva man gjør det til selv 🙂

    19. Kirsten: takk for det 🙂 Jeg tror jeg har vokst opp med mye energi, så dermed har jeg blitt slik. Liker å ha litt for mange baller i lufta, og blir jo stresset om jeg IKKE har noe å gjøre. Så en unge til blir jo bare perfekt! I motsetning til jenta di som ikke har sovet så mye, har jo lilja sovet, med unntak av pupp, men den skjer ihvertfall når jeg er i søvne! Haha 🙂 Men våren 2014 blir supert 🙂
      Vibece: gratulerer! 🙂 Det er så fantastisk å bli mamma, så det har jeg bare positive ting å si om. Gled deg! 🙂
      Malene: takk for det 🙂 Ja, man er jo så forskjellig, og ikke minst så er ungene forskjellig! Man må tenke litt på seg selv og energien også, hvis ikke er det ingen vits i å kjøre på! 🙂

    20. Har en liten jente som så og si bare har hatt halvtimes dupper på dagen siden hun var født, og det er først nå vi har fått orden på natten… Syns egentlig ikke det har vært noe problem denne gangen, da vi bare har henne, men tenker litt på hvordan det er hvis nr 2 blir likedan… Usikker på om jeg har like mye overskudd da!!! Pluss at jeg tenker litt på hvordan det blir på jobb, da jeg vet at det ikke kommer til å bli tatt så godt imot hvis jeg blir gravid med en gang igjen..var en del sykmeldt sist da jeg slet mye med bekkenet.. Bør vel kanskje ikke ta hensyn til det, men tenker på det allikevel …

    21. Hehe, ja.. Sant det da, spesielt dt med nr 2;) Må passe i forhold til skole.. Men vi får se hvor lenge jeg klarer å vente;) Blir vel ekstra fristet når jeg leser her nå framover;)

    22. mamsenogklumpen: takk 🙂 vi gleder oss veldig over å ska ha to små!
      Kristin: takk for det 😀
      Sophie: det er veldig individuelt hvordan sjefer tenker tror jeg. I og emd at jeg er sjef selv, så spiller det ingen rolle hvordan jeg gjør det, men for min del som sjef hadde jeg nok heller ønsket at personen var borte en lang periode, da feks 2 barn, og så kommet tilbake for fult…Men det sprøs jo helt hvilken jobb du har og hvilke ressurser sjefen må bruke for å sette inn en på din plass 🙂 Ikke tenk på det du, gjør som du vil. Er det noe vi kvinner har krav på, så er det ihvertfall åt a vare på kroppen vår under et svangerskap!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg