Offesielt Mamma + KJøpkvinne + …..

Skadedyrbekjemper….

Altså: Mamma + Kjøpmann i Rema 1000 + Skadedyrbekjemper = moi..!

Hehe, det hadde du kanskje ikke trodd? Kurset jeg nå har tatt i 2 uker, er et kurs for de som jobber med skadedyr. For å kunne jobbe med giftige stoffer, må man være godkjent, og det er det jeg og søsteren min, Ronja, har holdt på med i de siste ukene. Pappa driver firma Boss Norge Skadedyrkontroll, og vi følte det var en selvfølge at vi også utfordret sjebnen og meldte oss på familiebølgen.

Kursdel 1 var bestått. Kursdel 1 av 2 var bestått. Og i går fikk vi vite at vi begge hadde bestått siste del av kurs 2,
og dermed fullført kurset.

NULL FEIL….!
Jjeg er så utrolig stolt av oss begge to. Vi har sannelig lagt arbeid i dette, og vært flink!


Kursdel 2 besto av to deler. Den første delen var å kunne 50 insekter og deres anatomi og levemåte.
Dyrene fikk vi i slike bokser.


…og for oss som ikke driver med dette til vanlig, måtte vi ha det inn med teskje. Vi lagde oss et “puslespill” og lærte utrolig godt på denne måten. De andre ble mildt sagt “blown away” av læringsviljen og insatsen vår, og slengte seg på gjetteleken..! Det viste seg å fungere, og kurslederene hadde aldri hatt en så stor “stå” prosent tidligere..!

Min største utfordring med disse ukene var faktisk å være så mye borte fra Lilja. Heldigvis hadde jeg supersnille barnepassere som virkelig tok seg av henne, samtidig som jeg fikk en god følelse av å gjøre dette. For å avklare det en gang for alle, så er jeg fortsatt kjøpmann i Rema 1000, og trives med det, men jeg liker å ha flere baller å spille med. Jeg elsker utfordringer, og dette var en av dem. Kanskje får jeg bruk for det, kanskje ikke 🙂

Nå som kurset er over, er det tilbake til hverdagslige syssler, som feks å drikke CafeLatte, Kakao med krem, gå turer, få besøk og besøke, farte rundt, shoppe og kose masse masse med lillemor. Samtidig må jeg si jeg har kost meg mye i Oslo også, altså, men det blir en annen setting når det er noe man MÅ og ikke bare kan kose seg og være på ferie. 

 

 

6 kommentarer
    1. Hei! Hvordan dyr er den som er på bilde helt til høyre og ca midten på bilde? Veldig fin bloggen du har! 🙂

    2. Trude: sølvkre kommer på plasser det er fuktig og mørkt, som feks på vaskerom eller bad. Rengjøring av feks sluk kan være akkurat det som kan hjelpe deg, og trenger ikke koste deg en krone 🙂
      Linn Larsen: Takk for det 🙂 den med striper tenker du på? Det er en “sebraklanner” 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg