Polkahjerter med hvit mintsjokolade

Et julegodteritips til dere: 

POLKAHJERTER MED HVIT SJOKOLADE

“Things I have never done…” . Nemlig å lage karameller og godterier til jul. I år føler jeg at jeg har mer tid enn ellers, så jeg tenkte å prøve meg på å lage noe nytt. Jeg har prøvd meg på fløtekarameller og polkahjerter. Fløtekaramellene kommer i et annet innlegg – I fuckt them up!

Det er så enkelt som:

  • polkastenger – mine er kjøpt på nille for 24,90kr
  • 1 pk hvit sjokolade
  • 4 mintdråper – kjøpes på apoteket

Knekk av polkastengene til ønsket størrelse på hjertet. Legg dem mot hverandre på et bakepapir.


Kok opp vann og sett en bolle med den hvite sjokoladen i. La ikke temperaturen på vannet overstige 40grader, da brenner det seg. Hell i mintdråper når sjokoladen har smeltet. Ha i ønsket mengde sjokolade i hjertene.

Hjertene kan også pyntes med rester fra polkastengene. Avkjøl i kjøleskap.

WOALA!! FERDIG!!

Bilder av helt ferdige polkahjerter kommer i morgen – nå står de til avkjøling..!

 

 

7 kommentarer
    1. Så fine! Jeg har lagd noe lignende før (som kanskje er litt lettere å spise). Da knuser man polkastengene og blander i den smeltede sjokoladen, for så å smøre ut på bakepapir. Når det er ferdig avkjølt så knekker man det oppi mindre biter.
      Men de hjertene var kjempesøte!
      __
      Mine karameller ble også fuckt up! Hvordan klarer man det liksom? Er ganske enkelt å lage….men mine har ikke blitt “harde”…de begynner å smelte etter 5 min i romtemp 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg