Where to go!?

Vi har så lyst til å ut å reise, men vi klarer ikke å bestemme oss for hvor vi vil dra. Det er snakk om i JANUAR/FEBRUAR/MARS mnd sånn ca i 2-3 uker. Hittil blir det bare Robin, Meg & Lilja. Jeg lurer litt på hvor langt man egentlig kan reise med småttiser?  Jeg har veldig lyst til å dra til Vietnam, men da er det jo priser langt over det vi hadde tenkt å bruke på en ferie..

Alternativer:

Vietnam

Thailand

Jordan

Egypt

USA

 

 

FORSLAG eller TIPS??

….også til dere kjente og kjære, bli med oss da!!!!?????

16 kommentarer
    1. Jeg har hørt om småbarnsfamilier som har dratt til Dubai.
      Ville selv valgt Thailand eller USA når de er så små. Litt mer “kjent” og turistvennlig muligens? Og ellers fordi jeg veldig gjerne kunne tenke meg USA.
      Heldig dere som har mulighet til sånn ferie i vinter, min kjære får ikke fri.

    2. vet ikke helt om jeg ville valgt vietnam med en baby jeg…har nemlig vært der selv før, og det er ingen plass jeg ville tatt min egen baby for å si det sånn. Men kan hende det er “finere” plasser i vietnam som er familievennlige..og jeg kommer fra USA, så jeg ville enten valgt det for å besøke familie, eller noe helt annet for å oppleve noe nytt. Ikke lett!

    3. For en reise med småbarn tror jeg det er “tryggest” å satse på de litt mer etablerte reisemålene som feks USA og Thailand (Tror temperaturene i Egypt er en del lavere enn i Thailand på den tiden, blir selvfølgelig varmere jo lenger mot våren dere reiser). Hvordan ferie ønsker dere å dra på? Strandferie er nok best i Thailand, men byferie/reiserundt/kombinasjonsferie blir nok kjempebra i USA, dessuten er dollaren så lav nå.

    4. Jeg vil så absolutt anbefale USA! Har kun vært på vestkysten, men reist veldig mye rundt omkring der. Du finner flotte strender, storbyer, småbyer m/masse sjarm, flotte nasjonalparker (disse er som regel veldig bra lagt opp med turer for de alle minste, men også for voksne som vil på lang tur. Ikke noe problem å ha med barnevogn her). I USA er de også etter min erfaring veldig vennlige, og ser ikke på barn som noe brydderi. Som nevnt over her så er dollaren lav, i tillegg er klær, sko, bakeutstyr (fra f.eks. Wilton) UFATTELIG billig så shopping er virkelig gøy:D!

    5. Jeg ville ikke tatt med barn til Thailand, vi opplevde utrolig mye rart der. Urenslighet, rotter på fortauet, sexhandel, tette kloakksystem og listen er lang. Også på Phuket. Kan se idyllisk ut på bildene men vi ble skuffet og opplevde også å være direkte redd noen ganger. 🙁

    6. De anbefaler ikke å ta med barn under 5 år til Thailand. Vi var der for 2 år siden med en på 1,5 år og ville ikke gjort det igjen!!! Han fikk diaré og feber og var vanskelig å få i han nok drikke.

    7. Æ har vært i Thailand og ska absolutt tebake!!!! Reist endel rundt når vi va der så fikk opplevd endel da som æ ikke kan gjør no når æ ska ha med unge! Men, no veit æ kor æ kan dra og tilrettelegge for en mer barnevennlig tur! Av aille plassa æ har vært e s Thailand som skille sæ ut! Maten e ikke nå problem!! Man sjer jo an plassa man fær og man treng itj å oppsøk horan og sånne ting! Men har hørt at d e litt sånn i phuket… Friste ikke å fær dit når æ veit av så mang andre plassa som e bra!

    8. Jordan er veldig fint 😉 Naboland med Egypt. Vi var der i en uke i februar, og det var kjempefint!! Hotellet var veldig trygt og servicen god! Vi skulle egentidlig til Egypt, men så ble det uro nedi der, så vi måtte dra et annet sted- så da ble det Jordan 😉
      + at det er barnevennelige hoteller nedi der å..

    9. mange delte meninger her også… Både for og imot å reise så langt, og for og imot å ikke å gjøre det! Akk… jeg tror jeg blir sprø av dette havet av reiser!!

    10. Den beste ferien vi har hatt var faktisk til den franske riviera, Nice og Cannes, har du vært der? 🙂

    11. Marianne: ja, vi har hatt lyst til å dra til den franske riviera, men det er jo litt “kaldt” der i februar?? Vil ha varm ferie 😛 men det blir så absolutt en tur til Nice/Cannes og det strøket der en gang! Kanskje til sommeren!

    12. Åh vi planlegge og å få oss en tur rundt den tia men ane ikke kor… Hadd jo vært arti og fått til en tur ilag en plass engang? Men sånn januar e før tidlig før min del med thailand og sånn da :/ Går jo klart bra selv om han bare e 5 mnd da men æ føle mæ ikke klar til og ta han med der det e så varmt :p

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg