Ammeslutt og en stuptrøtt mamma!

Ja, det er slutt nå. Jeg hadde sagt til meg selv at jeg skulle holde det gående til vi var hjemme fra ferie, og så var det slutt. Nå er det en uke siden vi kom hjem fra Thailand, søvnen er på plass i norsk tid, og da ser jeg ingen grunn til å fortsette med nattamming. Det er lenge siden jeg sluttet å amme på dagtid. Det sluttet vi med da hun begynte å spise mer variert. Nå går det i youghurt (baby), brødskive, frukt, grøt, middasglass, eventuelt det vi spiser om det ikke er for mye krydret.

Vi startet avvenningen på onsdag, og natt til torsdag bestemte jeg meg for å prøve MME. Lilja har aldr fått det før, i og emd at ejg har hatt nok melk selv, men nå er jo litt av poenget at hun må bli mett nok før hun legger seg, så jeg gjorde et forsøk.

110ml MME og hun sov hele natten….skulle det virkelig være SÅ enkelt?? Fra 19 til 08! Fantastisk!

Vi prøvde samme natt til i dag, men da våknet hun rundt 05.30, og ville så absolutt ikke sove. Robin måtte dra på jobb, så han la henne inn til meg, og hun begynte selvfølgelig å søke som en gal! Jeg holdt meg hard, og lukket ørene for griningen, og snudde ryggen til.Stuptrøtt, småsur for alt maset og iskald – det var sålett å bare gi etter…!

….Ja, jeg følte meg skikkelig slem, men nå er jeg ganske bestemt, så det ble ingen pupp!

Etter 40 minutter sutring og søking, ble hun nok klar over at løpet var kjørt, og la seg til å kose med meg, og vips hadde ihvertfall jeg sovnet en time til.

Vi krysser fingrene for i natt, og regner med at i løpet av helgen så skal hun klare å sove over lett som bare det!


Resten av dagen har vi selvfølgelig planer.

Nå skal vi en tur på Tiller for å finne “gåstol” til Lilja som hun kan bruke når hun er med meg på jobb. Så skal vi en liten skravletur med Sonja i to tiden, deretter på Byåsen hos foreldrene mine, og videre til Eirin&Victoria på fredagsbesøk!

I kveld blir det nok lasagne, The Voice og kjærestekos <3

4 kommentarer
    1. Du e no flink som har gjort d så læng syns no æ da 🙂
      Æ vet itj ka d vil si å nattamm æ, eller overhodet gi mat på natta… fikk en gutt som sov over natta fra han va 3-4uka gammel og no e han 14 mnd og søv like godt ennda 😉

    2. Barna våres er ca. like gamle, ser jeg. Hehe 🙂 Hær i huset er det omvendt med ammingen, jeg ammer om morgenen og kvelden + at han får grøt da. Nattammingen sluttet jeg med da han var rundt 4 måneder, for han fikk det han skulle ha på dagen og vi kom fort ut av en ”rutine” vi hadde lagt til oss..
      Flink du var som holdte deg hardt, og ikke ga etter. Det er alt for fort gjort. :p Og så flink jente du har. 🙂 Ikke minst kjempesøt!
      Gåstol er kjekt å ha. Junior har en, og spurter hit og dit i den. ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg