Deilig ENKELT serverings tips!

Det er vanskelig å finne noe raskt og enkelt å lage hvis man får besøk eller skal ta med noe på feks “kurvfest”.

I dag lagde jeg denne “smuldrepaien” på ca 5 minutter. Supergodt og vanskelighetsgrad EN!  – you can do it!

OPPSKRIFT SMULDREPAI MED BÆR
(normal porsjon til ca 4/5 pers)

  • 1 pk ferdig vaniljekrem
  • 1 pk frossen skogsbærblanding 
  • 100 gr sukker
  • 100 gr mel
  • 100 gr havregryn
  • 100 gr margarin
  • 50 gr kokos (trenger ikke bruke kokos, men jeg synes det gir en deilig smak på retten)

Smør en ildfastform og fyll den med vanljekrem. Strø de frosne bærene over vaniljekremen:


Her har jeg brukt 2 pk vaniljekrem og 1 pk bær


Enkelt! Ferdig vaniljekrem. Alt du trenger å gjøre er å klemme den ut av pakken! 😛


Smelt smøret og rør sammen mel, havregryn, sukker og kokos. Deigen skal være smuldrete,


Strø over smuldredeigen slik at bærene blir dekt.


Slik ser retten ut fra siden. Lag på Lag!

Inn i ovnen i ca 15 min på 200 grader

 

ENJOY!! – gi meg tilbakemelding om du prøver det da! 🙂

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg