Eksamensdag!

Det var blitt fredag morgen, og eksamensdagen var kommet. Nervene var på topp. Jeg og Ronja hadde sittet oppe å øvd til langt på natt, og det vi ikke kunne – kom vi heller ikke ti å vite!

Jeg måtte ta med meg Lilja på eksamen, så jeg fikk et eget rom, med egen eksamensvakt. FESTLIG!

…og det kom faktisk ikke som noen overraskelse da vi senere på dagen maste oss til resultatet, og vi begge hadde BESTÅTT!!  – begge var fult enige om at vi aldri hadde lest så mye til en “prøve” før, og at det skulle bare mangle at vi klarte det. . . Når man drømmer om organofosfat, pyretrioder og warfarin, så har man lest nok!


Ronja – schoolgirl!


Meg & Lilja venter på trikken. Lilja synes det var kjempespennende å kjøre trikk!!


Nervøse søstre….


Etter eksamen ble det en minishoppingtur i Bogstadveien før jeg og Lilja satte kursen mot bartebyen.

…og det å finne veien helt alene med en gråtende baby i bæresele, vogn og koffert er ikke bare bare. Jeg skulle ta flytoget fra Nationalteateret, men i all forvirring gikk jeg på feil tog, og satte ufrivillig kursen mot MOSS! Da jeg hadde registrert at jeg var på feil tog, måtte jeg gå av på første og beste holdeplass, og finne frem til hvor flytoget gikk derifra. Da jeg kom til Gardermoen var det milevis med kø både på “bag drop”, i spesialbagasjekøen hvor jeg måtte levere vognen, og i sikkerhetskontrollen. Godt jeg var i god tid. Etter sikkerhetskontrollen kjøpte “vi” oss mat, og ventet på flyet. Lilja som oppførte seg eksemplarisk på flyturen til Oslo, hadde bestemt seg for å prøve noe nytt denne gang, og raste sånn ca HELE TUREN. Jaja.. vi kom oss fra A til B, og det var vel det som var poenget. En litt sliten mor dro rett fra en ukes kursing med baby i Oslo til å levere ungen hos foreldrene mine, og rett på fest.

Akk for en lørdag det skulle bli…! Første vinflasken på 1,5 år…!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg