Hverdagen kaller..

Det er blitt tirsdag, og en ny uke er igang. En ny uke i kalde vinterfylte Trondheim, men med mange spennende gjøremål! ! ! Nå har jeg jo tross alt latet meg i nesten tre uker! 

Både jeg og Lilja har vært litt tufs etter vi kom hjem fra ferie, og samtidig så har vi sovet veldig lite pga tidsforskjellen. Lilja har ikke klart å stille seg om, og dermed vært våken opptil 8 ganger om natten, noe verken jeg eller Robins etter spesielt stor pris på! Uansett, nå har det blitt tirsdag, og i natt sov hun faktisk bra! Det er nå på tide å legge bort puppen, og fokusere på sammenhengende søvn, så til helga blir det no more pupp!

Selv om hun bare får melk på kvelden, om hun våkner på natten og til kos om morgenen, så tror jeg hun vil komme til å bli sutrete om hun ikke får. Er det noen som kanskje har noen luretriks så dette blir en “smertefri” avvenning?

På søndag var det butikkdag. En ny kampanje er i oppstartsfasen hos Rema 1000, og denne måneden er det “kjøttdeigretter” som står i fokus. Spennende! – og ikke minst mange gode retter å prøve seg på.Mens mammsen og pappsen jobbet, var Lilja hos tante Sonja og onkel Stephan. Etterpå ble det lunsj og skravling! 🙂


Lilja har blitt hektet på squeezy, og blir helt vill når hun ser jeg tar frem en slik! Greit det er sunt da, ihvertfall!

Mandag var på plass, en ny uke, og jeg og lilja var på plass i butikken.

Jeg merker det at lillemor blir eldre, fordi nå er det ikke bare å legge henne i vognen også sitter hun der, sover i flere timer eller bare ligger stille… nå må hun enten stroppes fast i vogna, eller herje selv på gulvet. Vi valgte det siste alternativet, og jeg vil påstå at hun kommer til å bli en kløpper på remagulvet om en stund.


…et dårlig sjakktrekk var å ha på henne hvite klær, så til neste uke skal vi ha investert i sko og “arbeidstøy” !


….”mamma, æ å vill opp i stigen! “. Jeg fikk sjelden gjøre noe alene….!


Ja, så la jeg ifra meg en osteloffbit i vogna, og den glemte jeg! Det gjorde ikke Lilja, så hun storkoste seg!!

 

I dag, tirsdag, har vi vært på helsestasjonen på kontroll, og en tur på jobben til pappa, Boss, og tar straks turen til Rema 1000 Flatåsen for å bygge opp kampanjetorg. En hektisk start på uken, og akkurat slik jeg liker å ha det. I morgen har jeg store planer om å ikke forlate huset, men fylle fryseren med gjærbakst, og torsdag er det klart for årets andre kjøpmannsmøte. 

…..kommer med et innlegg om kontrollen etter jeg har vært på Rema, så får dere se hvor fint det blir der også! Forresten så har jeg bestilt interiørvarer igjen, så snart er det nye spennende varer å se på butikken!

I`ll let you know!

 

 

 

3 kommentarer
    1. Du kan prøve å gi henne flaske med vann hvis hun sutrer for at hun ikke får noe..å så er det ganske viktig at pappa trår til å opp om natta når du prøver å slutte med nattamming…for hun lukter melka di,å det tirrer henne bare mere…(har ikke prøvd selv,da jeg hadde ei lita pie som sov natta over uten amming fra hun var 1 mnd..men ekspert tips samlet inn over tid fra diverse artikler ect..sikkert verdt å prøve;) )Lykke til:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg