Legehjelp..! Jeg klør ihjel!!!

Akk, for en natt. De siste dagene har jeg hadd kløe. Ikke vanlig kløe, men ekstremt irriterende kløe. Får hvite nupper i huden, som forsvinner like fort som de kommer. De er intense når de er der, og vips så er de borte. Kommer tilbake etter noen timer, før de er borte igjen.. Har vært på begge lår, overarmer, ankler, korsrygg, rumpe…og nei, det er ikke dyrebitt… så, noen som har forslag?

Var hos legen som mente det kunne være hormonelt.. noen som har vært bort i det samme??

…beklager litt ekkelt bilde..

28 kommentarer
    1. Ja, jeg reagerer på prevansjonsmiddler med hormoner i. Men om du enda ikke har begynt med det, så kan det jo ikke være det. Men om du ammer så slipper jo kroppen mer hormoner og nye hormoner om jeg ikke tar feil, som kroppen kan reagere på. Hørt at det forsvinner når enn slutter å ammer om det er det som forårsaker det. Om det er f.eks p-piller så slutta det på meg med en gang jeg slutter på dem ! (:

    2. Jeg har hatt akkurat det samme. Legen mente at det var svangerskapskløe/utslett kan komme etter fødselen også. Polymorf svangerskapsdermatose heter det visst. Helt ufarlig.

    3. jeg hadde det også sånn en gang, men da var det soleksem.. skikkelig irriterende, og ikke minst lite vakkert..men det går vel over;)

    4. spør legen din om du kan få resept på polaramin…funke bra på kløe =)
      ellers så kan d virk med kortison(lr noe sånt) og sinksalve ;p

    5. har slikt på lårene og leggene, klør hele tiden. så har måttet bandasjere føttene, slik har jeg gått i 2 uker.

    6. Huff, det så ikke noe godt ut.
      Jeg hadde svangerskapskløe på slutten av forrige svangerskap. Hadde ekstrem kløe som var verst på mage, ankler, og hender. Hadde bare noen få utslettlignende greier, men det var så ille at jeg klødde meg til blods.
      Jeg fikk polaramin og det fungerte bra. Klødde fortsatt litt, men ikke slik at jeg MÅTTE klø.

    7. Har liksom ikke spist noe spesielt utenom det vanlige.. ikke drukket noe annet enn vann eller saft – og det har jeg drukket i 3 mnd etter fødselen nå.. + ikke solt meg eller vært bort i hundekjeks 😛
      Prøvde en Zyrtec i går, og en i dag, så vi får se om det hjelper!!!! KLØR IHJEL!!

    8. LexieV: Jeg tok Zyrtec hver kveld før jeg la meg. Da fikk jeg heldigvis sove, og det var bedre om morgenen. Etter Zyrtec i en uke, var det borte 🙂 Over følsom hud/ukontrollerte hormoner, var det tydeligvis! HELDIGVIS kvitt det!!

    9. Hei! jeg tror jeg har akkurat det samme som deg, ser veldig likt ut i forhold til bildet ditt og klør på akkurat de samme stedene. Fant du ut av hva det var? og hvordan ble du kvitt dette? håper på svar:)

    10. jente 19: hei 🙂 huff, ja det der klødde fælt! Det som hjalp var zyrtec:) jeg hadde en kløelindrende veske som jeg fikk på apoteket, + zyrtec. Da var det borte etter noen dager. Ble bedre med en gang etter tablettene. Håper det gir seg!

    11. Åj jeg har hatt det samme i snart tre uker nå. Holder på å KLIKKE! Fått piller og kremer av legen, som ikke funker. Blir vell henvist videre til hudlege tenker jeg, men der er ventelisten såå lang. Kan ikke gå med det her!
      Rachel: Når du klødde “hull” på det, ble det røde merker da? Jeg får ikke røde merker overalt, kun på armene, men når det er klødd hull ser det ut som insektsbitt, noe jeg ikke tror det er..

    12. Zyrtek kan man bruke det når man er gravid? Je har akkurat samme kløe som du har og utslett over hele kroppen , je holder på å dø snart og har fortsatt igjen 1 mnd av svangerskapet 🙁

    13. Har akkurat likens, fant du ut hva utslettet var? Jeg trodde d var Det var Dermatitis utslett man får når man har Cøliaki. Men nå har jeg holt meg unna både melk, sukker, egg og hvetemel i 14 dager. Har vært helt fin. Men i ettermiddag starta d igjen, uten at jeg har spist noe som inneholder noe jeg ikke har spist før uten reaksjon. Helt forferdelig dette:(((( Hjelp…..

    14. Har akuratt d samme. Dukker opp på kvelden. Ser hvite små prikker, føles ut som dyr under huden og må klø hull på prikkene. Tar zyrtec og polarin men vet ikke hva dette er. Huden rundt hele området blir rød og febervarm. Forferdelig!!!

    15. Hei! Jeg har cøliaci. Hvergang jeg får i meg gluten dukker ett par sånne opp på underarmene. Er veldig nøye med å holde meg unna, det er grunnen til så få dukker opp. Ellers så får jeg kløe spesielt i slimhinner når jeg får i meg melkeprotein (som finnes i melk og laktoseredusert melk), derfor drikker jeg kun veganske melkealternativer. Verdt å prøve ut. Sjekk ut npif sine nettsider for hjelp. Finnes mye matoppskrifter der også. God bedring😊

      1. Hei! Jeg har cøliaci. Hver gang jeg får i meg gluten dukker ett par sånne opp på underarmene. Er veldig nøye med å holde meg unna, det er grunnen til så få dukker opp. Ellers så får jeg kløe spesielt i øyne og øre når jeg får i meg melkeprotein (som finnes i melk og laktoseredusert melk), derfor drikker jeg kun veganske melkealternativer. Verdt å prøve ut. Sjekk ut npif sine nettsider for hjelp. Finnes mye matoppskrifter der også. God bedring😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg