Bringebærdrops

Polkagriser ble til Bringebærdrops..

Jeg hadde bestemt emg for å lage polkagriser, men i og med at Lilja våknet da jeg var midt i lagingen, rakk jeg ikke å lage det i to omganger (hvit + rød), så det ble bare rød. Og istede for å ha i mintdråper, brukte jeg Rasberry dråper og rosa konditorfarge..!Dette er faktisk SUPERENKELT, og er ferdig på ca 30 min..! 

Oppskrift på Polkagriser/Bringebærdrops:

  • 500 gr sukker
  • 2dl vann
  • 1ss glukose
  • 0,5 ts eddik

Kok sukker, vann, glykose og eddik til massen er tykk og seig. Koketid ca 10-15 min. Tilsett peppermynteolje eller Bringebærdråper når massen er ferdigkokt. Hell ut 3/4 av massen på en smurt plate.
(Her smurte jeg en bakeplate med olje)
.
Skal man lage bringebærdrops, trenger man ikke dele massen. Da bruker man alt på en gang.
Brett inn kantene mot midten hele tiden med en bakekniv og arbeid massen helt til man kan ta den i hendene.
Slik skal den se ut når du er ferdig med å jobbe med den:

Hvis man lager polkagriser: Farg resten av massen med konditorfarge og hell den opp i en lang smal rand over den hvite lengden. Vri dem rundt hverandre og trekk dem ut til passelig lengde. Klippes i passelige lengder.


ROSA saker..!


Jeg lagde først en lang remse, og klippet etterhvert. Her må man være kjapp fordi med en gang “deigen” blir tynnere, blir den hard. KLIPP SAMTIDIG SOM DU FORMER!!

…jeg rakk bare halvparten fordi Lilja begynte å hyle ute i vognen sin,
og jeg måtte slippe det jeg hadde i hendene…
…og da jeg kom inn, var hele klumpen stein hard!!

Bringebærdropsene falt i smak hos Robin! Mission Completed!

Candy Kick!!!

21 kommentarer

Siste innlegg