Caramel Corn..

Jeg har atter en gang prøvd meg på noe jeg egentlig ikke kan, nemlig CARAMEL CORN!!

Dette så også ut som en ganske så enkel oppskrift, og det var det også, men med min flaks, så kan det ikke gå smertefritt! Det endte med et røyfult hus 2 ganger i løpet av prosessen og ingen resultat..! Uansett så tok jeg bilder underveis, så selv om det ikke ble noe sluttresultat, så ble det bilder…

Ingredienser: Popcorn, Brunt Sukker, Smør, Sirup, Peanuter, Salt, Natron og Vanilje exstrakt.

Popcorn, ca 2 pakker ferdig poppet. Spres utover to bakeplater.

Peanutter, spres utover sammen med popcornet

Popcorn og Peanutter blandet på bakeplata

Bland brunt sukker, salt, smør og sirup. KOKES til 280 grader. JEPP, thats a long time!
(vanilje exstrakt og natron tilsettes helt til slutt av koketiden)

….så det var der alt skjærte seg. Jeg ble utålmodig og skrudde opp temperaturen på plata. KJelen min far for liten, så jeg måtte helle over i en ny kjele. Da sølte jeg på plata, og røykla hele huset. Ikke nok med det. Da jeg jeg skulle helle over fra kaserollen på stekeplatene, hadde alt brent seg. Det stinket brent av alt! Uansett, så tnkte jeg å se hvordan det ble tils lutt, så jeg satte et bret ti ovnen. Det skulle bare stå i noen minutter, me imens jeg begynte å tørke av platen som jeg hadde sølt på, glemte jeg det jeg hadde i ovnen, og oppdaget plutselig at det tøt tjukk svart røyk ut fra stekeovnen!! OMG!!

Slik skal det se ut etter man har helt caramellen over popcornet. Dette skal inn i stekeovnen i 10-20 min på 175 grader. Når du tar det ut fra ovnen, må du passe på at det blir helt kaldt før du bryter det opp i passende biter.

…Nytt innlegg om denne sorten kommer når jeg har “mannet” meg opp til å lage det på nytt..:!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg